فاکتورهای مد مضر برای بدن 1
کافه سلامت

فاکتورهای مد مضر برای بدن

1.31Kبازدید

همه ی افراد خواهان این هستن که زیبا و شیک به نظر بیان و برای این کار از فاکتورهای مختلف مد و زیبایی بهره میبرن. لباس پوشیدن، مدل کفش و حتی طلا و جواهراتی که استفاده میکنیم با مد سر و کار دارد. در این مطلب به سراغ جنبه های آسیب زننده ی مد میریم تا ببینیم که کدامیک از لوازم و وسایلی که استفاده میشه واقعا برای سلامتی بدن مضره. این مشکل بیشتر زنان رو تهدید میکنه و 73 درصد از زنان در حال حاضر قربانیان مد به حساب میان. با من همراه باشید تا بیشتر بدانیم.

شلوارهای تنگ مضر برای گردش خون

هیچ چیزی نمیتونه به اندازه ی شلوار جین تنگ اندامتون رو متناسب و زیبا نشون بده و مطمئنا بیشتر افراد حداقل یکی از این شلوارها دارن. آیا میدونستین که پوشیدن شلوار جین تنگ در گردش خون و هضم غذا بسیار تاثیر گذاره و روند طبیعی اونها رو با مشکل مواجه میکنه؟ همچنین افرادی که در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می‌کنند، اگر به کشاله‌های ران خود به‌دقت نگاه کنند، ممکن است لکه‌های قهوه‌ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است.

کفش های پاشنه بلند

مشکلات پا در میان زنان بسیار شایعتر از مردانه و مقصر اصلی هم کفش های پاشنه بلند و نامناسبی است که خانوم ها ازشون استفاده میکنند. آسیب های مچ پا و حتی شکستگی مچ، درد مفاصل، آرتروز و آسیب های عصبی از عوارض استفاده از کفش های پاشنه بلنده. با همه ی معایبی که استفاده از این کفش ها داره راهی برای کنار گذاشتنشون وجود نداره، اما بهتره که راه رفتن های طولانی با اونها رو محدود کرده و از کفش های استاندارد و مناسب استفاده کنید.

فاکتورهای مد مضر برای بدن

گوشواره ها و گردنبند های سنگین

استفاده از گردنبندهای سنگین باعث درد گردن میشه و گوشواره های نامناسب و سنگین هم علاوه بر ایجاد حساسیت در افراد باعث کشیدگی لاله ی گوش و حتی پارگی اون میشه. اگه با پارگی نرمه ی گوشتون مواجه شدین به پزشک مراجعه کنید. پزشک این ناحیه رو بخیه میزنه و معمولا بهبود اون حدود 3 ماه طول میکشه.

کراوات تنگ هم باعث اخلال در گردش خون میشه

اگه فکر کردین که تنها زنان هستن که با پوشیدن لباس های نامناسب موجب آسیب رسوندن به سلامتیشون میشن سخت در اشتباهید. برای آقایان هم پیراهن هایی با یقه های تنگ و کراواتهایی که با گره های تنگ بسته میشن باعث مختل شدن گردش خون شده و علاوه بر اون حرکت گردن رو محدود کرده و افزایش تنش عضلانی در قسمت شانه و پشت رو به وجود میاره.

صندل هایی با کفی صاف

همونطور که کفش های پاشنه بلند آسیب های جبران ناپذیری رو برای افراد به وجود میارن کفش های بدون پاشنه و تخت هم موجب آسیب رسوندن به ستون فقرات میشه و بخصوص صندل هایی که دارای کفی تخت هستن علاوه بر درد در ناحیه ی کمر باعث آسیب رسوندن به پوست پا و ساییدگی پوست هم میشن. همیشه تعادل رو برقرار کرده و کفش هایی با پاشنه های استاندارد و مناسب بپوشید.

فاکتورهای مد مضر برای بدن

گن های لاغری باعث تنگی نفس و درد عضلانی

تصمیم گرفتین که زیباترین لباس رو برای جشن بپوشین و بعد از پرو با دیدن چربی های اضافی شکم و پهلو میخوره توی ذوقتون و برای رفع این مشکل تصمیم میگیرین که از گن استفاده کنید. به غیر از سختی ای که پوشیدن این گن ها داره و در تمام مدت هم احساس ناراحتی خواهید کرد بهتره بدونین که پوشیدن گن لاغری باعث اختلال در گردش خون بدن، درد های عضلانی و تنگی نفس میشه. لباسی با سایز مناسب برای خودتون انتخاب کنید و در تمام طول جشن هم راحت باشین.

کیف دستی های بزرگ مضر برای سلامتی

فاکتورهای مد مضر برای بدن

اگه بخواین که تمام لوازم ضروری و مورد نیازتون رو به طور همزمان همراه داشته باشین مجبور به انتخاب کیفی بزرگ و جادار هستین که مطمئنا سنگین هم هست. حمل کیف دستی های بزرگ و سنگین باعث ایجاد درد در قسمت شانه و مفاصل شده و در طولانی مدت ممکنه موجب آرتروز گردن هم بشه.

منبع : 2نفره

نظر بدهید