عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک
کافه خواندنی

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

2.29Kبازدید

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک،اگر شما هم به انواع ساعت های مارک دار علاقمندید حتما این مطلب رو بخونید

یکی از برجسته‌ترین نمادهای زندگی لاکچری ساعت مچی است. ساعت مچی در کنار یک لباس گران‌ قیمت می‌تواند درخششی فوق‌العاده داشته باشد. از طرفی ساعت مچی هم، درست مانند موبایل، وسیله‌ای است که همواره درمعرض دید است. استفاده‌کردن و لذت‌بردن از یک ساعت لوکس با برند مطرح و شناخته‌شده یک اشتیاق و میل قدیمی است. افراد مشهور معمولا از ساعت‌هایی استفاده می‌کنند که آن‌ها را جذاب‌تر و باوقارتر کند. علاقه به ساعت‌های مچی‌ لوکس و گران‌قیمت و البته متفاوت در میان ثروتمندان مشهود است. ساعت‌های مچی لوکس یکی از روش‌های نمایش ثروت و سبک زندگی افراد خاص است. افراد بسیاری از ساعت مچی برای نمایش ثروت‌شان استفاده می‌کنند؛ نخست‌وزیران، رئیس‌جمهورها و باقی سیاستمداران و تاجران بزرگ در سراسر جهان ازجمله افرادی هستند که از ساعت‌های گران‌قیمت لوکس برندهای مختلف استفاده می‌کنند. این افراد به‌سبب ملاقات با بزرگان برایشان اهمیت دارد که باکلاس و خاص جلوه کنند. برخی از آن‌ها حتی به داشتن یک ساعت هم بسنده نمی‌کنند و کلکسیونی از ساعت‌های گران‌قیمت دارند. فردی را می‌شناختم که حدود پنجاه مدل از این ساعت‌های گران‌قیمت داشت و هر یک از آن‌ها را با کت‌وشلوارهای مختلفش هماهنگ می‌کرد؛ درواقع برای هر لباس ساعت مچی متناسب با آن را داشت. یادآوری گذر زمان با نگاه‌کردن به چنین ساعت‌هایی قطعا دلپذیر است. این ساعت‌ها با هر تیک‌‌تاک‌شان چرتکه می‌اندازند و قیمت‌شان را به رخ صاحبان‌شان می‌کشند. وقتی از ساعت گران‌قیمت حرف می‌زنیم شاید نهایتا مبالغ دو تا سه‌میلیونی در ذهن‌مان تداعی شود، اما قیمت چنین ساعت‌هایی به این اعداد ختم نمی‌شود و در ادامه این را اثبات خواهیم کرد.

برای آن‌هایی که عادت به پیاده‌روی در خیابان ولیعصر دارند حتما پاساژ مشهوری که بین زعفرانیه و محمودیه قرار دارد و مغازه‌هایش ساعت‌های لوکس می‌فروشند آشناست. قیمت ساعت‌های این فروشگاه‌ها گاهی با قیمت یک دستگاه آپارتمان مبله در شمال تهران برابری می‌کند. در این مغازه‌ها ساعت‌ها فقط زمان را نشان نمی‌دهند، کالایی لوکس و اشرافی هستند که افراد کمی توانایی خریدن‌شان را دارند. نمای بیرونی پاساژ با پوستر بزرگی پوشانده شده است که چهره دو مرد را درحالی‌که ساعت‌هایشان را مقابل چشم عابران گرفته‌اند نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم در یک عصر دلپذیر، قدم‌زنان به این خیابان بروید و خودتان این ساعت‌های زیبا را از نزدیک ببینید. شاید در وهله اول و درظاهر به‌نظرتان با ساعت‌های چندصدهزارتومانی تفاوت چندانی نداشته باشند، اما اگر با دقت به آن‌ها نگاه کنید و اندکی هم درباره کارایی‌شان تحقیق کنید، می‌بینید که تفاوت از زمین تا ماه گردون است. به‌گفته یکی از فروشندگان، گران‌ترین ساعت یکی از این فروشگاه‌ها ۳۹میلیون تومان قیمت دارد و جنس آن از طلاست و در بدنه‌اش الماس به کار رفته است. ارزان‌ترین ساعت فروشگاه هم چیزی نزدیک به ۹ میلیون تومان است؛ به‌عبارتی دیگر، ساعت مچی زیر نه‌میلیون در این مغازه موجود نیست.

قطعا فقط افراد خاصی و آن‌هم از قشر مرفه که به‌قول معروف مُدباز هستند می‌توانند این ساعت‌ها را خریداری کنند، اما خب، تماشای آن‌ها هم خالی از لطف نیست. سوئیسی‌ها جمله معروفی دارند با این مضمون که ما برای نیم‌درصد از مردم کشورهای مختلف ساعت تولید می‌کنیم؛ یعنی جامعه هدف آن‌ها در ایران تنها نیم‌درصد مردم کشور است؛ چون افرادی که به دنبال این ساعت‌ها می‌آیند اولا جیب‌های پرپول و دوما سلیقه‌های خاصی دارند. ساعت‌های گران‌قیمت، همگی، دست‌ساز هستند و تعداد محدودی از آن‌ها تولید می‌شود؛ حتی بعضی از ساعت‌ها پیش‌فروش می‌شوند. البته در سوئیس ۱۳۰ برند ساعت تولید می‌شود که در میان ساعت‌هایشان هم ساعت گران‌قیمت هست، هم ساعت ارزان‌قیمت. گران‌ترین ساعتی که در حال حاضر در بازار تهران وجود دارد با قیمت یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به برند Patec philippe متعلق است. فروشنده فروشگاه دیگری که سه برند مشهور سوئیسی را می‌فروشد درباره ساعت‌هایشان توضیح می‌دهد: «گران‌ترین ساعتی که فعلا در فروشگاه داریم ۴۹میلیون تومان است، اما اگر بخواهید سفارش ساخت از روی کاتالوگ شرکت را بدهید، قیمت‌ها تا مرز یک‌میلیون دلار هم می‌رسد.» افرادی که ساعت پنجاه‌میلیون تومانی هم راضی‌شان نمی‌کند و دنبال کار منحصربه‌فردی هستند می‌توانند از روی کاتالوگ سفارش دهند و مطمئن باشند ساعتی که زمان را به آن‌ها یادآوری می‌کند در دست هیچ‌کس نیست. دلیل اصلی گرانی این ساعت‌ها برند آن‌هاست؛ درست است که طلا و سنگ‌های قیمتی هم در آن‌ها به کار رفته است و همگی دست‌ساز هستند، اما برندها در این میان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

ساعت لوکسی وجود دارد به‌نام «چنگیزخان» که تنها ۳۰ عدد از آن در دنیا وجود دارد و همه آن تعداد با قیمت نجومی ۸۰۰میلیون تومان فروخته شده است. دو نفر هم در ایران این ساعت را خریده‌اند.

مواد به‌کاررفته در برخی ساعت‌های گران‌قیمت و لوکس واقعا شگفت‌انگیز است. یکی از برندهای مشهور صفحه ساعت‌هایش را از خاک کره ماه می‌سازد و یکی دیگر تکه‌ای از کشتی تایتانیک را در بدنه ساعت به کار می‌برد. فکر کنید چقدر جذاب است بخشی از خاک کره ماه یا کشتی تایتانیک را روی دست داشته باشید؟

گران‌ترین برندهای ساعت در دنیا

در ادامه هفت ساعت مچی گران‌قیمت جهان را که کمپانی‌های مشهور ساعت‌سازی به‌تعداد محدودی می‌سازند به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این ساعت‌‌های مچی در بازارهای جهانی موجودند و می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. گران‌قیمت‌بودن ساعت‌ها به قطعات استفاده‌شده در آن و میزان زمانی‌که وقت برای ساخت آن‌ها صرف شده است بستگی دارد؛ برای مثال، در برخی از این ساعت‌ها از سنگ‌های قیمتی، مانند الماس و سنگ‌های آسمانی، همچنین تکه‌هایی از اسکلت کشف‌شده دایناسورها استفاده شده است.

  1. ساعت مچی Roger Dubuis Excalibur، به‌ارزش ۱٫۱میلیون دلار

این ساعت را که در سال ۲۰۱۳ شرکت راجبر دوبیس تولید کرده است عقربه‌هایی از جنس سیلیکون دارد. برای تولید این ساعت دوهزار و چهارصد ساعت زمان و بیش از هفت سال تحقیق صرف شده است. صدای خاص این ساعت که با ساعت‌های کلاسیک هم‌رده خود متفاوت است ازجمله خصوصیات برجسته این ساعت است. تنها سه عدد از این ساعت در جهان تولید شده و در هر یک از آن‌ها ۵۹۰ قطعه جواهرات و سنگ‌های قیمتی به کار رفته است.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت Jaeger-LeCoultre’s Hybris Mechanica à Grande Sonnerie، به‌ارزش ۱٫۵میلیون دلار

این ساعت از ۱۴۷۲ قطعه ساخته شده است و از پیچیده‌ترین ساعت‌های موجود در جهان به شمار می‌رود. این ساعت تقویم مجزا و رقاصک متحرک دارد و ساخت آن پنج سال طول کشیده است.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت The Greubel Forsey Art Piece 1، به‌ارزش ۸/۱میلیون دلار

این ساعت، با عقربه آبی‌رنگ و بند چرمی مشکی‌اش، ساعتی بسیار شیک و زیباست. طراح و سازنده این ساعت مچی ویلارد ویگان است. طراحی بسیار ظریف این ساعت، به‌همراه قطعات پیچیده آن، ظاهری سلطنتی و شکیل به آن بخشیده است. خرید این ساعت کاملا به‌صورت سفارشی است و تنها ازطریق وب‌سایت این سازنده انجام می‌شود.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت Richard Mille’s Tourbillon RM 56-02 Sapphire، به‌ارزش دومیلیون دلار

این ساعت بدنه‌ای شفاف از جنس یاقوت کبود و عقربه‌هایی از جنس تیتانیوم دارد. بدنه این ساعت مچی ضدخش است و تا عمق سه متر آب کار می‌کند. از این ساعت فقط تعداد ۱۰ عدد ساخته شده است. ساخت هر یک از مدل‌های این ساعت چهل روز کاری متناوب زمان می‌برد.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت A. Lange & Söhne’s Grand Complication، به‌ارزش بیش از دومیلیون دلار

این ساعت مچی محصول شرکت A. Lange & Söhne است. این شرکت در ساخت این ساعت از ۸۷۴ قطعه استفاده کرده است. طبق گفته سازنده، ساخت هر یک از این ساعت‌ها یک سال زمان نیاز دارد. از سال ۲۰۱۳ تابه‌حال هر سال یک عدد از این ساعت ساخته شده و نکته جالب این است که این ساعت مچی تا سال ۲۰۱۸ پیش‌فروش شده است؛ بنابراین اگر کسی خواهان سفارش آن باشد، باید برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کند.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت Patek Philippe’s The Grandmaster Chime، به‌ارزش ۲٫۶میلیون دلار

این ساعت در سالگرد ۱۷۵سالگی شرکت سوئیسی پتک فیلیپ، برترین شرکت ساعت‌سازی جهان، رونمایی شد. در این ساعت زیبا و اشرافی از دو عقربه و ۲۱۴۴ قطعه که تماما از فلزات و سنگ‌های گرانبها هستند استفاده شده است. این ساعت دو رو دارد و از آن تاکنون فقط هفت عدد ساخته شده است. برای تولید هر یک از این ساعت‌ها بیش از هشت سال و تقریبا صدهزار ساعت کاری زمان صرف شده است.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

  1. ساعت The Graff Diamonds Hallucination، به‌ارزش ۵۵میلیون دلار

در انتها به گران‌قیمت‌ترین ساعت این مجموعه می‌رسیم؛ این ساعت مچی تنها ساعت زنانه فهرست ما و همچنین گران‌قیمت‌ترین آن‌هاست. بند این ساعت کاملا با الماس‌هایی پوشانده شده است که با ظرافت بسیار زیادی به یکدیگر متصل شده‌اند. تمامی الماس‌های استفاده‌شده در این ساعت تولید شرکت بزرگ Graff Jewelry بوده است که برندی جدید اما بسیار معتبر در صنعت جواهرات محسوب می‌شود. بدنه این ساعت از جنس پلاتینیوم است که در مقایسه با الماس‌هایی که دور آن را گرفته‌اند بسیار کوچک به نظر می‌رسد. از این ساعت تنها یک عدد ساخته شده و آماده فروش به متقاضی است.

عقربه‌هایی از جنس ماه و کشتی تایتانیک

منبع:ماهنامه آینده روشن

نظر بدهید