طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه
آموزش آشپزی

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه

765بازدید

ثعلب از غده گیاهی به همین نام تهیه می‌شود. گیاه ثعلب در‌ واقع نوعی ارکیده است. پیاز این گیاه سرشار از نشاسته است. ثعلب ماده اصلی در تهیه بستنی سنتی است. در ترکیه نوعی نوشیدنی از این گیاه تهیه می‌شود که بسیار پرطرفدار و خوشمزه است.این نوشیدنی در زمان امپراطوری عثمانی شهرت یافته است، به‌همین دلیل برخی آن را با این نام می‌شناسند.

نوشیدنی ثعلب یکی از انواع نوشیدنی است که حالت خامه ای دارد و همراه با مقداری دارچین که به عنوان تزئین بکار می رود است. این نوشیدنی هم مانند قهوه ترک یکی دیگر از نوشیدنی های مخصوص کشور ترکیه است که در نقاط مختلف جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب در ادامه مطلب زیر آمده است که شامل مواد اولیه ابتدایی اما مفید و مراحلی ساده است. برای تهیه این نوشیدنی ترکی به پودر ثعلب نیاز دارید که در عطاری ها و لوازم شیرینی فروشی به راحتی یافت می شود. امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید. با طرز تهیه نوشیدنی ثعلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای نوشیدنی ثعلب

شیر سرد: ۲ فنجان بزرگ
شکر: به میزان دلخواه
ثعلب: نصف قاشق مرباخوری
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
دارچین: برای تزئین

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب

ابتدا ۲ فنجان بزرگ شیر سرد را در یک شیر جوش بریزید و به آن شکر اضافه کنید. اگر دوست دارید نوشیدنی شما شیرینی ملایمی داشته باشد، می توانید ۱٫۵ قاشق چای خوری شکر اضافه کنید. میزان شکر بسته به سلیقه ی شما می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

ثعلب را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر و ثعلب در شیر حل شوند. شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید.

بعد از چند دقیقه که شیر گرم شد گلاب را اضافه کنید. بنا بر سلیقه ی خودتان می توانید برای عطر بیشتر گلاب بیشتری به نوشیدنی اضافه کنید.

نوشیدنی را کمی دیگر هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت بردارید و داخل فنجان بریزید. برای تزیین می توانید کمی پودر دارچین روی فنجان بپاشید. این نوشیدنی را بهتر است گرم سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه نوشیدنی ثعلب

شما می توانید باقی مانده نوشیدنی ثعلب را در یک بطری یا شیشه بریزید و به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال از آن نگهداری کنید. برای استفاده دوباره نیز، آن را به سادگی دوباره گرم کرده و نوش جان کنید.

برخی افراد در ابتدا شکر و ثعلب را به شیر سرد اضافه می کنند و هم می زنند تا ثعلب حل شود. سپس شیر را روی حرارت ملایم می گذارند تا به جوش بیاید.

به جای شکر، می توان از نبات یا عسل هم استفاده کرد.

به جای دارچین، می توان از زنجبیل آسیاب شده برای تزئین استفاده کرد.

فواید ثعلب

ثعلب را می توان در بستنی، دمنوش و نوشیدنی ثعلب استفاده کرد. البته باید بدانید که مقدار مصرف مجاز این پودر، ۲ گرم در روز است. طبع این گیاه، گرم و مرطوب است. از فواید و خواص دارویی این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان مشکلات گوارشی: ثعلب با وجود مواد موکوس مانند، برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش دل، دل درد و سو هاضمه مفید است. این گیاه همچنین به درمان اسهال، به خصوص در کودکان کمک می کند.

درمان ریزش مو: کافی است پودر ثعلب را با روغن زیتون و گل سرخ مخلوط کنید و و روی موها و پوست سر خود بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

جوا ن سازی پوست صورت: ثعلب در بازسازی سلول های پوستی بسیار موثر عمل می کند، زیرا موجب سفت تر شدن پوست با رفع چین و چروک و در نتیجه جوان سازی پوست صورت می شود.

درمان درد های عصبی: ثعلب می تواند به درمان دردهای عصبی کمک کند و استرس روی اعصاب بدن را از بین ببرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: ثعلب دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و موجب کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی می شود.

رفع آکنه و جوش صورت
درمان ورم کلیه و مثانه
درمان فلج صورت
درمان کم خونی
درمان یبوست و اسهال
درمان رعشه

ساعدنیوز

نظر بدهید