طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار
آموزش آشپزی

طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار

1.65Kبازدید

طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار ، شیرینی رولت یک شیرینی پر طرفدار هست و شیرینی رولت مغزدار یک مدل جدید رولت خامه ای است که می تونید هر میوه ای که مورد علاقتون هست استفاده کنید.

طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار

مواد لازم برای رولت خامه ای مغزدار :

تخم مرغ درشت 4 عدد هم دمای محیط

آرد سفید قنادی 30 گرم

نشاسته ذرت 30 گرم

شکر دانه ریز 70 گرم

روغن مایع 40 میلی لیتر

شیر سرد 40 میلی لیتر

کیوی رسیده 5 عدد

خامه فرم گرفته به میزان لازم

وانیل 1 قاشق چایخوری

سرکه 1 قاشق چایخوری

عسل 1 قاشق غذاخوری

کره برای چرب کردن قالب به میزان لازم

 

مواد لازم برای سس گاناش :

برای سس گاناش 200 گرم خامه + 175 گرم شکلات

 

طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار :

قبل از هر کاری فرتان را روی دمای 160 الی 170 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید داغ شود. قالب 30 × 40 سانت را با کره (حتما بدون نمک) چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته، کاغذ را هم با کره کمی چرب کنید. زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را با نصف شکر و سرکه آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد و از ظرف نریزد و کنار بگذارید.

 

زرده را با وانیل و نصف شکر با همزن به قدری هم بزنید که حجم آن دو برابر و کشدار شود. عسل + روغن مایع و شیر را اضافه و با همزن هم بزنید حالا همزن را کنار بگذارید و از این به بعد با لیسک کار کنید. نشاسته و آرد را 3 بار از الک عبور دهید و در دو مرحله افزوده و هم بزنید و بعد سفیده را در دو مرحله اضافه و به صورت دورانی هم بزنید چون نمی خواهم پف کند.

 

مواد را داخل ظرف ریخته و 3 بار به زمین بکوبید تا حباب های هوا خارج شود و داخل فر طبقه وسط بگذارید (فن حتما روشن باشد) به مدت 12 الی 14 دقیقه و بعد از فر خارج کنید و رولت را از ظرف بیرون بیاورید و بگذارید روی سینی توری تا خنک شود (لازم نیست مانند بقیه دستورها روی آن پارچه بکشید یا پودر قند بپاشید بافت آن به حدی نرم است که همین طوری لوله می شود) کاغذ را جدا کنید و با کمک یک پارچه یا کاغذ روغنی لول کنید و به مدت 20 دقیقه داخل یخچال بگذارید بماند و بعد باز کنید و خامه کشی کنید (خامه را من از قنادی می گیرم خامه شیرین شده از فریزر خارج می کنم یک کم یخ آن باز شود و با همزن حدود 5 الی 7 دقیقه می زنیم تا فرم بگیرد).

 

طرز تهیه رولت خامه ای مغزدار

نحوه چیدن کیوی ها وسط رولت

 

کیوی را پوست گرفته و سر و ته آن ها را با چاقو ببرید که ردیف پشت سر هم بتوانند بایستند و آن ها را طبق به صورت ردیفی روی نانی که خامه کشی شده بچینید و رول کنید و در کاغذ روغنی بپیچید و اطراف آن یک نایلون فریزر بکشید و بگذارید فریزر به مدت نیم ساعت و بعد بیرون آورده و روی آن سس گاناش بریزید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

نظر بدهید