طرز تهیه جامبو شلز شکم پر
آموزش آشپزی

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر

2.24Kبازدید

در این مقاله ما می می خواهیم دستور پخت جامبو شلز را به شما آموزش بدهیم. پاستای جامبو شلز یا صدفی بدلیل سایز بزرگ خود این امکان را به ما می دهد که با آن غذاهای مختلف و خوشمزه ایی را تهیه کنیم، از جمله این غذاها می توان به جامبو شلز اشاره کرد.

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر

جامبو شلز شلز یک غذای پر طرفدار فرنگی بسیار شیک و خوش مزه می باشد که از ارزش غذایی بالایی بر خوردار بوده و سرشار از موادی همچون فیبر پروتئین است. کاربرد اصلی این غذا بدلیل شیک بودن بیشتر در جشن هایی مانند جشن تولد بوده و اغلب به عنوان عصرانه صرف می شود. تهیه کار سختی نیست، شما می توانید با خواندن ادامه این مقاله دستور تهیه جامبو شلز را یاد بگیرید و آن را به راحتی در خانه تهیه کنید.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه جامبو شلز:

گوشت چرخ کرده 500 گرم

پاستای جامبو شلز 1 بسته

فلفل دلمه ای 2 عدد

پنیر پراتو رنده شده 100 گرم

قارچ خرد شده 200 گرم

سیر کوبیده شده 2 حبه

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به میزان لازم

روغن مایع سرخ کردنی به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

دستور تهیه جامبو شلز:

یک قابلمه بیاورید و به مقدار لازم درون آن آب بریزید، سپس آب را روی شعله های گاز قرار بدهید. بعد از به جوش آمدن، آب پاستا را درون قابلمه آب جوش بریزید و به مدت 20 دقیقه آن را روی حرارت بالا بگذارید، پس از نرم شدن پاستا آن را آبکش کنید.

پاستاها را درون آب جوش بجوشانید و سپس آبکش کنید

پاستاها را درون آب جوش بجوشانید و سپس آبکش کنید

یک تابه بیاورید، روغن سرخ کردنی را داخل آن بریزید و آن را داغ کنید، سپس پیاز ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا پیاز ها نرم شوند، بعد از نرم شدن پیاز ها فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید وقتی نرم شدند قارچ های ریز شده را اضافه کنید وقتی آب مواد تمام شد نوبت به اضافه کردن گوشت می رسد، گوشت را اضافه کنید و آن را تفت دهید.

 

 

بعد از اضافه کردن گوشت، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن مواد ادامه دهید، سپس فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و آویشن را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن کاملا بخار شود.

 

اول از همه باید فر را به مدت 10 دقیقه روی دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید، حالا پاستاهایی را که آبکش کرده بودید را با موادی که درون تابه تفت داده بودید کاملا پر کنید، بر روی آن ها پنیر براتو را بریزید و جامبو شلز را درون ظرف نسوز فر قرار بدهید و آن ها را به مدت زمان 20 دقیقه و با دمای 200 درجه سانتیگراد داخل طبقه وسطی فر بگذارید تا پنیر براتو به طور کامل آب شود.

 

پاستاها را درون آب جوش بجوشانید و سپس آبکش کنید

مواد گوشتی را آماده کنید و پاستاها را از مواد پر کنید

 

سپس جامبو شلز را بیرون بیاورید و به صورت دلخواه تزئین کنید. غذای خوشمزه شما آماده شده و آماده ی نوش جان کردن است.

پاستاها را درون آب جوش بجوشانید و سپس آبکش کنید

 

منبع : bartarinha.ir

 

نظر بدهید