باقالی پلو با ماهیچه
آموزش آشپزی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

3.92Kبازدید

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه ، باقالی پلو با ماهیچ یک غذای مجلسی و مورد پسند همه هست پس باید بهترین دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه رو داشته باشید.

باقالی پلو با ماهیچه

برای تهیه ماهیچه :

پیاز را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود ماهیچه گوساله را با پیاز تفت دهید در حدی که آب گوشت کشیده شود زردچوبه و دارچین بزنید و با مقداری آب گرم و چند عدد هویج خورد شده بزارید بپزد در اواخر پخت مقداری رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید تا خوشرنگ شود و به ماهیچه اضافه کنید نمک و فلفل بزنید و پس از چند جوش مقداری زعفران دم کرده اضافه کنید . من قبل از اضافه کردن زعفران از آبلیموی تازه به عنوان چاشنی استفاده میکنم .

برای ته چین :

5 ق.غ ماست چکیده را با دو ق.غ روغن و یک عدد تخم مرغ و یک ق.غ زعفران دم کرده مخلوط کرده (اگر بخواهید ته چین برشته داشته باشیم فقط زرده تخم مرغ را اضافه کنید و سفیده رو نریزید) و دو کفگیر برنج ابکش شده و سرد شده را اضافه کرده و باهم مخلوط میکنیم و کف قابلمه را چرب و داغ میکنیم و مواد ته چینو میریزیم ۵ دقیقه با حرارت ملایم میزاریم روی اجاق و باقالی پلو رو روش میریزیم و بمدت یکساعت میزاریم روی حرارت ملایم تا دم بکشد .

برای باقالی پلو :

من از باقالی فریز شده استفاده کردم (برای فریز کردن باقلا در فصل بهار می توان آن را در آب جوشان ریخت و بعداز پختن آن را در آب کش ریخت و بلافاصله درآب یخ ریخته وبعد از چند دقیقه آب کش کرده در ظرف یا کیسه فریزر فریزکرده و تاریخ زد وزن آن را یادداشت کرد) قبل از پختن باقالی بسته را نیم ساعت قبل از فریزیر خارج کرده تا یخش باز بشه.
سپس برنج رو داخل قابلمه ریختم باقالی رو هم همزمان میریزم تا با هم بجوشن بعد باهم آبکش میکنم.ته قابلمه ته دیگ مورد نظرو میزاریم و باقالی پلو را میریزیم و شوید خشک را لابه لای برنج و باقلا ریخته و کره یا روغن بریزید و برنج را دم کنید.

 

نظر بدهید