طراحی لباس خاص در دنیای مد
کافه خواندنی

طراحی لباس خاص در دنیای مد

1.8Kبازدید

اِلسا اِس کیا پارِلى طراح لباسی هست که در دهه ی ۱۹۴۰، از آمیختن و به چالش کشیدن تفکرات مختلف درباره ی طراحی لباس لذت می برد.السا در محدوده خیاطی سنتی کار و فعالیت می کرد ولی در عین حال با تغییر سیلوئیت ها، استفاده از پارچه های غیر معمول و افزودن جزئیاتی مانند پرینت، رودوزی و تزئینات باعث شد که لباس هایش به آیتم هایی خاص و یکتا تبدیل بشن.

السا تزئینات لباس هاش رو به صورت وهمی و عجیب غریب به اجرا در میاورد که باعث توجه دوباره و نکته بینی در مشتریان می شد.در هنر سورئالیست و هم در فشن، بدن دوباره شکل میگیره و به شکل دیگری به تصویر کشیده میشه.السا به آزادی فکری هنرمندان سورئالیست توجه داشت و باهاشون همکاری میکرد.این هنرمندان خلاقیت السا رو گسترش دادن.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

۱) یکی از این طراحی های لباس که توسط السا و ککتو انجام شد، طراحی کت ابریشمی آبی بود که توسط مشتریان ثابت السا خریداری شد و پوشیده شد و بیشتر مشتریان این لباس رو از شعبه ی لندن که در ماه مِی سال ۱۹۳۴ افتتاح شده بود خریداری کردن.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

پشت لباس به شکل دو صورت روبه رو به هم در حالت بوسه و قسمت سرشانه با تعدادی رز صورتی تزئین شده بودن.فرم های صورت با نخ های طلایی متالیک دورگیری شده بود و لب ها با روبان قرمز رنگ و چشم های آبی با کوک های نخ ابریشمی پر و روشون با مهره تزئین شده بود که به ساده ترین شکل فرم صورت رو نشون میده.در دوخت رزها از طیف های مختلف روبان صورتی استفاده شده که بین شون به طور پراکنده برگ های سبز رنگ از جنس ساتن با نخ ابریشم دوخته شدن.قسمت جلوی لباس کاملا ساده و با دکمه های سرامیکی برند کاپارلی بسته میشن.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

۲) السا با الهام گرفتن از مجسمه های باستانی لباس اتروسکی رو طراحی کرد. این لباس یقه ی بلندی داشت و قد لباس تا مچ پا ادامه داره .در قسمت سینه روی این لباس کرپ، دو فرم دایره به صورت برجسته دوزی که انعکاس دهنده ی فرم سینه مجسمه های زن اتروسکی هست تعبیه شده.پشت این  لباس یقه به شکل v  باز هست که با بند ساده ای بسته میشه و روی آن سکه ی فلزی ای با نقش اسب اتروسکی قرار میگیره.

۳) لباس دیگری که طراحی شد یک کت و جامه ی بافتنی بود که جزو اولین طراحی های السا بود که از پارچه ای خاص استفاده میکرد که به خوبی بازتاب سوررئالیست این لباس تبدیل به لباسی درخشان شد.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

۴) همکاری کاپارلی السا با دالی از سال ۱۹۳۶ شروع شد. یکی از این همکاری ها، کلاه نمادین،مخملی السا در کالکشن پاییز زمستان ۱۹۳۷ بود که به شکل کفشی برعکس بود که روی سر قرار میگرفت. السا با الهام گرفتن از نقاشی دالی این ایتم رو طراحی کرد.

۵) السا و دالی از موضوع سیرک هم الهام گرفتن و پارچه ی ژاکت صورتی از جنس پشم رو با اسب هایی در حال خرامیدن و دکمه های ژوکت رو با آکروبات ها طراحی کردن. این قطعه لباس روی لباس شب بنفش رنگ و از جنس کرپ ابریشم که فرم پایین تنه ی آن دامن شلواری بود پوشیده میشد.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

موتیف اسب باری در ژاکت از همون کالکشن دیده شد ولی این بار به عنوان دکمه هایی فلزی جلوی ژاکتی از جنس پشم کرپ قرمز.لباس با مهره های فلزی و تکه های شیشه ای رنگی در قسمت مرکزی جلوی لباس و روی جیب ها تزئین شده بودن.

طراحی لباس خاص در دنیای مد

۶) لباس اسکلت از بهترین لباس های کالکشن تابستانه کاپارلی بود.طراحی این لباس به شکلی بود که فرم اسکلت بدن روی آن به شکل برجسته کار شده بود.

 

منبع:ست شو

نظر بدهید