طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی
کافه دکوراسیون

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

7.28Kبازدید

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی های زیبا و جذاب

با کاغذهای رنگی اتاق کودکتان را به زیبایی هر چه تمام‌تر تزیین کنید. روش‌های بسیاری برای دکوراسیون اتاق کودک وجود دارد، یکی از آنها طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی است. در این مطلب قصد داریم شما را با این ترفندها آشنا کنیم.

کودکی هر فرد یادآور خاطرات زیبایی است که هر لحظه آرزوی بازگشت به آن دوران را داشته و از زندگی سرشار از شادی و انرژی‌های تمام نشدنی به نیکی یاد می‌کند. بچه‌ها از بهترین اتفاقات زندگیشان خاطره‌سازی می‌کنند، خاطره‌ها را به رویا تبدیل می‌کنند و برای رسیدن به رویاهایشان تلاش خواهند کرد. در دنیای کودکانه، هر کودکی به دنبال داشتن یک اتاق مجزا برای رسیدن به آرزوهای کودکیش است. در گذشته محدودیت امکانات این اجازه را به خانواده‌ها نمی‌داد که برای تک تک فرزندانشان اتاقی مجزا تهیه کنند و معمولا اگر اتاقی وجود داشت، بویی از حال و هوای کودکانه در آنجا به مشام نمی‌رسید. اما امروزه و با گذشت زمان و تکامل زندگی شهری، هر خانواده‌ای که به دنبال مسکن است سعی در فراهم کردن یک فضای مجزا برای فرزند یا فرزندان خود نیز است.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

با توجه به این مطلب، در این مقاله سعی داریم تا با راهکارهای خلاقانه، طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی را به شما آموزش دهیم. اتفاقی ساده و کم هزینه که موجب می‌شود هدیه‌ای غافلگیر کننده از سمت شما برای کودکتان باشد. توجه کنید با توجه به اهمیت رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی، بهتر است که مناسب‌ترین رنگ و طرح را با توجه به روحیات فرزند خود برای اتاق وی انتخاب کنید.

در ابتدا سعی می‌کنیم بررسی کنیم که برای اتاق دخترانه چه نوع تزییناتی با کاغذ رنگی کاربرد دارد، سپس برای یک اتاق پسرانه موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در انتها نیز اتاقی را در نظر می‌گیریم که هم دخترانه و هم پسرانه است.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی مخصوص دختر ها

برای این که به یک طراحی جذاب و کودک پسند دست پیدا کنیم باید بدانیم سلایق فرزندمان چیست، به چه رنگ‌هایی علاقه دارد و آیا شخصیت کارتونی را در ذهنش دنبال می‌کند یا نه؟

با توجه به این نکات شما می‌توانید اتاق را به سلیقه کودکتان بیارایید. در هر صورت شما می‌توانید با اصول زیر یک اتاق دخترانه شیک را آماده کنید:

بهترین و محبوب‌ترین رنگ برای اتاق دخترها رنگ صورتی است. سعی کنید فضای اتاق را با یک رنگ صورتی ملایم بپوشانید. می‌توانید برای این کار از کاغذهای رولی استفاده کنید؛ با این کار اجازه پیدا خواهید کرد هر چند وقت یکبار و بدون دغدغه آسیب دیدن دیوارها، تزیینات نصب شدنی و قابل تغییر اتاق را تعویض کنید.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

اکنون موقع نصب تزیینات دیوار است. شما می‌توانید با کمک از آموزش‌های سه بعدی‌سازی دیوار که با کاغذهای رنگی امکان پذیر است، اتاق کودک خود را جذاب‌تر کنید. با چسباندن مسیر حرکت پروانه‌ای حس طبیعی بودن این موجودات کاغذی را به واقعیت نزدیک کنید. دیوار دیگر را می‌توانید با گل های رنگی برجسته که با همان کاغذهای رنگی ساخته‌اید تزیین نمایید. همچنین اگر تمایل داشتید می‌توانید نام فرزند دلبندتان را با تکه‌های برش خورده کاغذ روی دیوار ترسیم کنید تا حس مالکیت فضا را برای فرزندتان به ارمغان بیاورید. هنگام تزئین دیوارهای اتاق فرزند دلبندتان، توجه به نکات مهم در رابطه با دیوار شاخص را نیز فراموش نکنید.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

بهترین روش برای بهتر دیده شدن تزیینات، استفاده از نورهای دیواری است که باعث می‌شود سایه‌های به وجود آمده زیر کار سه بعدی بودن آن‌ها را بیشتر نمایان کند. با کاغذهای رنگی باقی مانده گلدان‌های کاغذی برای روی میز یا کمد آماده کنید.

اگر اتاق دختر یا دخترانتان را با مشورت خود آن‌ها و همکاری خودشان در تززین اتاق پیش ببرید، لذت بی‌نظیری از یک کار خانوادگی را تجربه خواهید کرد. پس از پایان کار نیز به مراه کودکتان عکس یادگاری بگیرید و پس از چاپ آن را داخل آلبوم خویش قرار دهید. با این کار مطمئنا خاطره‌ای بی‌نظیر ثبت کرده‌اید.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

آماده سازی جهت طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی مخصوص پسرها

روش کلی طراحی اتاق مانند همان روشی است که برای دختر خانم‌ها توضیح داده شد، ولی تفاوت اصلی در این بین در ساختار تزیینات، رنگ بندی و سایر الگوها است. برای اتاق پسرها از رنگ‌های آبی، نارنجی و حتی بنفش، رنگ سال ۲۰۱۸، می‌توانید استفاده کنید. بنا به سلیقه فرزندتان رنگ را انتخاب کنید. برای دیوار از تزیینات با جثه‌های بزرگ و هیکلی استفاده کنید. ساختارهای اوریگامی حیوانات و یا شخصیت‌های قهرمانان فرزندتان اتاقش را آماده‌سازی کنید.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

به جای لامپ‌های ساده و یا لوستر، که معمولا برای نورپردازی اتاق نشیمن استفاده می‌شود، برای اتاق کودکتان از آویزهای تزیینی که می‌توانید با کاغذ رنگی آماده کنید بهره ببرید. می‌توانید با ایده فرزندتان هر آنچه که دوست داشت را ساخته و از سقف اتاقش آویزان کنید.

حتی می‌توانید با کاغذهای سرمه‌ای و سرتاسر سقف را بپوشانید، سپس با کاغذهای ریز و درشت سفید آسمان شب را با ستارگان دور و نزدیک شبیه سازی کنید! سپس گوشه‌ای از سقف را با برشی از یک کاغذ سفید به شکل هلال ماه تزیین کنید. طراحی اتاق کودکی که پسر است معمولا کار سخت و پیچیده‌ای نیست، استفاده بیشتر از اشکال چند وجهی به شما کمک خواهد کرد ذهن فرزندتان را خلاقانه رشد دهید.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی برای یک اتاق مشترک دخترانه و پسرانه

مشکل از آنجا شروع می‌شود که یک اتاق هم برای دختر و هم برای پسر اختصاص پیدا کرده باشد. اما در این باره نیز نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که ما برای این مشکل نیز راه حلی دوستانه برایتان پیشنهاد می‌کنیم. شما می توانید با همکاری گرفتن از هر دو فرزندتان، نیمی از اتاق را برای دخترتان و نیمی دیگر را برای پسرتان طراحی کنید. برای اینکه حس محبت فرزندانتان نسبت به یکدیگر بیشتر شود، از فرزند پسرتان بخواهید به خواهرش در آماده‌سازی تزیینات اتاق کمک کند و پس از پایان آماده‌سازی دخترتان را تشویق کنید تا او نیز برادرش را در این کار یاری کند.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

دیوار سمت تخت یا کمد دخترتان را همانند آنچه در بالا گفته شد به شکلی دخترانه و شیک بیارایید و دیوار سمت تخت یا کمد پسرتان را با همکاری هم با ساختاری پسرانه تزیین کنید. دیوار خالی باقی مانده را نیز به عنوان دیوار خاطره‌ها آماده کنید. برای این کار می‌توانید از پایین تا بالای دیوار را با کاغذهای مربعی شکل و یک اندازه پر کنید. رنگ بندی‌ها را متفاوت و جذاب انتخاب کنید. این کاغذها قرار است مانند یک آلبوم دیواری عمل کند. به این صورت که هر اتفاق جذاب و خوشایندی را که با دوربین خود از فرزندان و یا کل خانواده ثبت کردید، چاپ کرده و روی کاغذهای همان دیوار (دیوار خاطره‌ها) بچسبایند و بعد از چند سال مطمئن باشید خاطرات زیادی برای مرور کردن خواهید داشت.

نکته: سعی کنید اندازه مربع‌ها را بزرگ‌تر از سایز عکس‌هایی که قرار است روی آن‌ها چسبانده شود برش دهید تا عکس‌ها در مرکز آن‌ها به خوبی نصب شوند.

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی

طراحی اتاق کودک با کاغذ رنگی یکی از کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک است. به همین سادگی می‌توانید موجب شادی و نشاط فرزندان عزیز خود باشید. شما در مورد طراحی اتاق با کاغذ دیواری چه ایده‌هایی دارید؟

 

منبع: توکامگ

نظر بدهید