برند شارلوت المپیا
کافه خواندنی

شارلوت المپیا، طراح خلاق اکسسوری

1.77Kبازدید

شارلوت المپیا در سال 1981 در کیپ تاون در آفریقای جنوبی متولد شد. مادر او یک مدل برزیلی به نام آندره ویرا و پدر او یک مشاور املاک بود. خواهر شارلوت نیز آلیس دلال، مدل معروف می‌باشد.

برند شارلوت المپیا

زمینه فعالیت و تحصیلات شارلوت

شارلوت بعد از گذراندن دبیرستان و قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در رشته طراحی و تولید محصول، یک دوره آموزشی در کالج مد لندن گذراند. او کمپانی طراحی و تولید کفش و اکسسوری خود را در لندن در سال 2008 راه‌اندازی کرد. اکنون شارلوت در لندن به همراه همسر و 3 فرزندش زندگی می‌کند.

برنده بهترین برند اکسسوار در مراسم British Fashion Awards

شارلوت المپیا دلال، بی‌شک یکی از خلاق‌ترین طراحان در زمینه کفش و اکسسوری است. او برندی بین‌المللی را اداره می‌کند. طراحی‌های شارلوت در خود تلفیقی از خلاقیت و شوخ‌طبعی را دارند. او تابه‌حال دو بار در سال‌های 2011 و 2015 برنده بهترین برند اکسسوار در مراسم British Fashion Awards شده است. او کلکسیون‌های مطرح زیادی طراحی کرده است که از جمله می‌توان به کلکسیون Dolly و kitty اشاره کرد. کارهای او تلفیقی از حس شوخ‌طبعی انگلیسی و شیطنت آمریکایی است. آیکانیک، احساس سرخوشی کودکانه و فرهنگ پاپ از دیگر صفاتی است که در کارهای شارلوت دیده می‌شود.

برند شارلوت المپیا

همکاری شارلوت با برندهای سرشناس

از سال 2008 تا 2013 او سه فروشگاه در لندن، لس آنجلس و نیویورک افتتاح کرد. او با ویکتوریا بکهام در تولید لاین ویکتوریا همکاری داشته است. همچنین با شرکت باربی یک همکاری برای تولید مدل باربی خود کرده است. المپیا همچنین با برند لباس‌زیر Agent Provocateur و در یک کلکلسیون محدود به نام Charlotte’s Web با طراح با استعداد و خاص یعنی Olympia Le Tan که با برندهایی همچون مارک جیکوبز کار کرده، همکاری داشته است.

برند شارلوت المپیا

هرچند که شارلوت در گام اول بسیار جدی قصد داشت تا برای طراحی کرست‌های شکم‌بندی اقدام کند اما از همان تجربه اول ساختن کفش کاملا درگیر این حوزه شد. او اولین جفت کفشش را در همان کالج فشن لندن طراحی کرد و ساخت. سپس در یک دوره کوتاه قبل از شروع دوره دانشگاهی‌اش در Cordwainers School برای هیلاری الکساندر که بعدها ادیتور حوزه مد در مجله دیلی تلگراف شد، کار کرد. شارلوت قبل از اینکه لاین خود را راه‌اندازی کند، مدتی نیز زیر نظر جیامی باتیستا آموزش دید.

آرزوی طراح شدن!

او برندش را قبل از فارغ‌التحصیلی ثبت کرد. به هر حال او از سن کم به‌دنبال این بود که طراح شود اما در طول سال آخر دانشگاه دریافت که می‌خواهد به‌صورت اختصاصی تنها روی طراحی کفش کار کند. اولین کلکسیون کفش او در هفته مد لندن در سال 2008 ارائه شد و در 2010 او اولین شعبه خودش را در خیابان مدوکس لندن افتتاح کرد.

برند شارلوت المپیا

کفش‌های شوخ‌طبع!

طراحی‌های شارلوت المپیا متاثر از زرق‌وبرق فیلم‌های کلاسیک سینمای هالیوود و ستاره‌های هالیوود در طول دهه 40 تا دهه 50 است. به گفته المپیا فلسفه طراحی‌هایش خلق کفش‌های لوکس با طعم حس زنانگی و شیطنت و شوخ‌طبعی است.

برند شارلوت المپیا

از کلکسیون‌های معروف او می‌توان به Dolly pump، کفش‌های تخت کیتی و کیف‌های کلانچ Pandora اشاره کرد. همه‌ محصولات برند المپیا به‌صورت دست‌دوز هستند و در ایتالیا تولید می‌شود. در نهایت در انتهای همه‌ کفش‌های این برند یک تار عنکبوت طلایی به‌‌عنوان امضا قرار می‌گیرد. همچنین ران‌وی‌های او با حال و هوای فانتزی و پرشور بسیار معروف هستند.

برند شارلوت المپیا

انواع کالکشن‌های برند شارلوت المپیاپ

هرچند که این برند به‌طور اختصاصی برای خانم‌ها طراحی و تولید می‌کرده است اما اخیرا یک کلکسیون برای دختربچه‌ها به نامIncy و کلکسیونی از کفش‌های اسلیپر با طرح گربه برای آقایان نیز طراحی کرده است. او در هر چهار فصل کلکسیونی ارائه می‌دهد و شش کلکسیون دائمی را در هر فصل حفظ می‌کند که عبارتند از: Encore با امضای کلاسیک، Runaway Bride’To Dye For’ که شامل کفش‌های فرش قرمز است و ‘Cosmic’ و ‘Incy’ و’Tailor Made’ که لاین کاملا سفارشی این برند محسوب می‌شود.

برند شارلوت المپیا

تیلور سوییفت همراه همیشگی!

شارلوت مشتریان بسیاری از میان افراد سرشناس دارد. یکی از مشتریان همیشگی او تیلور سوییفت است. همچنین کفش عروسی پرنسس یوجینی نیز از برند او بوده است.

برند شارلوت المپیا

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید