ایده رنگی برای طراحی داخل منزل
کافه دکوراسیون

سی و پنج ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

1.5Kبازدید

در این مطلب قصد داریم که ۳۵ ایده رنگی برای طراحی داخل منزل ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

۱. ایده رنگارنگ برای طراحی داخل منزل

در حالی که طرح‌های رنگی الهام گرفته شده از دکوراسیون مدل کشورهای اسکاندیناوی یک ترند و مد در صنعت دکوراسیون هستند، شما نیز می‌توانید با استفاده از این رنگ‌ها و متد همراه شوید تا به سبک و مدل مورد نظر خود دست پیدا کنید. با یافتن ایده رنگی برای طراحی داخل منزل کار برای اصلاح دکوراسیون کاملا هموار می‌گردد.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲. طرح‌های رنگ روشن برای استفاده در حمام

وقتی برای اولین بار پای خود را در یک محیطی از دریای رنگ‌ها قرار می‌دهید کمی نگران کننده است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که همیشه برای تغییرات از یک یا دو نقطه دلخواه استفاده کنید و آرام آرام رنگ‌ها را اضافه کنید تا به آن‌ها عادت کنید. استفاده از کاشی‌های گرافیکی، اکسسوری‌های فانتزی، ترکیب رنگ‌های روشن و حتی تغییر شیرآلات می‌تواند گزینه خوبی برای شروع کار باشد.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳. نقاشی‌های انتزاعی و سایه‌های ساختگی در خانه

اگر ذهن مینیمالیستی شما با درخشندگی و روشنایی خانه رابطه خوبی ندارد و آن را نمی‌پسندد، پیشنهاد می‌کنیم خانه خود را مانند یک آرایشگر بیارایید. رنگ‌های رنگ پریده و ترکیب کردن دکورها و استفاده از نقاشی‌های انتزاعی در خانه کاملا مناسب سلیقه شماست. استفاده از یک مبل راحتی آبی روشن با کوسن‌های طرح‌دار چه غوغایی که به راه نمی‌اندازد. کانسپت‌ها و طرح‌های انتزاعی، یک ایده رنگی برای طراحی داخل منزل شما خواهد بود.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۴. اتاق نشیمن جواهر نشان

استفاده از یک مبل با رنگ متضاد در خانه، همچون جواهری، در خانه شما نمایشی بی نظیر بر پا می‌کند. یک رنگ خاص و جدید که اتفاقا رنگ سال ۲۰۱۸ نیز انتخاب شده است، بنفش غلیظ ( یا بنفش ماورائی ) است. رنگی که اگر فضای خانه یا نشیمن شما روشن باشد همچون الماسی در آن محوطه شروع به درخشیدن و خودنمایی می‌کند. صندلی‌های لیمویی و زرد همچون سیب نیز تکمیل کننده این شوی رویایی هستند. برای پایان این اجرا نیز میزهای صدفی رنگ خود را به محل نمایش رسانده‌اند. پس منتظر نمانید و به دنبال خرید مبل متضاد با تم رنگی خانه خود باشید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۵. کاغذ دیواری با طرح پروانه‌های رنگارنگ

پنجمین طرح از ایده رنگی برای طراحی داخل منزل، بهره بردن از طرح پروانه‌ای است. استفاده از چنین طرحی یک ریسک است اما اگر به درستی و با همخوانی محیط همراه شود، طرحی جذاب و خاص برایتان ایجاد خواهد کرد. برای همراهی این طراحی داخلی، بهم ریختگی نقش اساسی بازی خواهد کرد. اما توجه کنید بجای استفاده از لوازم بسیار برای ایجاد بهم ریختگی از رنگ‌ها استفاده کنید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۶. فرش رنگارنگ ترکیه‌ای

یک قالی ترک با سایه‌های تیره در طرح و نقش خود و همچنین وجود رنگ‌های همسان در بطن خود، به تنهایی عناصر کلیدی را در به وجود آوردن یک طرح منحصر به فرد پدید می‌آورد. با در اختیار داشتن همین یک قلم در اتاق نشیمن خانه خود نگران بی‌رنگ و روح بودن آن نباشید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۷. دکوراسیونی با رنگ زرد خردلی

استفاده از رنگ زرد خردلی در طراحی آن محل یادآور خانه‌های روستایی قدیمی با روحیه شاداب مردمانشنان و الهام بخش خانه‌های مدرن امروزی با احساسات هوشمندانه آن‌ها است. کمتر کسی است که با دیدن این رنگ شیفته و مجذوب آن نشود. چرا که خاصیت این رنگ است که بر فضا سلطه داشته و دیگر رنگ‌ها را مغلوب خود سازد.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۸. دکوراسیون دمدمی یا عجیب و غریب

صادقانه بگوییم، بیشتر ما عاشق رنگ‌های روشن و طرح های خاص هستیم، معدود طراحانی هستن که روش کارشان به این صورت باشد اما وقتی دست بکار شوند در هنر خود سنگ تمام می‌گذارند. رنگ‌های عجیب، دکوراتیوهای بسیار و شلوغی ناتمام؛ گویی تصویری از یک قبیله سرخ پوستان را برایتان به تصویر می‌کشند. خلاصه از هر چه که به ذهنشان می‌رسد استفاده می‌کنند و از چیزی در این راه دریغ نمی‌کنند.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۹. روشن کردن یک فضای خنثی با پرده‌های رنگارنگ

وقتی اتاقی دارید که سرد و بی روح است، وقتی فضایی دارید که اجازه تغییرات گسترده در آن ندارید و وقتی جایی هستید که بودجه کمی برای تغییر دوباره در دکوارسیون در اختیار شماست، راه حل یک پرده رنگارنگ است. پرده‌ای که روح طبیعت و جان احساس به خانه شما تزریق می‌کند. ویژگی مهمی دارد که این است؛ هر زمان لازم بود هنرنمایی می‌کند و هر زمان لازمش نداشتید از صحنه خارج می‌شود. حقیقتا که خوب بلد است نقشش را بازی کند.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

10. تثبیت یک فضا در ذهن با تکرار رنگ ها

آبی – بنفش – خاکستری. آبی – بنفش – خاکستری. تکراری دوست داشتنی. انتخابی هوشمندانه برای رنگ‌های تکراری و تکرار رنگ‌ها. در این خانه همه چیز با شما صحبت می‌کند اما هر کدام با لهجه خاص خود. گویی در یک سرزمین تازه وارد شده‌ای اما زبان همه را بلدی. این گونه رنگ‌ها برای شما به حرف می‌آیند و این گونه در دل شما می‌نشینند. این گونه است که ایده رنگی برای طراحی داخل منزل شکل می‌گیرد.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۱. اتاق پذیرایی به سبک سرخ پوستی

رنگ آبی منحصر بفردی که شاخصه سرخ پوستان است. رنگ سرخی که همچون آتش از همه‌جا زبانه می‌کشد. قالی رنگارنگ زیر پایتان مانند گله اسب‌های وحشی چشمانتان را به این سو و آن سو می‌کشد. کوسن‌های گرد و طرح‌دار حس آرامش را زیر گوشتان نجوا می‌کنند و تخت‌های بلند شما را در آسمان رویاها به پرواز در می‌آورند.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۲. خانه‌ای به رنگ ادویه‌ها همراه رنگ‌های نئونی ( شب تاب )

کرم، قهوه‌ای، شکلاتی و یک لحظه صورتی جیغ و زرد فسفری (نئونی). سلیقه‌ها متفاوت است و ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم، گاهی کسی تفاوتی می‌خواهد که فقط ذهن خودش توان ساختن آن را دارد. مثل چنین تصویری، جایی که همه چیز آرام است تا اینکه سر و کله نئونی‌ها پیدا می‌شود.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۳. دکوراسیونی با زرد و صورتی

اگر دو رنگ زرد و صورتی را در ذهنتان کنار هم تصور کنید جذاب است. وقتی این دو رنگ را در زمینه‌ای سفید تصور کنید حس خوب اولیتان کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود. اما دوباره که از تصور این رنگ‌ها در زمینه‌ای تیره آن هم سرمه‌ای یا آبی نفتی حرف بزنیم، می‌توان اعتراف کرد که فوق‌العاده است. دیگر مهم نیست چه چیز‌هایی در ذهنتان بوده یا از آن گذشته، حال مبهوت این ترکیب رنگ زیبا شده‌اید. کدام ایده رنگی برای طراحی داخل منزل را انتخاب می‌کنید؟ زرد یا صورتی؟

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۴. الگوهای چند لایه

دکوراسیون فرانسوی با اتاق‌های فرانسوی. پارچه‌های رنگی با طرح‌های در هم تنیده. الگوهای نامنظم در کنار خطوط منظم. همه در کنار هم سعی دارند تا نمایش خیره کننده‌ای ارائه دهند. تا هر زمان که در آن فضا بمانید چیز جدیدی برای کشف کردن دارید. خیال ذهنتان راحت است که خستگی آن دور و بر پرسه نمی‌زند. هر کجا که دیگر تمایلی به دیدن نداشتید فقط سقف است که می‌تواند شما را خلاص کند از دست این همه طرح و رنگ.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۵. دیوار شاخص، رنگارنگ مثل هر روز زندگی

اگر بخواهید از صبح که بیدار می‌شوید تا شب که به خواب می‌روید یک رنگ برای آن روزتان انتخاب کنید بی نهایت رنگ در دست خواهید داشت. رنگ‌هایی که شاید هم‌خانواده هم باشند اما هیچ وقت عین هم نیستند. چرا که آدمی مثل دیروزش نیست. حالا رنگ‌های هر روز را با همان شدت اگر روی دیوارتان پخش کنید، برای خود نقشی خواهید زد که هیچ کس توان اجرای دوباره آن را نخواهد داشت. همان طور که شما نمی‌توانید طرح دیوار کسی دیگر را نقاشی کنید. ایده دیوار شاخص ایده رنگی برای طراحی داخل منزل خواهد بود اگر درست پیاده شود.

khane-rangi (15)

۱۶. کابینت‌هایی با رنگ‌های غیر منتظره

واقعا خود همین عنوان جایی برای صحبت بیشتر نمی‌گذارد. در همین حد بگویم که بعضی غیر منتظره‌ها دلنشین هستند و بعضی نفرت‌انگیز. انتخاب با شماست.

khane-rangi (16)

۱۷. اتاقی برای بعد از این

همه انسان‌ها در طول زندگی خود با اتفاقات مختلف مواجه می‌شوند. از بعضی الهام می‌گیرند، بعضی روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و از بعضی دیگر می‌گذرند. این جا جایی است که با کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها شما از آن‌ها الهام می‌گیرید و روی شما تاثیر خواهد گذاشت و نمی‌توانید به سادگی از آن بگذرید. اینجا اتاقی است برای از این به بعدتان. جایی برای ایده رنگی برای طراحی داخل منزلتان.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۱۸. آشپزخانه‌ای به رنگ لیموی ترش و تازه

آشپزخانه سفیدتان را با رنگ‌هایی که دوست دارید تزیین می‌کنید. اگر کسی از آن ایراد بگیرد شاید دلخور شوید. اما وقتی آشپزخانه‌ای که از ترکیب سفید و زرد لیمویی با کاشی‌های ریز طرح‌دار را آراسته باشید کسی جرات انتقاد از آن را ندارد. بلکه شما را غافلگیر کرده و لب به تحسین می‌گشاید.

khane-rangi (17)

۱۹. تثبیت فضای خود با فرش‌های بیشتر

همه جا را فرش کنید. نقطه‌ای خالی نماند. فرش‌هایتان را طوری انتخاب کنید که به دکوراسیون همان جا بسازد. دیدگان بیننده‌ها از دیدن فرش شاد می‌شوند، این شادی را چند برابر کنید.

khane-rangi (18)

۲۰. هم کاغذ دیواری رنگارنگ هم اتاق روشن‌تر

مگر می‌شود از کاغذ رنگی رنگارنگ استفاده کرد و همزمان باعث روشن‌تر شدن اتاق شد؟ پاسخ این سوال در این عکس است. ترکیب فوق‌العاده و ست رنگ‌ها در پشت زمینه سفید. کار هنرمندانه‌ای که توانسته یک تضاد را به یک اثر هنر تبدیل کند. فقط کمی خلاقیت نیاز داشته است. شما هم خلاقیت‌های خود را بروز دهید. بیستمین ایده رنگی برای طراحی داخل منزل را دست کم نگیرید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲۱. الهام بخشی دوباره به خانه

بارها شده است که خانه را تغییر دکوراسیون داده‌اید ولی دکور جدید نتوانسته شما را راضی کند. کافیست کمی به ذهنتان استراحت داده و مسیر را ادامه دهید. بعضی مواقع اضافه کردن یک رنگ، یک چشمه نور، یا نصب یک آینه به دیوار خلا موجود در طراحی شما را کاملا پر می‌کند. مهم نیست چه فضایی باشد، نشیمن یا سرویس بهداشتی؛ مهم اتمام کار و به ثمر نشستن طراحی شما است.کاری که از آن با نام الهام بخشی دوباره به خانه نام می‌برند.

khane-rangi (20)

۲۲. چگونگی هماهنگ کردن ترکیب رنگ‌های منحصر به فرد

سبز نعنایی و زرد زعفرانی، دو رنگی که کنار هم نشستن آن‌ها بعید به نظر می‌آید ولی در عمل زیبا جلوه کرده است. راز این موضوع چیست؟ امتحان کردن. تجربه کسی که بارها رنگ‌ها و طرح‌ها را ترکیب کرده و در کنار هم قرار داده نسبت به کسی که فقط علم شناخت رنگ‌ها را می‌داند در چنین فضاهایی مشخص می‌شود. امتحان کنید! پیشنهادی جذاب برای ایده رنگی برای طراحی داخل منزل با ترکیب رنگ‌ها…

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲۳. دیوارهایی به رنگ سیاه

هر زمان از رنگ اتاق یا فضای داخلی سخن به میان می‌آید، تمام رنگ‌ها به ذهن می‌رسند به جز مشکی. هیچ کس جرات استفاده از این رنگ را به خود نمی‌دهد. اما هنر دیزاین را در این تصویر مشاهده می‌کنید که حتی سیاه هم جذابیت‌هایی دارد که رنگ‌های روشن ندارند. تفاوت‌ها را ببیینید و نظر بدهید.

khane-rangi (22)

۲۴. هنر مدرن رنگارنگ در طراحی داخلی

ترکیب هنر و مدرنیته، سبکی است که وارد ایده طراحی داخلی رنگارنگ منازل شده است. نقاشی‌های رنگ روغن مدرن دیگر مانند گذشته به تکنولوژی‌های آینده چشم ندارد. این طرح ها حال کنونی افراد را برای بهتر کردن حالشان ترسیم می‌کنند. هر چند عمر کوتاهی دارند و زود به زود نیاز به تغییر دارند اما برای خود جایگاه کسب کرده‌اند.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲۵. بنفش را به خانه خود راه دهید

ترکیب‌های مختلفی از رنگ بنفش را می‌توان برای طراحی داخلی خانه به کار برد. از حمام تا اتاق کودک، از آشپزخانه تا اتاق کار، جای جای خانه آماده است تا خود را به رنگ بنفش تزیین کند ولی از همه‌جا جذاب‌تر اتاق نشیمن است، جایی که همه دور هم جمع هستند. بنفش و سفید وارد می‌شوند و همه را به خود خیره می‌کنند. مطمئن باشید بیست و پنجمین ایده رنگی برای طراحی داخل منزل پرطرفدار خواهد بود.

khane-rangi (23)

۲۶. نقاط رنگی رقصان در اتاق

یکی از بهترین فضاها برای اجرای طراحی داخلی رنگارنگ در خانه فضای بازی کودکان یا اتاق خواب آن‌هاست. رنگ‌ها باعث سر زندگی بچه‌ها شده و محیط رنگارنگ انرژی مضاعفی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. بهتر است فضای استراحت به ذهن کودکان بدهید؛ مثلا یک دیوار را رنگارنگ کنید ودیوار دیگر را ساده رها کنید. خلاقیت بچه‌ها را در ایجاد اتاق رنگارنگ به چالش بکشید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲۷. صورتی ملایم، مطابق با هر سلیقه‌ای

صورتی‌های متفاوتی در طراحی منازل به کار می‌رود، اما محبوب‌ترین آن‌ها صورتی ملایم است. رنگی که رنگ مکمل آن آبی فیروزه‌ای بسیار روشن است. رنگ صورتی برای دیوار‌های اتاق خواب یا کاناپه‌های راحتی و حتی آشپزخانه پیشنهاد می‌شود ولی صورتی ملایم را هر جایی نمی‌توان به کار برد. این رنگ یک شخصیت رسمی و در عین حال آرامش بخش دارد، پس بهتر است در اتاق نشیمن و با حفظ تناسب با رنگ سفید استفاده گردد. بهترین ایده رنگی برای طراحی داخل منزل از نظر شما چه رنگی است؟

khane-rangi (25)

۲۸. دیواری برای پریدن پِلک شما

تا به حال برایتان پیش آمده که پس از دیدن تصویری پِلکتان بپرد؟ این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که واکنش‌های شدیدی در مغزتان رخ دهد و اعصاب مربوطه آن‌ها را به چشم منتقل کند. امکان این که دیوار موجود در این تصویر چنین بلایی بر سر چشم شما بیاورد بسیار زیاد است. دیوارهایی با خطوط موازی و رنگ‌های نامتقارن. مبلمان متنوع رنگی و کفپوش‌های رنگارنگ.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۲۹. نکاتی برای یک تخت خواب رنگی

محیط اتاق خواب متاثر از لوازم این اتاق است. مهم‌ترین این لوازم تخت خواب بوده که با توجه به اندازه‌اش توجه را به خود جلب می‌کند. پس با اعمال تغییرات روی تخت خواب براحتی می‌توانید اتاق خوابتان را نیز تغییر دهید. رو تختی‌های رنگی، بالشت‌های طرح دار و از همه مهم‌تر خود تخت خواب ( رنگ و طرح ) به راحتی قابل تزیین و دیزاین هستند. سلیقه‌های مختلف اتاق خواب‌های متنوع و مختلفی را می‌سازند.

khane-rangi (27)

۳۰. طراحی یک اتاق رویایی

سی‌امین ایده رنگی برای طراحی داخل منزل با پرده امکان‌پذیر خواهد شد. با بکارگیری پرده‌ها می‌توانید اجازه دهید اتاق تنظیم نور خود را به دست بگیرد. حالا باید انتخاب کنید که برای اتاق‌های روشن طراحی داخلی انجام دهید یا اتاق‌های تاریک‌تر. اما با انتخاب دو رنگ آبی تیره و بنفش تفاوتی ندارد فضای کلی چه وضعیتی دارد. همه چی مطابق خاص شما فراهم شده است.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳۱. رنگ‌های پایین تنه فضای خانه

ما همواره به قسمت‌های فوقانی یک محیط اهمیت بسیاری می‌دهیم و طراحی‌های خود را روی آن‌ها متمرکز می‌کنیم. اما با کمی دقت و ایجاد خلاقیت می‌توانیم تغییرات محسوسی با رنگ‌آمیزی و طراحی قسمت پایین محیط منزلمان به وجود بیاوریم. تغییرات فرش و کفپوش برای اتاق‌ها و نشیمن و تغییرات مبلمان در سایر نقاط خانه، به همین راحتی.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳۲. بازسازی بهتر از نوسازی ( اتاق خواب )

همیشه نیاز نیست تا با هزینه‌های بسیار و فعالیت‌های خسته کننده طراحی داخلی خانه را صورت دهید. خریدن وسایل نو برای خانه همیشه کارساز نیست. بعضی وقت‌ها تنها با بازسازی همان لوازم و وسایل موجود در خانه نتیجه‌های شگفت انگیزی حاصل می‌شود. مثلا تعویض ملافه و انتخاب یک طرح رنگی برای یک تخت سفید خیلی خوب خودش را نشان می‌دهد. بالشت‌های رنگی هم انتخاب خوبی هستند. آیا فکر می‌کردید بالشت، یک ایده رنگی برای طراحی داخل منزل شما باشد؟

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳۳. چیدمان کتابخانه بر اساس کد رنگ‌ها

اگر در منزل خود کتابخانه‌ای دارید پیشنهادی برای شما داریم. اگر هم هنوز کتابخانه ای برای خود تهیه نکرده‌اید به شما هم پیشنهاد میدهیم این مطلب را بخوانید تا با دیدن همین تصویر شاید تصمیم یه تهیه آن گرفتید. تمامی رنگ‌ها در اصول طراحی و روانشناسی رنگ، دارای کد مشخصی می‌باشند. برای اینکه جذابیت کتابخانه‌تان را بالا ببرید و محیط را خاص جلوه دهید کتاب‌های کتابخانه را براساس کد رنگی آن ها کنار هم قرار دهید و تغییر را مشاهده کنید. درست مانند تصویر زیر. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب دکوراسیون کتابخانه خانگی را نیز مطالعه کرده و از ایده‌های آن نیز استفاده کنید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳۴. از رنگ‌های سال کمک بگیرید

هر ساله روانشناسان و کارشناسان حوزه صنعت مد و دکوراسیون دور هم جمع می‌شوند و رنگی را برای سال جدید پیشنهاد می دهند. معمولا پس از این اعلام عمومی اکثر طراحان سعی می‌کنند مسیر خود را در راستای رنگ همان سال به پیش ببرند. در صنعت دکوراسیون و طراحی داخلی نیز به همین صورت است. شما نیز برای رنگارنگ کردن منزل خود و طراحی داخلی از این اصول پیروی کنید و به روز بمانید. رنگ سال ۲۰۱۹ رنگ مرجانی است که می‌توانید از آن در منزل خود استفاده کنید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

۳۵. احساس یک رنگ می‌تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد

با انتخاب رنگ‌های متنوع در طراحی داخلی خانه، می‌توانید کاری کنید محیط خانه بزرگ‌تر جلوه کند و خلاف این موضوع نیز صادق است؛ یعنی با انتخاب بعضی از رنگ‌ها فضای داخلی کوچک تر به نظر می‌رسد. رنگ‌های یکنواخت و خنثی که با مبلمان تضاد دارند فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.از رنگ‌های متنوع و مختلف به عنوان پایه ثابت ایده رنگی برای طراحی داخل منزل استفاده ببرید.

ایده رنگی برای طراحی داخل منزل

سی و پنج ایده رنگی برای طراحی داخل منزل شما ارائه کردیم. امیدوارم این ایده‌ها را شما نیز بکار ببرید و یا این راهکارها ایده‌های جدیدی در ذهن شما خلق کند.

منبع : توکامگ

نظر بدهید