زیر سازی پوست صورت در هنگام آرایش 1
کافه زیبایی

زیر سازی پوست صورت در هنگام آرایش

1.59Kبازدید

آرایش صورت بیشترین تاثیر را روی زیبایی شما می‌گذارد ولی به شرطی که زیرسازی را درست انجام داده باشید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه‌ی ممکن را از آرایش صورت ‌تان بگیرید و پوستی شاداب و جذاب را به نمایش بگذارید. در این مقاله به شما می‌گوییم برای رسیدن به این هدف باید چه کارهایی انجام دهید و از چه محصولاتی استفاده کنید.

زیر سازی پوست صورت در هنگام آرایش
آرایش صورت را با لایه‌برداری شروع کنید

تصور کنید قصد رفتن به یک مهمانی مهم را دارید و زیبا شدن آرایش‌تان بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت دارد. برای آرایش صورت ، کرم پودرتان را برمی‌دارید و دست به کار می‌شوید اما بعد از چند دقیقه متوجه می‌شوید صورتتان پوست پوست شده و به اصطلاح کرم پودر، خوب روی صورتتان ننشسته است. دلیل این اتفاق از قلم انداختن یک کار خیلی ساده است که باید قبل از مهمانی و در طول هفته انجام می‌دادید: لایه‌برداری.

پوست ما مرتب در حال بازتولید خودش است. بنابراین طبیعی است که لایه‎های رویی صورت از سلول‌های قدیمی‌تر تشکیل شده باشد که طراوت ندارند و حتی آماده‌ی ریختن هستند. در چنین شرایطی است که با اضافه کردن یک لایه کرم پودر، پنکیک یا هر کدام از لوازم آرایش صورت ، نتیجه‌ی خوبی به دست نخواهد آمد. سعی کنید دست کم هفته‌ای یک بار از لایه‌بردار استفاده کنید و تازگی و طراوت را به صورتتان برگردانید. این کار به داشتن آرایش صاف و یک دست هم کمک خواهد کرد.

آبرسانی کنید

حالا که قدم اول را درست برداشتید، وقت کار کردن روی قدم دوم است. در این مرحله با استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان، رطوبت از دست رفته را به پوستتان برگردانید. کرم یا سایر محصولات مراقبت از پوست را با استفاده از نوک انگشتان، به صورت دایره‌ای و رو به بالا بزنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود کرم به خوبی جذب شود، حالتی شبیه ماساژ برای صورت ایجاد می‌کند.

صبر کنید

ممکن است بعد از انجام دادن مرحله‌ی قبل، سریع دست به کار شوید و سراغ بقیه‌ی آرایش‌تان بروید غافل از اینکه اگر مرطوب کننده‌ی شما به خوبی جذب نشده باشد، آرایش صورت شما رگه رگه خواهد شد. حتی ممکن است خودتان هم متوجه شوید موقع آرایش دستتان روی پوست صورت‌تان لیز می‎خورد و نتیجه‌ای که باید را به دست نمی‌آورید. بنابراین حتما به کرم یا آبرسان اجازه دهید به خوبی جذب پوست شود.

زیر سازی پوست صورت در هنگام آرایش

پرایمر بزنید

حتما شما هم متوجه شده‌اید که آرایش صورت در ساعت‌های اولیه‌ی صبح بسیار زیبا و بدون نقص است اما بعد از گذشت چند ساعت، کم کم بد و بدتر می‌شود تا جایی که به نظر می‌رسد اصلا از صبح هیچ آرایشی نداشته‌اید. دلیل این کار استفاده نکردن از «پرایمر»، (Primer) است. پرایمر بعد از سه مرحله قبل به کمک شما می‌آید تا پوستتان را نگه داشتن آرایش صورت آماده کند و زیباتر به نظر برسید.

لوازم آرایشی را درست انتخاب کنید

یادتان باشد کمپانی‌های بزرگ لوازم آرایشی برای طراحی انواع لوازم آرایش صورت دلیل داشته‌اند وگرنه ساختن تنها یک نوع پنکیک یا کرم پودر کافی بود. آن‌ها پنکیک فشرده را برای پوست‌های خشک طراحی نکرده‌اند و کرم پودر را هم برای پوست‌های چرب و روغنی نساخته‌اند. حتما نوع پوست‌تان را بشناسید و با توجه به آن پنکیک، کرم‌ پودر، موس و غیره را انتخاب کنید. توجه نکردن به این مرحله، تمام تلاش‌های مراحل قبل را هم به باد می‌دهد.

سراغ بهترین رنگ لوازم آرایشی بروید

ممکن است با خودتان فکر کنید حالا که تابستان رسیده، سراغ آرایش برنزه بروم یا ممکن است عاشق این باشید که پوست تیره‌تان را سفید کنید. در حالی که این کارها اشتباه هستند. به خاطر داشته باشید هیچ وقت کرم پودر یا پنکیکی که با پوست خودتان تفاوت رنگ زیادی دارد ، نخرید. هیچ کس دلش نمی‌خواهد صورت برنزه و دست‌های سفید را به صورت هم‌زمان در یک نفر ببیند! رنگ لوازم آرایش صورت باید یک تا دو درجه با رنگ واقعی پوست شما تفاوت داشته باشد.

بهترین وسیله آرایشی را انتخاب کنید

استفاده از لوازم آرایش صورت، همیشه با استفاده از سر انگشتان اتفاق نمی‌افتد. بعضی از انواع لوازم آرایش مثل موس، به اسفنج آرایشی یا پد مخصوص نیاز دارد تا آرایش را به خوبی روی صورت پخش کند. موقع خرید اسفنج مخصوص، سراغ آن‌هایی بروید که گوشه‌‌های نازک دارند، مثل مدل‌های اشکی شکل یا مثلثی. نوک باریک این اسفنج‌ها می‌توانند اطراف دهان و بینی را به خوبی پوشش دهند.

کانسیلر دوم می‌شود!

تکنیک‌های آرایشی زیادی وجود دارند و ممکن است خیلی‌هایشان به کار آدم‌های مختلف بیایند ولی وقتی پای نوبت دهی به کانسیلر و کرم پودر می‌رسد، اول دومی را بزنید! بنابراین بعد از استفاده از کرم پودر یا پنکیک سراغ استفاده از کانسیلر بروید.

فیکساتور بزنید

بعد از اینکه مراحل آرایش‌ صورت‌تان تمام شد و آرایش چشم و ابرو و لب را هم انجام دادید، از یک لایه‌ی خیلی نازک از پودر فیکساتور استفاده کنید تا خیالتان راحت شود و بدانید که این آرایش در تمام طول روز تمیز و مرتب روی صورتتان خواهد ماند.

 

منبع : چی بپوشم

نظر بدهید