ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند
کافه خواندنی

زیباترین چهره‌های هالیوودی از نگاه علم

1.49Kبازدید

آیا می‌توان برای زیبایی معیار خاصی در نظر گرفت؟ آیا زیبایی از نظر علمی تعریف شده است؟ شاید از نظر عموم زیبایی امری نسبی یا سلیقه‌ای باشد، اما کارشناسان آن را از نظر علمی نیز بررسی کرده اند. آن‌ها از نسبت طلایی برای بررسی زیبایی صورت یک فرد کمک گرفته اند.

اما نسبت طلایی چیست؟ نسبت طلایی در ریاضیات و هنر هنگامی رخ می‌دهد که نسبت بخش بزرگتر به بخش کوچکتر، برابر با نسبت کل به بخش بزرگتر باشد. حتما معلم ریاضی تان به شما هم می‌گفت که زندگی بر اساس ریاضیات پایه گذاری شده است. اگر شما هم با دقت بیشتری به اطرافتان نگاه کنید، خواهید دید که این موضوع واقعیت دارد.

سابقه ریاضیات به دوران یونان باستان و زمان فیثاغورس باز می‌گردد. فیثاغورس نخستین کسی بود که توانست اصول پراکنده‌ای را که ریاضیدانان نخستین عمدتا با استقرا و آزمون و خطا کشف کرده بودند، بر پایه اصول و براهین قیاسی بنا کند.

نسبت طلایی نیز در یونان باستان کشف شد که معیار زیبایی نام گرفت. هنرمندان این فرمول را برای کار‌های هنری خود نیز استفاده می‌کردند. مثلا آن‌ها تابلوی مونالیزا را بر این اساس تجزیه و تحلیل کردند و حتی آن را به عنوان معیار زیبایی چهره افراد نیز به کار بردند. یکی از جراحان زیبایی مشهور با نام «Julian De Silva» در لندن، نیز مقاله‌ای نوشت و زیباترین چهره‌های ستاره‌ها را بر اساس نظریه نسبت طلایی معرفی کرد. این مقاله در مجله مشهور Vogue به چاپ رسید و طرفداران زیادی پیدا کرد. اگر دوست دانید بدانید که زیباترین چهره‌ها در میان ستاره‌ها از نظر علمی و قوانین ریاضیات متعلق به چه کسانی هستند، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

تقارن

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

اگر چه هیچ چهره‌ای به طور ۱۰۰% تقارن ندارد، اما در کل چهره‌هایی که تقارن بیشتری دارند، زیباترند. این تقارن مربوط به تمام اجزای صورت می‌شود، از سایز آن‌ها گرفته تا مکان قرار گرفتن هر کدام و نسبتی که با یکدیگر دارند.

دانشمندان تحقیقی در این مورد روی عده‌ای از زنان و مردان انجام دادند. در این تحقیق، به کمک یک برنامه کامپیوتری، که معمولا برای شناسایی مجرمان استفاده می‌شد، سعی کردند تا متقارن‌ترین صورت‌ها را شناسایی کنند. صد‌ها نفر برای این تحقیق داوطلب شدند. در واقع آن‌ها دوست داشتند تا از نظر علمی میزان جذابیت شان را بسنجند. از میان آنهمه چهره، تنها چهره یک زن و یک مرد به عنوان زیباترین چهره‌ها انتخاب شد. زمانی که زیباترین چهره را با چهره ستاره‌های زن هالیوود تطبیق دادند، ناتالی پورتمن بیشترین شباهت را به آن داشت. از این رو او چهره او به عنوان یکی از متقارن‌ترین چهره‌ها و در نتیجه زیباترین‌ها در میان ستاره‌های مشهور جهان انتخاب شد.

ابرو

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

ابرو یکی از اعضای مهم صورت است که نه تنها می‌تواند به چشم‌های شما جذابیت دهد و میان آن‌ها تناسب و تعادل ایجاد کند، بلکه روی زیبایی کل صورت تان هم تاثیرگذار است؛ بنابراین شما، به جای این که به دیگر اعضای صورت تان تغییر دهید، به راحتی می‌توانید با تغییر فرم ابروهایتان، زیبایی را در چهره تان ایجاد کنید. جذاب‌ترین فرم ابرویی که کارشناسان کشف کرده اند، ابرو‌های کمانی ست. البته این بدین معنی نیست که شما فرم ابروهایتان را به طور کلی تغییر دهید. اگر امکانش هست آن‌ها را کمی حالت دهید، اما اگر فرم ابروهایتان به گونه‌ای ست که به صورت تان می‌آید، بهتر است که به جای تغییر فرم، به تقارن آن‌ها توجه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در میان ستاره‌های زن، آنجلینا جولی، یکی از زیباترین ابرو‌ها را دارد.

چشمان متقارن

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

قهوه‌ای رایج‌ترین رنگ چشم و در عین حال جذاب‌ترین رنگ چشم برای خانم‌ها شناخته شده است. حدود ۵۵ تا ۷۹ درصد از جمعیت جهان، چشمان قهوه‌ای دارند. به عنوان مثال چشمان ناتالی پورتمن که به عنوان جذاب‌ترین چهره انتخاب شده، به رنگ قهوه‌ای ست.

اما جدا از رنگ چشم، مدل چشم نیز تاثیر زیادی در زیبایی دارد. چند نوع فرم چشم وجود دارد: گرد، بادامی، چشم با پلک افتاده، چشم رو به پایین و چشم رو به بالا. اما به نظر شما کدامیک از این فرم چشم‌ها بیشترین جذابیت را دارند؟ شاید تعجب کنید، اما چشم‌های بادامی، مانند چشم های اسکارلت جوهانسون، به عنوان زیباترین چشم‌ها شناخته شده اند به این دلیل که تقارن بیشتری دارند. اگر چه شما می‌توانید به کمک آرایش، فرم چشم هایتان را بادامی کنید، اما پیشنهاد کارشناسان این است که سعی کنید آرایشی با توجه به فرم چشم‌های خودتان داشته باشید.

بینی

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

زمانی که صحبت از زیبایی بینی خانم‌ها می‌شود، هر چه بینی ظریف‌تر و کوچک‌تر باشد، زیباتر است. اگر به بینی‌های عملی نگاه کنید، خواهید دید که تمام آن‌ها چه از نظر سایز و چه از نظر پهنا، کوچک‌تر شده اند. طبق تحقیقاتی که روی چهره ستارگان شده، ناتالی پورتمن زیباترین بینی را دارد، در مراحل بعدی، اما استون و نیکول کیدمن قرار دارند که بینی هر سه باریک و ظریف است. اما چرا بینی ظریف؟ طبق استاندارد‌های زیبایی، ظرافت یکی از معیار‌های زیبایی زنان است، از این رو بینی ظریف هم با توجه به این که تناسب بیشتری با اندام و ظرافت آن‌ها دارد، زیباتر است.

لب

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

اگرچه ظرافت یکی از معیار‌های زیبایی بینی است، اما زمانی که صحبت از لب می‌شود، ظرافت به کنار می‌رود و درشتی جای آن را می‌گیرد. در واقع لب‌های درشت جزو زیباترین لب‌ها برای زنان شناخته می‌شوند. به جز ناتالی پروتمن که همچنان در صف اول قرار است، افرادی، چون اسکارلت جوهانسون و امیلیا کلارک نیز زیباترین لب‌های را دارند. البته بسیاری از ستاره‌های دیگر مانند کایلی جنر یا کیم کارداشیان به کمک ژل‌های لب، سعی کرده اند که این جذابیت را در صورت شان ایجاد کنند، اما خب زیبایی طبیعی چیز دیگری ست.

دیوید گندی

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

حال که زیباترین چهره‌ها را در میان ستاره‌های زن هالیوود بررسی کردیم، به سراغ مردان هالیوودی می‌رویم. طبق نظر کارشناسان، چهره دیوید گندی با معیار‌های زیبایی هماهنگی زیادی دارد، از این رو جزو یکی از زیباترین چهره‌ها محسوب می‌شود. این موضوع را یک میلیون فالوور اینستاگرام او نیز تایید می‌کنند.

ابرو

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

فرم ابروی ایده آل مردان با زنان فرق دارد. اگر چه ابرو‌های کمانی معیار زیبایی خانم‌ها بود، اما برای آقایان ابرو‌های صاف و پهن به عنوان معیار زیبایی انتخاب شده است. علاوه بر اینها، فاصله ابرو‌ها تا چشم‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. برای آقایان هر چه این فاصله کمتر باشد، بهتر است. در واقع ابرو می‌تواند فرم چهره آقایان را به گونه‌ای تغییر دهد که آن‌ها را قدرتمند یا حتی ضعیف‌تر از آنچه هستند، نشان دهد.

چشم

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

طبق تحقیقات، آقایانی که چشمان بیضی شکل و آبی رنگ دارند، جزو جذاب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. آبی دومین رنگ رایج چشم در جهان محسوب می‌شود، اما خب نسبت به قهوه‌ای بسیار محدودتر است. مدل بیضی چشم هم جزو مدل‌های مرسوم چشم نیست، در واقع این فرم چشم، مدلی بین گرد و بادامی ست. برای این که بهتر آن را درک کنید، به عکس‌های دیوید بکهام، بردلی کوپر یا همان دیوید گندی نگاهی بیاندازید. چشمان این ستاره‌ها جزو زیباترین چشم‌ها میان مردان به حساب می‌آیند.

بینی

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

همانطور که گفتیم بینی‌های باریک و کوچک برای خانم‌ها به عنوان زیباترین بینی‌ها تعریف شده اند، اما برای آقایان بینی‌هایی با سایز متوسط و صاف به عنوان بینی ایده آل شناخته می‌شوند. از آنجا که آقایان ظرافت اندام زنانه را ندارند، طبیعی ست که بینی آن‌ها نیز سایزی بزرگ‌تر از سایز بینی خانم‌ها باشد. بینی دیوید بکهام و دیوید گندی به عنوان ایده آل‌ترین فرم بینی شناخته شده است.

لب

ستاره‌هایی که از نظر علمی جذاب‌ترین هستند

به نظر شما چه فرم لبی برای آقایان مناسب است؟ طبق تحقیقات، لبی که نه خیلی باریک و نه خیلی بزرگ و قلوه‌ای باشد، به عنوان ایده آل‌ترین فرم لب برای آقایان شناخته شده است. اشتون کوچر، ویگو مورتنسن و برد پیت زیباترین فرم لب‌ها را در میان ستاره‌های مرد هالیوود دارند.

منبع: thelist
منبع : برترین ها

نظر بدهید