زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی
کافه خواندنی

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

1.93Kبازدید

ایو‌سن‌لوران فرانسوی یکی از برند‌های قدیمی در صنعت مد و فشن است. حتما نشان این برند را روی کیف‌های مختلفی مشاهده کردید، یا دست کم نام آن را شنیده‌اید. این برند شیک و جذاب فرانسوی به تولید لباس‌های سفارشی، آماده‌ی پوشیدن،کفش و اکسسوری، عطر و حتی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست می‌پردازد.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

زندگینامه ایوسن‌لوران:

آقای ایو هنری دونات ماتیو سن‌لوران (Yves-henri-donat-mathieu-saint laurent) متولد ۱ اوت ۱۹۳۶ میلادی است. او یک فرانسوی تبار می‌باشد و در شهر اوران (الجزایر) متولد شده است. این طراح محبوب فرانسوی در دوران کودکی عروسک‌هایی از جنس کاغذ می‌ساخت و با الهام گرفتن از همان عروسک‌ها برای خواهر و مادر خود لباس طراحی می‌کرد. سن لوران در نوجوانی زادگاهش را ترک کرد و برای یادگیری طراحی‌لباس به پاریس رفت و آنجا در آموزشگاهی مشغول یادگیری شد.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

کمی بعد در سن ۱۷ سالگی موفق به دریافت جایزه‌ی اول مسابقه‌ی بین‌المللی برای طراحی یک لباس شد. ایوسن‌لواران به واسطه‌ی مجله‌ی مد وگ (Vogue) به کریستین دیور معرفی شد و به عنوان دستیار دیور استخدام شد.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

سن‌لورن در سن ۲۱ سالگی به هنگام مرگ کریستین دیور، طراح ارشد آن کمپانی بود. او اولین کالکشن خود را برای شرکت در لیگنه تراپز به بازار عرضه کرد و این کالکشن بسیار موفقیت‌آمیز بود و حتی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیمن مارکوس شد. او در سال ۱۹۶۰ میلادی پلیور‌های یقه‌ اسکی به سبک بیتنیک و ژاکت‌های مشکی چرمی خزدار را طراحی و تولید کرد. سن‌لوران در همان سال به ارتش فرانسه پیوست و طراح مد و لباس مارک بوهان جای او را در خانه‌ی مد دیور گرفت.

تاریخچه‌ی برند ایوسن‌لوران:

سرانجام سن‌لوران در سال ۱۹۶۲ خانه‌ی مد ایوسن‌لوران را افتتاح کرد، او در مدت کمی توانست به شهرت برسد و برند او بسیار محبوب شد. سن‌لوران با طراحی و تولید خلاقانه‌ی تاکسیدو‌های زنانه (نوعی کت و شلوار مخصوص زنان) تأثیر زیادی در صنعت مد و فشن داشت. سن‌لوران در سال ۱۹۷۷ اولین عطر برند خود را با نام اوپیوم (Opium) وارد بازار کرد.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

او در زمان حیاتش این برند را به اوج موفقیت رساند و کالکشن‌های جذابی را ارائه داد. یکی از دلایل مهم جذابیت این برند،در آن زمان سن‌لوران اولین طراحی بود که از مدل‌های سیاه‌پوست استفاده می‌کرد.

سرانجام سن‌لوران در سال ۲۰۰۲ اعلام بازنشستگی کرد و در ۱ ژوئن سال ۲۰۰۸ در پاریس درگذشت.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

لوازم آرایشی و مراقبت از پوست سن‌لوران:

ایوسن‌لوران محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس تولید می‌کند.

کرم پودر تاچ اکلا بی آر ایوسن لوران (YSL LE TEINT TOUCHE ÉCLAT) 

این کرم‌ پودر برای انواع پوست قابل استفاده است. Spf آن ۱۹ می‌‌باشد و بافت فلوئیدی و بسیار سبک دارد. تناژ هلویی-بژ دارد. شفاف‌کننده و پوشاننده‌ی عیوب صورت است و همچنین از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UVA,UVB محافظت می‌کند.

کامپکت تاچ اکلا ایو‌سن‌لوران (YSL Le Teint Touche Éclat Compact)

در واقع این محصول پنکک است و مناسب برای مات کردن کرم‌پودر شما است و شما می‌توانید از آن روی کانسیلر خود برای دوام بیشتر آن استفاده کنید. این پنکک Spf ۲۵ دارد و بافت سبک و لطیفی دارد.

کانسیلر تاچ اکلا ایوسن لوران (YSL  TOUCHE ÉCLAT)

این کانسلیر بافت سبک درخشانی دارد و حتی به عنوان بیس سایه پشت پلک هم استفاده می‌شود. باعث رفع تیرگی زیر چشم و همچنین برجسته کردن نقاط مثبت چهره است.

رژلب ولوپته ایوسن لورن (YSL  ROUGE VOLUPTÉ)

این رژ‌لب بسیار شیک و لوکس است و در رنگ‌های مختلف موجود می‌باشد، بافتی مخملی و ابریشمی دارد و لب‌ها را نرم ، براق و حجیم نشان می‌دهد. بسیار بادوام است و از رنگدانه‌های غلیظ و درخشانی در آن استفاده شده.

زندگینامه ایوسن‌لوران طراح لباس فرانسوی

عطر‌های سن‌لوران:

بلک اوپیوم (Black Opium)

یکی از عطر‌های مشهور و محبوب سن‌لوران، عطر بلک اوپیوم می‌باشد این عطر توسط Honorine Blanc خلق شد. این عطر با ترکیب گرم و شیرینی که دارد مناسب شب‌های سرد زمستانیست. از رایحه‌های اصلی آن می‌توان به ترکیب جادویی وانیل و تلخی قهوه اشاره کرد.

مون پاریس (Mon Paris)

یکی دیگر از عطر‌های ملایم و بسیار خوشبوی این برند مون پاریس است. این عطر رایحه‌ای شیرین و ملایم دارد. شما در این می‌توانید رایحه‌ی گل‌های مدیترانه‌ای و توت‌فرنگی را احساس کنید. برای روز‌های بهاری و تابستانی پیشنهاد می‌شود.

سینما (Cinema)

عطر سینما توسط Jacques Cavallie در سال ۲۰۰۴ خلق شده. این محصول با رایحه‌ی شیرین و ملایم بسیار مناسب مهمانی‌های شبانه است. همانطور که از اسم این عطر پیداست حس یک ستاره‌ی هالیوودی را به شما می‌دهد. رایحه‌ی این عطر ترکیبی از شکوفه‌ی بادام و گرمی وانیل است.

منبع:مدوپیا

نظر بدهید