روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان 2
کافه سلامت

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

1.68Kبازدید

لاغری طبیعی با روش های تناسب اندام در ۱۶ کشور جهان

در واقع در میان روزمرگی های پرمشغله امروز بسیاری از ما دنبال راه های سریع برای رسیدن به تناسب اندام یا لاغری و کاهش وزن هستیم. بارها برای پیدا کردن این راه ها به عجیب ترین و ناکارآمدترین ابزارها مانند قرص ها یا دستگاه های مختلف هم متوسل می شویم در حالی که طبیعت همیشه بهترین راه ها را پیش روی ما می گذارد.

روش های طبیعی مانند اصلاح روش زندگی، تغذیه و ورزش می تواند با تنظیم سوخت و ساز بدن، ما را به وزن طبیعی و دلخواه مان برساند. با این اوصاف، بد نیست با تجربه افراد دیگر در زمینه کاهش وزن در نقاط دیگر جهان هم آشنا شوید تا بتوانید بهترین و نزدیک ترین راه به سبک زندگی و روحیه تان را خودتان انتخاب کنید.

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

● چای گیاهی ویژه آفریقایی

اغلب ما عادت داریم در طول روز چای یا قهوه شیرین بخوریم، در حالی که آفریقایی ها به جای هر کدام از اینها یک فنجان چای گیاهی در روز می خورند. این چای گیاهی که به نام «ریبوس» معروف است، از گیاهی تهیه می شود که خودش طعم شیرینی دارد. البته مردم این کشور علاقه زیادی به چای سبز هم دارند. تحقیقات گوناگون این موضوع را ثابت کرده که این چای در کاهش وزن و پیشگیری از بسیاری بیماری ها نقش اساسی و مهمی دارد.

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

● باغچه های خانگی در روسیه

طبیعت و جغرافیای روسیه آب و خاکی حاصلخیز برای مردمانش به ارمغان آورده است و درست به همین دلیل اغلب مردم این کشور اوقات فراغت خودشان را به کاشتن و نگهداری از گیاهان مختلف در باغچه هایشان می گذرانند. درواقع یک باغچه که براساس اندازه خانه ها می تواند کوچک یا حتی بزرگ باشد، به جزئی ثابت و جدا نشدنی از خانه های مردم روسیه تبدیل شده است. آنها میوه ها و سبزی های متنوع و مورد نیازشان را در همین باغچه های خانگی می کارند و از طریق این باغچه ها می توانند مواد غذایی تازه و سالم را در سبد غذایی روزانه شان قرار بدهند. این روند در طول سال ها باعث افزایش متوسط طول عمر و ارتقای سطح سلامت مردم این کشور شده است. از طرفی استفاده کافی از سبزیجات و میوه های تازه و سالم باعث می شود فیبر لازم بدن تامین و از انباشته شدن چربی ها جلوگیری شود.

● صبحانه به سبک آلمانی

علاوه بر مواد غذایی و گیاهان خاص، عادت های غذایی هم تاثیر قابل توجهی بر حفظ تناسب اندام و رسیدن به وزن طبیعی بدن دارند. آلمانی ها مهم ترین دلیل تناسب اندام خودشان را در خوردن صبحانه کامل می دانند. براساس آخرین تحقیقاتی که در این زمینه در کشور آلمان انجام شده است، ۷۵ درصد آلمانی ها عادت دارند صبحانه کاملی بخورند و این درحالی است که تنها ۴۴ درصد آمریکایی ها چنین عادتی دارند. صبحانه کامل آلمانی ها معمولا شامل غلات کامل، انواع نان و میوه است که همه دارای منابع زیادی از فیبرهای مفید برای بدن هستند. آلمانی ها با خوردن صبحانه مفصل در واقع از پرخوری و خوردن خوردنی های غیرضروری جلوگیری می کنند.

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

● دوچرخه سواری در میان لاله های هلندی

در سرزمین آسیاب های بادی و گل ها و لاله های زیبا، اغلب مردم به دوچرخه سواری علاقه مند هستند. این علاقه آنقدر جدی است که در بعضی از مناطق شهر آمستردام، برای دوچرخه سواران هم چراغ قرمز نصب شده است. در این کشور با جمعیتی کمتر از ۱۷ میلیون نفر حدود ۱۸ میلیون دوچرخه وجود دارد. این به معنای آن است که تقریبا تمام مردم این کشور دوچرخه دارند. براساس آمار منتشرشده در این زمینه، ۴۰ درصد مردم هلند به طور منظم از دوچرخه استفاده می کنند. کارشناسان ثابت کرده اند دوچرخه سواری و پدال زدن با شدت متوسط و نه چندان زیاد و سریع در هر ساعت ۵۰۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند.

● رونق غذاهای خانگی در لهستان

مردم لهستان برخلاف بسیاری از ما و دیگر مردم جهان چندان تمایلی به خوردن غذا در رستوران و خارج از خانه ندارند. آنها طعم غذاهای خانگی را ترجیح می دهند. به همین دلیل مردم این کشور تنها ۵ درصد از درآمد خانواده را به خوردن غذا در خارج از خانه اختصاص می دهند. این در حالی است که این رقم در آمریکا تا ۳۷ درصد هم می رسد. به عقیده پزشکان فست فودها و غذهای طبخ شده در اغلب رستوران ها به خاطر نمک و چربی زیاد، عامل مهمی برای اضافه وزن افراد محسوب می شوند و لهستانی ها با داشتن این عادت غذایی به کنترل وزنشان کمک می کنند.

● وعده های کوچک انگلیسی

انگلیسی ها معتقدند خوردن حجم کم غذا اما در وعده های متعدد، نه تنها باعث افزایش وزن آنها نمی شود، بلکه باعث کاهش تدریجی آن هم می شود. این افراد فکر می کنند با این کار در فواصل مختلف روز انرژی موردنیاز بدن را تامین و در عین حال از پرخوری و وارد کردن حجم غذای زیاد به بدن جلوگیری می کنند. بد نیست بدانید در تمام رستوران های انگلیس وعده های غذایی در حجم کم سرو می شوند.

● کاسه موسلی سوئیسی ها

«موسلی» غذایی حاوی جوی دوسر، میوه های مختلف و کمی گردو است. این غذا نه تنها برای سلامت بلکه برای رسیدن به تناسب اندام هم مفید است. سوئیسی ها این غذا را به عنوان صبحانه و عصرانه می خورند. فیبر موجود در این غذا به آنها احساس سیری می دهد و به مرور باعث لاغری شان می شود.

● پیاده روی خانوادگی نروژی ها

پیاده روی آن هم به صورت خانوادگی یکی از سنت های قدیمی در کشور نروژ است. این پیاده روی های خانگی زمان و مکان خاصی ندارد و در زمستان و تابستان در مکان های مختلف انجام می شود. تحقیقات نشان داده روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای سلامت عمومی بدن هم مفید است.

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

● ترشی سرکه در مجارستان

مجارستانی ها عادت دارند خیار، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کلم را در سرکه بریزند و در بسیاری از روزهای هفته به عنوان یک میان وعده بخورند. به نظر کارشناسان اسیداستیک که ماده اصلی تشکیل دهنده سرکه است باعث کاهش فشارخون و اشتها می شود. از طرفی فیبر موجود در سبزی ها به هضم غذا کمک زیادی می کند.

● شب بدون شام مکزیک

مردم مکزیک ناهار را وعده اصلی خود می دانند و آن را بین ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر می خورند و بعد از آن دیگر شام آن هم به صورت مفصل و سنگین نمی خورند. آنها معتقدند داشتن این عادت غذایی باعث تناسب اندامشان می شود.

● مخلوط برنج و نخودسبز برزیلی

برزیلی ها یک غذای سنتی جالب دارند که ترکیبی از برنج و نخود سبز است. میزان چربی این غذا پایین و فیبرش بالاست و از آنجا که باعث ثبات قندخون برزیلی ها می شود، به کاهش وزنشان هم کمک می کند. مردم این کشور در هفته چندبار این غذا را می خورند. به نظر می رسد فیبر فراوان آن، یکی از دلایل کاهش وزن اهالی برزیل باشد.

● جنگل های زردچوبه مالزی

جنگل های کشور مالزی منبع بزرگی از گیاه زردچوبه هستند. به همین دلیل مردم این کشور به مقدار زیادی از این ادویه و همچنین کاری (که زردچوبه یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است) در غذاهایشان استفاده می کنند. براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، مصرف زردچوبه در موش هایی که رژیم غذایی پرچرب دارند، باعث می شود چربی کمتری جذب بدن آنها شود و دانشمندان دلیل این موضوع را ترکیب های موجود در زردچوبه می دانند که رشد بافت چربی را کاهش و سوخت وساز بدن را افزایش می دهند.

● خواب کوتاه ژاپنی

با وجود جنب و جوشی که ژاپنی ها در فعالیت های روزانه شان دارند، سعی کرده اند عادت خواب های کوتاه روزانه شان را حفظ کنند. مردم این کشور سال هاست عادت دارند هر روز بعدازظهر ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بخوابند. شاید باورش کمی سخت باشد، اما این عادت تاثیر زیادی در حفظ تناسب اندام آنها دارد. دلیل این موضوع به تاثیر خواب بر عملکرد ۲ هورمون لپتین و گرلین مربوط می شود. هورمون لپتین اشتها را کاهش و گرلین آن را افزایش می دهد.

روش های تناسب اندام در کشورهای مختلف جهان

● غذاهای تند و تیز تایلندی

تایلندی ها علاقه زیادی به مصرف ادویه در غذاهای مختلف دارند. به همین دلیل غذاهای تایلندی یکی از پرادویه ترین غذاهای دنیا هستند. در این میان فلفل و ادویه های تند بیشترین طرفدار را دارند و طبیعتا این غذاهای تند و تیز باعث افزایش سوخت وساز بدن و کاهش وزن آنها می شود. علاوه بر این، مزه تند باعث می شود افراد غذا را آهسته تر بخورند و سریع تر سیر بشوند.

● روزه داری مسلمانان اندونزی

اندونزی کشوری مسلمان نشین است، بنابراین مردم آن (مثل همه مسلمانان دیگر) یک ماه در سال را روزه می گیرند. آنها عادت دارند در وعده سحری یا افطارشان حتما مقداری آب با برنج و خورش بخورند زیرا معتقدند روزه گرفتن علاوه بر آثار مثبت روانی، باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام و سلامت جسمی آنها می شود. به همین دلیل در روزهای دیگر سال هم خودشان را به روزه داری مقید می کنند.

● یوگا در میان هندی ها

یوگا یکی از اجزای مهم فرهنگ هند است. بررسی های مختلف نشان داده میزان چربی بدن افرادی که یوگا کار می کنند، به مراتب کمتر از سایر ورزشکاران است. دلایل این موضوع کاملا روشن است؛ اول اینکه برای انجام یوگا معده نباید پر باشد، دوم اینکه بعضی از حرکت ها باعث تقویت ماهیچه ها و در عین حال، افزایش متابولیسم بدن می شوند و سوم اینکه ذهن در ورزش یوگا درگیر است و از این طریق، انرژی زیادی می سوزاند.

منبع : خانواده سبز

نظر بدهید