روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب
کافه دکوراسیون

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

2.49Kبازدید

اگر اتاق خواب شما حتی زمانی که هوا تاریک نیست، به شما حالت خواب آلودگی و کسالت میدهد، وقت آن است که تغییری در اتاقتان ایجاد کنید. در حالیکه دیوارهای ساده و سفید همچنان جایگاه خاص خودشان را در طراحی داخلی دارند، اگر خودتان ماهیچه های قوی برای انجام کار دارید و یا میتوانید بودجه اى را براى استخدام کسى کنار بگذارید، با ایجاد تغییراتی در دیوار اتاق خواب، یک فضاى کاملا جدید و متفاوت خلق کنید. راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید به دیوار اتاق خواب زندگی ببخشید. همه این راه ها به قلم مو نیاز ندارند و بعضی از آنها قابل اجرا در خانه های اجاره ای نیز هستند.

دیوار اتاق خواب را با رنگ دکور کنید

تنها چیزی که نیاز دارید یک گالن رنگ، یک رولر و قلم مو است. یادتان باشد اگر میخواهید از اینکار نتیجه خوبی بگیرید، باید برای آماده سازی و تمیز کردن دیوارها وقت بگذارید. چه شما طراوت رنگ سفید را دوست داشته باشید، چه تازگی رنگ آبی و‌ یا به روز بودن رنگ خاکستری، یک لایه رنگ جدید بلافاصله اتاق شما را روشنتر میکند. اگر برای یک تغییر اساسی آماده نیستید، یک رنگ خاص انتخاب و فقط دیوار پشت تختخواب را رنگ کنید.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

انتخاب هایى غیر از رنگ کردن

اگر رنگ کردن انتخاب شما نیست، و یا مثلا در یک خانه اجاره اى هستید و نمیتوانید رنگ بزنید، انتخابهاى دیگرى هم میتوانید داشته باشید.

از کاغذ دیوارى برای تزیین دیوار اتاق خواب استفاده کنید

کاغذ دیوارى از زمانهاى بسیار قدیم، یعنى زمان مادربزرگهاى ما، در خانه ها استفاده شده است. چسباندن و کندن کاغذ دیواریهاى امروزى آسانتر از قبل و تنوع طرح و رنگهاى آن بسیار زیاد است. بر اساس سلیقه تان میتوانید طرح هاى ساده یا شلوغ، کمرنگ یا پررنگ انتخاب کنید. میتوانید همه دیوارهای اتاق خواب را با کاغذ دیوارى بپوشانید یا یک طرح و رنگ خاص و قوى را فقط براى یک دیوار انتخاب کنید.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

ایده هایى براى استفاده از پارچه

باور کنید یا نه، میتوانید براى پوشاندن دیوارهای اتاق خواب از پارچه به جاى کاغذ دیوارى استفاده کنید. همچنین اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون گرفتید و یا خواستید از آن خانه بروید، کندن پارچه نصب شده روی دیوار کار بسیار راحتیست و آسیبی به دیوار وارد نمیکند. یک پارچه کتانى سبک با طرح مورد علاقه تان پیدا کنید و با استفاده از چسب مایع حاوى نشاسته، آن را بر روى دیوار نصب کنید.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

یک لحاف چهل تیکه آویزان کنید

اگر سبکهای غیر رسمی و یا روستایی را دوست دارید، یک لحاف چهل تیکه زیبا و شاید قدیمی را بالای سر تخت خواب و یا روی یک دیوار خالی بزرگ آویزان کنید.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

برای تزیین دیوار اتاق خواب، فرش را امتحان کنید

اگر ایده لحاف را دوست نداشتید، از یک فرش یا گلیم استفاده کنید. فرش ها به همان اندازه که در کف خانه زیبا هستند و باعث ایجاد یک فضای غنی وگرم میشوند، روی دیوارها نیز فوق العاده و چشمگیر خواهند بود.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

از برچسب های دیواری استفاده کنید

برچسبهای دیواری دیگر فقط در مهدکودکها و یا اتاق بچه ها استفاده نمیشوند. امروزه شما میتوانید برچسبهای زیبایی در طرحها و رنگهای مختلف برای همه فضاهای خانه پیدا کنید؛ از طرح ساده تا پیچیده. از این برچسبها استفاده کنید و یک نقاشی فوق العاده روی دیوار اتاق خواب خلق کنید.

روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

هیچ کدام از این ایده ها، عجیب و غریب و پرهزینه نیستند. استفاده از بیشتر آنها ساده و سریع است و خیلی از آنها قابل اجرا حتی در خانه های اجاره ای هستند. بنابراین اگر دیوار اتاق ها تکراری شده اند و از نگاه کردن به آنها خسته شده اید، از وقت آزادتان در آخر هفته استفاده کنید و یک تغییر اساسی در فضای به وجود آورید. این کار را با تزیین دیوار اتاق خواب شروع کنید.

منبع : بانوی شهر

نظر بدهید