روتین روزانه زیبایی
کافه زیبایی

روتین روزانه که باعث می‌شود زیباتر به نظر برسید

2.04Kبازدید

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که از چهره‌ی صبحگاهیشان احساس رضایت نمی‌کنند باید بدانید که تنها نیستید! اکثر افراد صبح‌ها هنگام بیدار شدن از خواب، این حس را تجربه می‌کنند، زیرا تقریبا هیچ‌کسی با پوست درخشان و حالت موهای بی‌نقص از خواب بیدار نمی‌شود! اما خبر خوب این‌جاست که با داشتن یک روتین روزانه می‌توانید تغییر شگرفی را ایجاد کنید. در ادامه ما قصد داریم تا شما را با چند نکته و ترفند مراقب از پوست قبل از خواب آشنا کنیم، تا با انجام آن‌ها صبح روز بعد، شاهد صورت جذاب و طبیعی خود باشید، پس با ادامه‌ی این مقاله ما را همراهی کنید.

1- از پوست صورت خود مراقبت کنید

همانطور که تا به حال ممکن است متوجه شده باشید، پوست شما نقش بسیار مهمی در زیباتر به نظر رسیدن چهره‌تان دارد، پس اول از هر چیزی باید به سلامت و شادابی آن توجه داشته باشید. برای این ‌کار به شما توصیه می‌کنیم سعی کنید تا یک سرم آنتی اکسیدان ویتامین C یا سرم ویتامین E تهیه کنید و به صورت روزانه از آن استفاده نمایید، زیرا از پوست شما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، پیری، آلودگی هوا، اشعه‌ی UV و سایر عوامل محیطی که باعث تخریب و آسیب پوست شما می‌شود، محافظت می‌کنند. همچنین جالب است بدانید سرم‌های تقویتی پوست باعث می‌شوند تا کرم ضد آفتاب روی پوست شما عملکرد بهتری داشته باشد و بهتر از پوست صورت شما محافظت کند. پس سعی کنید از این به بعد در روتین مراقبتی پوست خود حتما سرم‌های تقویت‌کننده را نیز جای دهید. توصیه‌ی ما به شما این است که بعد از شست و شوی صورتتان قبل از استفاده از مرطوب‌‌کننده‌های پوستی، سرم تقویتی را استفاده کنید.

روتین روزانه زیبایی

2- پروتئین و غذای مناسب را فراموش نکنید

عامل دیگری که در زیبایی صورت شما نقش بسیار مهمی دارد، استفاده‌ی به اندازه از پروتئین در وعده‌ی غذایی شما می‌باشد. سعی کنید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و از غذاهای چرب، شیرین استفاده نکنید. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که استفاده‌ی به اندازه از پروتئین برای صبحانه به خانم‌ها کمک می‌‌کند تا مدت بیشتری حس سیری داشته باشند و انرژی لازم در طول روز را به مقدار کافی برایشان تامین می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا مدت بیشتری احساس سیری کرده و از پرخوری به ویژه در طول روز اجتناب ورزید.

روتین روزانه زیبایی

3- ضد آفتاب، آیتم جدا نشدنی از روتین بانوان

همانطور که می‌دانید همه‌ی خانم‌ها در طول روز باید از ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست خود استفاده کنند. فرقی نمی‌کند که روز آفتابی از منزل خارج می‌شود یا روز ابری و بارانی! به هر حال قبل از خروج از منزل نباید هرگز استفاده از ضد آفتاب را فراموش کرد. جالب است بدانید که نیاز نیست مقدار زیادی از ضد آفتاب را روی پوست خود بزنید، به جای این‌کار، توصیه‌ی ما به شما این است که سعی کنید در هنگام خرید مرطوب کننده‌ی مناسب پوست صورتتان، آیتمی را بیشتر مد نظر قرار دهید که دارای SPF نیز باشد. این کار باعث می‌شود تا پوست شما به خوبی در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر مورد محافظت قرار گیرد. سعی کنید قبل از انجام آرایش روزانه‌ی خود این دو آیتم را به خوبی به پوستتان زده و سپس از کرم‌پودر استفاده کنید. البته نکته‌ای که باید در هنگام استفاده از ضد آفتاب در نظر بگیرید این است که گردن، لب‌ها، دست‌ها و نواحی دور چشمتان نیز باید مورد محافظت قرار بگیرید پس سعی کنید از از آن‌ها نیز در برابر اشعه‌ی مضر UV که باعث پیری می‌شود، مراقبت و محافظت کنید.

روتین روزانه زیبایی

4- نوشیدن آب به مقدار کافی

دهیدراته شدن بدن نه تنها باعث می‌شود که احساس بدی به شما دست بدهد، بلکه کیفیت پوستتان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد! با دهیدراته شدن پوست شاهد ایجاد خطوط ریز زیر گودی چشم‌ها، پیشانی و سایر نقاط بدن می‌شویم که همین موضوع باعث بالاتر رفتن سن پوستتان می‌شود. بدن شما بعد از خواب و استراحت برای دفع سموم به آب احتیاج دارد، برای همین توصیه می‌کنیم که روز خودتان را با یک لیوان آب شروع کنید. این کار نه تنها باعث افزایش سطح متابولیسم شما می‌شود بلکه به مغز شما نیز پیغام شروع روز را خواهد داد.

روتین روزانه زیبایی

5- ورزش کنید و تحرک داشته باشید

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بانوانی که صبح‌ها به انجام فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی، ورزش و… می‌روند، شب‌ها کیفیت خواب بهتری دارند، و همانطور که می‌دانید خواب با کیفیت و به اندازه نیز نقش به‌سزایی در زیبایی افراد دارد، بنابراین سعی کنید صبح خود را با ورزش آغاز کنید تا علاوه بر شادابی و سرزندگی برای شروع فعالیت‌های روزانه‌ی خود، خواب بهتری نیز داشته باشید. برای این کار کافیست صبح‌ها برنامه‌ی خود را تنظیم کرده و کمی زودتر از خواب بیدار شوید.

روتین روزانه زیبایی

6- از آبرسان مناسب پوست صورتتان استفاده کنید

ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر بیاید اما استفاده از آبرسان در طول روز باعث می‌شود تا زیبایی پوست شما دوچندان بیشتر شود. همچنین استفاده از این نوع آبرسان‌ها در ابتدای روز باعث می‌شود تا پف و آثار خستگی‌تان کاهش پیدا کرده، پوست صورتتان درخشان و بشاش شود و همچنین آرایش روی پوست‌تان بهتر بنشیند، پس اهمیت این مرحله را هرگز دست کم نگیرید.

روتین روزانه زیبایی

7- چای سبز بنوشید

اگر برای شروع روز خود به کافئین احتیاج دارید و خیلی به خوردن قهوه علاقه‌مند نیستید، توصیه‌ی ما به شما جایگزینی چای سبز است. جالب است بدانید که چای سبز در واقع یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به شمار می‌رود که باعث بهبود و تقویت سلول‌های آسیب‌ دیده‌ی شما شده و خطر ابتلا به بیماری‌های خاص از جمله سرطان را کاهش می‌دهد. اما اگر از طرفداران نوشیدن قهوه‌ی صبح‌گاهی هستید اصلا نگران نباشید، قهوه نیز یکی از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی به شمار می‌آید که اخیرا تحقیقات ثابت کرده که تا حد زیادی متابولیسم بدن افراد را افزایش می‌دهد.

روتین روزانه زیبایی

8- شب‌ها در هنگام خواب، آرایش صورتتان را کاملا پاک کنید

یکی دیگر از نکات حائز اهمیتی که در زیبایی شما نقش به‌سزایی دارد، پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب می‌باشد. سعی کنید از آرایش پاک‌کن‌های مناسب صورتتان برای سهولت بیشتر استفاده کنید و البته این کار به شما کمک می‌کند تا پوست صورت‌تان را برای انجام روتین شبانه آماده کنید.

روتین روزانه زیبایی

منبع : بپوش رو

نظر بدهید