رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟
کافه خواندنی

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

1.4Kبازدید

موسسه پنتون (Pantone) طبق روال هر سال از سال ۲۰۰۰ در روزهای نزدیک ماه دسامبر یک رنگ را به عنوان رنگ سال مشخص می‌کند که این رنگ معمولا بیشترین کاربرد را در ست کردن و انتخاب لباس، کفش و حتی دکوراسیون داخلی دارد. به طور معمول، این رنگ‌ها برای نشان دادن یک چیز قابل‌توجهی در جهان در نظر گرفته می‌شوند. همانطور که می‌دانید رنگ سال گذشته یک رنگ جنجالی و البته پر ریسک با نام مرجانی بود. امسال نیز رنگ سال ۲۰۲۰ دوباره از اعماق اقیانوس در نظر گرفته شده است. در این مقاله می‌خواهیم از رنگ سال ۲۰۲۰ میلادی پرده‌برداری کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

انتخاب رنگ سال، برای بسیاری از شرکت‌های معروف رنگ به یک سنت هیجان انگیز تبدیل شده است. هنگامی که یک رنگ به عنوان رنگ سال معرفی می‌شود، طیف گسترده‌ای از طراحی برند‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این سنت تقریبا به یک قانون نانوشته تبدیل شده است و اهالی مد با نزدیک شدن به اوایل دسامبر برای شنیدن رنگ سال در انتظارند. حتی افرادی که در این وادی نیستند ممکن است رنگ سال را با توجه به تبلیغات گسترده در طول سال بشناسند و حتی ناگزیر از آن استفاده کنند.

اما بیاید قبل از اینکه سراغ رنگ سال ۲۰۲۰ برویم، با موسسه پنتون و کارهای آن‌ها آشنا شویم.

موسسه‌ی پنتون چه ارتباطی با رنگ سال دارد؟

موسسه پنتون واقع در کشور نیوجرسی به عنوان معتبرترین موسسه‌ی رنگ در دنیا فعالیت می‌کند و تمام صنایع از جمله صنعت چاپ، صنعت فشن و… اطلاعات و کدهای رنگی که برای تولید محصولات خود نیاز دارند را از این موسسه دریافت می‌کنند.
این موسسه به شرکت‌ها کمک می‌کند که در مورد رنگ برای محصولات خود تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرند. پیش بینی ترند رنگی سال یکی از فعالیت‌های اصلی موسسه پنتون است. طراحان مد و بسیاری از صنایع مصرف کننده، میتوانند با استفاده از رنگ‌های اعلام شده توسط موسسه پنتون برای طراحی‌های محصولات خود برنامه‌ریزی کنند.

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

همانطور که گفته شد، اعلام رنگ سال توسط موسسه‌ی پنتون از سال ۲۰۰۰ به بعد آغاز شده است. این موسسه دوبار در سال در پایتخت‌های کشورهای اروپایی به میزبانی از نمایندگان گروه‌های استانداردهای رنگ از ملل مختلف می‌پردازد. این جلسات به صورت خصوصی برگزار می‌گردد و جالب است بدانید در اتاقی با دیوارها و وسایل با رنگ سفید مطلق برگزار می‌شود. به طوری که هیچ رنگی وجود نداشته باشد تا ایده‌ای را تلقین کند.
سپس هر کدام از این کارشناسان اشیایی که رنگ‌های الهام بخش دارند را به سایر همکاران نشان می‌دهند. پس از سخنرانی ها و گفت وگوها یک رنگ به عنوان رنگ سال آینده، مورد نظر قرار می گیرد و توسط موسسه پنتون اعلام می‌شود. رنگ سال پیشنهادی برای ۲۰۲۰ توسط این موسسه رنگ سفید مرجانی (Bleached Coral) است.

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

علت انتخاب سفید مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰

موسسه پنتون از رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی که مرجانی زنده است، استفاده کرده و رنگ سال ۲۰۲۰ میلادی رنگ مرجانی سفید (Bleached Coral) پیشنهاد داده است تا بتواند توجه افراد را به خطر و بحرانی که پیرامون سد بزرگ مرجانی است جلب کند. این موسسه تنها رنگ سال را اعلام نمی‌کند بلکه در واقع این رنگ نماد چیزی است که در یک لحظه از فرهنگ اتفاق می‌افتد و حالا توجه بیشتر متوجه سد بزرگ مرجانی است.
علت نامگذاری رنگ ۲۰۲۰ به عنوان مرجانی سفید یا این است که مرجان‌های دریایی پس از مرگ تغییر رنگ داده و رنگ‌شان سفید می‌شود. با انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ می‌توان توجهات بیشتری را به نسبت زندگی دریایی و خطرات پیرامون آن جلب کرد.

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟

رنگ سال ۲۰۲۰ را چگونه در تیپ امسال‌مان به کار ببریم؟

رنگ سفید مرجانی در واقع مربوط به زمانی می‌شود که مرجان‌های اقیانوس می‌میرند و رنگشان رو به سفیدی می‌رود با ترکیبی از رنگ‌های دیگر مثل سبز کمرنگ و آبی ملایم آب ترکیب می‌شود و در نهایت رنگ سفید مرجانی را تشکیل می‌دهند. این رنگ نوعی رنگ زندگی بخش و زیبا است همان طور که مرجان‌ها در اکوسیستم دریایی زندگی بخش هستند. در این رنگ را می‌توان در انتخاب لباس، انتخاب کیف و کفش و حتی اکسسوری‌های مختلف مانند قاب گوشی و … در نظر گرفت.

منبع : صورتی ها

نظر بدهید