رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل
کافه دکوراسیون

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

1.59Kبازدید

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون منزل می تواند خانه ای دنج، دلنشین و گرم را برای شما مهیا کند. به همین دلیل هم هست که ترکیب های متفاوتی از رنگ های گرم و پاییزی انتخاب های هوشمندانه و خوبی در دکوراسیون منزل به حساب می آیند. رنگ آجری به عنوان یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در میان پالت های رنگ پاییزی و گرم شناخته می شود. به همین دلیل هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از رنگ آجری برای دیوار منزل خود استفاده نمایند.

نکته ای که در رابطه با استفاده از رنگ های گرمی همچون آجری در دکوراسیون منزل وجود دارد، انتخاب ترکیب رنگی درست و هوشمندانه است، چرا که استفاده سرتاسری و کنترل نشده از رنگ های گرم موجب می شود که فضا تعادل گرمایی خود را از دست داده و تمام زحمت های شما هدر رود. به همین دلیل هم در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع ترکیب رنگ آجری دیوار بپردازیم و شما را با برخی از ترکیب های زیبا و درست رنگ آشنا کنیم.

رنگ آجری در دکوراسیون منزل

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ آجری به عنوان یکی از اعضای پرطرفدار از خانواده رنگ های گرم، نیازمند توجه به برخی نکات و مسائلی است که می تواند زیبایی این رنگ در فضا را به مراتب افزایش دهد. همه ما می دانیم که قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای جزء رنگ های گرم به حساب می آیند. استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون منزل طرفداران بسیاری دارد، چرا که این کار می تواند باعث گرم تر شدن فضای خانه و ایجاد حس و حالی امن و آرام شود و محیط بسیار دنج و گرمی را برایتان فراهم می آورد.

ترکیب رنگ آجری دیوار با قهوه ای

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید آن دست که استفاده یک دست از رنگ آجری در دکوراسیون منزل می تواند بسیار یکنواخت و خسته کننده به نظر برسد، به علاوه آنکه انرژی بالای این رنگ در منزل باید حتما کنترل شود تا زیبایی فضا نیز به تناسب برسد.

اگر تصمیم دارید که در منزل خود از رنگ های گرمی مثل آجری به صورت یکنواخت استفاده کنید و با آوردن رنگ خیلی متفاوتی، تناسب گرمای فضا را از بین نبرید توصیه ما این است که طیف های تیره و روشن تری از رنگ آجری را استفاده نمایید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید در ترکیب رنگ آجری دیوار این منزل از طیف تیره تری از رنگ آجری که در واقع همان قهوه ای است استفاده شده است. با این کار می توانید یکنواختی رنگ آجری را در منزل خود کاهش دهید.

ترکیب رنگ آجری دیوار با کاغذ دیواری

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

اگر می خواهید که برای دیوار منزل خود از رنگ آجری استفاده کنید و در عین حال یکنواختی استفاده از رنگ گرم را نیز مهار نمایید توصیه ما این است که از کاغذ دیواری کمک بگیرید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید استفاده از بخش هایی از کاغذ دیواری با طیف رنگی متفاوت موجب شده که فضا از یکدستی خارج شده و تعادل پیدا کند. با این کار هم چنین می توانید نقطه ای کانونی در دیوار منزل خود ایجاد کنید و زیبایی فضا را نیز به مراتب افزایش دهید.

ترکیب رنگ آجری دیوار با آبی

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

تقریبا همه ما می دانیم که رنگ آبی مکمل رنگ نارنجی به حساب می آید و در نتیجه استفاده از توناژهای رنگی متفاوت از این دو رنگ می تواند انتخاب هوشمندانه ای به شمار آید. از آنجایی که رنگ آجری از خانواده رنگ نارنجی است می توان با کمک طیف های متفاوتی از رنگ آبی، آن را مهار کرده و به تعادل رساند. به همین دلیل هم اگر در دکوراسیون منزل خود دیوار آجری دارید می توانید از وسایلی همچون مبلمان آبی استفاده کنید و فضا را به ترکیب رنگی ایده آلی برسانید.

ترکیب رنگ آجری دیوار با رنگ خنثی

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که یکی از راه های مهار رنگ های گرم در دکوراسیون منزل، همنشینی آنها با رنگ های خنثی است. به همین دلیل هم شما می توانید برای ترکیب رنگ آجری دیوار منزل خود به سراغ رنگ های خنثی بروید و انرژی و گرمای موجود در خانه را مهار کرده و به تعادل برسانید. برای این کار هم راه های متفاوتی وجود دارد. برای مثال شما می توانید مانند این تصویر از مبلمانی با رنگ خنثی استفاده کنید و با کمک آن ترکیب زیبا و ایده آلی را از رنگ آجری دیوار منزل خود به جا بگذارید.

استفاده از دو ترکیب رنگ آجری در دیوار

رنگ آجری دیوار در دکوراسیون منزل

یکی از ترفندهای دکوراسیونی که می توانید در رابطه با ترکیب رنگ آجری دیوار منزل خود به کار ببرید استفاده از دو رنگ در یک دیوار است! اگر به این تصویر با دقت نگاه کنید متوجه منظور ما خواهید شد. شما می توانید با یک انتخاب جسورانه، دیوار منزل خود را به دو نیم کرده و هر کدام از آنها را به یک رنگی، رنگ آمیزی نمایید. در چنین شرایطی همنشینی رنگ آجری دیوار منزل شما با هر رنگ هوشمندانه دیگری، خود را به شکل منحصر به فردتری نشان خواهد داد. برای مثال صاحب این خانه تصمیم گرفته که با کمک رنگ دیوار صورتی و آجری، دکوراسیون منزل متفاوتی را طراحی نماید. همان طور که می بینید ترکیب رنگی دیوار در سایر وسایل نیز رعایت شده و همین موضوع نیز در افزایش زیبایی و جذابیت فضا تاثیر بسیاری داشته است.

منبع:چیدانه

نظر بدهید