آشپزخانه رنگ زرشکی
کافه دکوراسیون

راه‌های جذاب استفاده از رنگ زرشکی در آشپزخانه

1.33Kبازدید

آیا به فکر طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، اما بین این همه طرح و رنگ متفاوت نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید؟ آیا می‌خواهید رنگ آشپزخانه خود را تغییر دهید؟ آیا می‌خواهید آشپزخانه شما رنگی شیک و منحصر به فرد داشته باشد؟ آشپزخانه رویاهای شما چه شکلی و چه رنگی است؟ آیا تا به حال به آشپزخانه رنگ زرشکی فکر کرده‌اید؟
آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و هر خانمی دوست دارد آشپزخانه‌ای شیک و کاملا منحصر به فرد داشته باشد. بسیاری تصور می‌کنند که تنها دکوراسیون آشپزخانه است که به آن روح و زندگی می‌بخشد. اما در این میان باید به رنگ به کار رفته در آشپزخانه نیز توجه کرد. یک رنگ شیک و خاص می‌تواند تمامی دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهد. تغییر رنگ آشپزخانه می‌تواند به آشپزخانه شما گرما و شخصیت ببخشد.

آشپزخانه رنگ زرشکی

بدون شک زمانی که به دکوراسیون آشپزخانه خود فکر می‌کنید این سوال را از خود می‌پرسید که چه رنگی مناسب آشپزخانه شما است؟ مطمئنا همیشه این سوال را از خود می‌پرسید که بهتر است از رنگ گرم استفاده کنید و یا رنگ سرد گزینه بهتری است. به طور معمول، این خانم‌ها هستند که بیشتر با این مکان سر و کار دارند. همیشه، در هر مکان و زمانی، خانم‌ها مکان‌هایی را دوست داشتند که به آن‌ها حس عشق و دوست داشتن را القا کند! بنابراین در انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه خود دقت لازم را داشته باشید؛ چرا که اگر هر فردی مدت زمانی را در این محل بگذراند، چه خانم و چه آقا، بدون شک روی روحیات او تاثیر خواهد گذاشت.
برخی اشخاص در انتخاب رنگ آشپزخانه خود محتاط عمل می‌کنند و برخی دیگر انتخاب می‌کنند که شهامت زیادی داشته باشند. وقتی صحبت از انتخاب رنگ آشپزخانه به میان می‌آید، اکثر افراد به سراغ رنگ‌های سنتی سفید و قهوه‌ای می‌روند. اما دیگر زمان آن رسیده است که محتاط بودن را کنار بگذارید و شهامت و جرات به خرج دهید و رنگ آشپزخانه را از رنگ سفید و قهوه‌ای به رنگ‌های پر زرق و برق و تاثیر گذار تغییر دهید. با انتخاب رنگ مناسب اجازه دهید که این رنگ کار خود را انجام دهد و روی روحیات شما به گونه‌ای مثبت تاثیر گذارد. اگر انتخاب مناسبی داشته باشید، بدون شک شاهد این تاثیر مثبت خواهید بود. حال وقت آن است که ریسک‌پذیر باشید و از رنگ‌های شاد و انرژی بخش مانند زرشکی، قرمز، صورتی، … استفاده کنید. آشپزخانه رنگ زرشکی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب رنگ آشپزخانه شما باشد. اگر می‌خواهید رنگی گرم و انرژی بخش انتخاب کنید، نباید رنگ زرشکی را نادیده بگیرید.

آشپزخانه رنگ زرشکی

رنگ زرشکی یک رنگ کلاسیک است. این رنگ شیک و بسیار زیبا نماینده عشق، قدرت، احساسات و اشرافیت است. رنگ زرشکی رنگ گرمی است و به همین خاطر شما باید پیش از انتخاب ترکیب‌های رنگی مناسب این رنگ، انتخاب کنید که آیا به دنبال فضایی گرم در آَشپزخانه خود هستید، یا فضایی سرد را ترجیح می‌دهید. آشپزخانه رنگ زرشکی می‌تواند فضایی کاملا گرم و مثبت و انرژی بخش باشد، می‌تواند احساسات ما را برانگیزد و حس عشق و دوست داشتن را به ما القا کند. و همچنین این رنگ می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های سرد، فضایی سرد را برای شما ایجاد کند، اما باز هم بسیار زیبا و انرژی بخش خواهد بود. پس اگر شما هم به دنبال فضایی انرژی بخش و قدرتمند هستید، بهتر است این رنگ را نادیده نگیرید.
ما در این مطلب می‌خواهیم درباره 6 آشپزخانه رنگ زرشکی صحبت کنیم. در این پست، مطالبی درباره رنگ‌های مختلف و تاثیر آن‌ها در روحیات انسان و ترکیب آن‌ها با رنگ زرشکی عنوان کرده‌ایم. شاید بتوانیم این جرات و شهامت را به شما بدهیم که حتما از این رنگ بسیار شیک، منحصر به فرد، خاص، و انرژی بخش استفاده کنید. پس تا انتهای این پست با ما همراه باشید تا شاید بتوانید رنگ مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید و شاید این انتخاب همان آشپزخانه رنگ زرشکی باشد، که بدون شک انتخاب بسیار خوبی است.

1. ترکیب رنگ زرشکی با رنگ نقره‌ای، انتخابی روشن!

آشپزخانه رنگ زرشکی

همانطور که گفتیم رنگ زرشکی محرک احساسات و نماینده اشتیاق و احساسات شدید است. رنگ زرشکی رنگ گرم و برونگرایی است و بنابراین آشپزخانه رنگ زرشکی به راحتی می‌تواند گفتگو را میان افراد آغاز کند. شما می‌توانید با استفاده از رنگ زرشکی در ترکیب با رنگ‌هایی خنثی مانند رنگ نقره‌ای باعث روشن شدن آشپزخانه خود شوید. ترکیب رنگ زرشکی با رنگ نقره‌ای، علاوه بر این که گرمای منحصر به فردی به آشپزخانه شما می‌بخشد، باعث روشنایی دو چندان آشپزخانه شما نیز خواهد شد. شما می‌توانید از رنگ زرشکی در کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید و بدین گونه آشپزخانه رنگ زرشکی خود را بسازید. اگر می‌خواهید گرمای منحصر به فرد این رنگ را حفظ کنید، می‌توانید آن را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید و همچنین با ترکیب رنگ زرشکی و نقره‌ای روشنایی آشپزخانه خود را تضمین کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنیم، می‌توانید رنگ نقره‌ای را همراه با کابینت‌ها استفاده کنید و یا آن را در سقف و لامپ‌های روشنایی به کار ببرید. مشاهده می‌کنید که چطور رنگ زرشکی که رنگ قدرت و همچنین رنگ عشق است، به این آشپزخانه مدرن روح و زندگی بخشیده است.

2. ترکیب رنگ زرشکی با رنگ قهوه‌ای، انتخابی اشرافی!

آشپزخانه رنگ زرشکی

رنگ قهوه‌ای رنگی است که القاکننده حس آسایش، راحتی و امنیت است. رنگ قهوه‌ای رنگ کوه و درختان و زمین است و به هر فردی حس تازگی و طبیعت را القا می‌کند. رنگی گرم و راحت که به هر محیطی که در آن استفاده شود، حس آرامش و گرما، محبت و آسایش را خواهد بخشید. می‌بینیم که در این آشپزخانه از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است که خود حس راحتی را القا می‌کند.
در انتخاب رنگ آشپزخانه به این نکته باید توجه داشت که از آنجا که هر فردی بیشتر زمان خود را در آشپزخانه صرف می‌کند، پس آشپزخانه باید القاکننده حس راحتی نیز باشد. بنابراین برای القای حس راحتی می‌توانید از رنگ قهوه‌ای نیز در ترکیب با رنگ زرشکی استفاده کنید! این دو رنگ هر دو رنگی گرم هستند و در ترکیب با یکدیگر فضایی آرامش بخش، گرم، برونگرا، و راحت را به وجود می‌آورند. پس اگر شما نیز به دنبال آشپزخانه‌ای گرم، راحت و بسیار شیک و زیبا هستید، می‌توانید از آشپزخانه نشان داده شده در این تصویر استفاده کنید و آشپزخانه رنگ زرشکی خود را بسازید. این نکته را نباید نادیده گرفت که این دو رنگ هر دو رنگ‌های اشرافیت هستند و در ترکیب با یکدیگر فضایی کاملا غنی و ثروتمند به وجود می‌آورند و بدون شک حس اشرافیت را به هر فردی القا می‌کنند.

آشپزخانه رنگ زرشکی

همانطور که مشاهده می‌کنید، این دو رنگ مکمل هم هستند و می‌توان به راحتی از آن‌ها در دکوراسیون سرتاسر خانه نیز استفاده کرده و حتی به نوعی رنگ پذیرایی و آشپزخانه را با آن ست کرد. این دو رنگ خصوصیت‌هایی شبیه به هم دارند و استفاده از آنها در کنار یکدیگر می‌تواند فضای مورد انتظار شما را ایجاد کند. القای حس اشرافیت، گرما و صمیمیت، محبت، راحتی و آسایش، همه و همه مواردی هستند که هر فردی در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون خانه خود در نظر می‌گیرد. پس اگر شما نیز به دنبال القای این موارد در دکوراسیون آشپرخانه خود هستید، ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و زرشکی را نادیده نگیرید و با استفاده از این دو رنگ آشپزخانه رنگ زرشکی زیبا و منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

3. حضور یک دیوار زرشکی و ترکیب آن با رنگ سفید در آشپزخانه رنگ زرشکی شما!

آشپزخانه رنگ زرشکی

اگر می‌خواهید آشپزخانه رنگ زرشکی خود را داشته باشید، لزومی ندارد که حتما رنگ کابینت‌های شما زرشکی باشد و رنگ زرشکی رنگ غالب در آشپزخانه شما باشد. شما می‌توانید از این رنگ برای دیوارها نیز استفاده کنید! این نوع استفاده از رنگ زرشکی نیز می‌تواند زیبایی منحصر به فرد خود را در اختیار شما قرار دهد و همچنین خصوصیات پر اهمیت خود را به رخ هر تماشاگری بکشد! منظور از این خصوصیات پر اهمیت، همان القای حس عشق، دوست داشتن، قدرت، رهبری و … است. شما می‌توانید این رنگ بسیار زیبا و جذاب را با رنگی خنثی مانند رنگ سفید ترکیب کنید.
رنگ سفید نیز خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. رنگ سفید رنگی است خنثی و به همین خاطر به راحتی می‌توان آن را با هر رنگی ست کرد. به همین دلیل است که رنگ سفید می‌تواند مکمل خوبی برای رنگ زرشکی باشد. رنگ سفید نماد پاکی، آرامش، صلح، جوانی و تحرک، و سرما است. سفید همچنین بسیار دلنشین و درخشان و نورانی است و بنابراین برای مکان‌هایی که نورگیر نیستند بسیار مناسب است. رنگ سفید همچنین القاکننده احساساتی مانند شادی، هیجان، و صمیمیت است.

آشپزخانه رنگ زرشکی

از رنگ سفید در دکوراسیون خانه خیلی زیاد استفاده می‌شود. اما این رنگ به تنهایی حس سردی و غیردوستانه بودن را در فرد ایجاد می‌کند. به همین خاطر است که باید این رنگ را در ترکیب با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنیم، تا بتوانیم جنبه‌های مثبت آن مانند مفرح بودن، شادی و هیجان و صلح را در فرد به وجود آوریم و از جنبه‌های منفی آن مانند سردی و غیردوستانه بودن دوری کنیم. پس باید رنگ سفید را با رنگ‌های تیره‌تر در کنار یکدیگر استفاد کنیم تا خصوصیات و ویژگی‌های آنها را تعدیل کرده باشیم.
پس با توجه این نکات رنگ سفید مکمل بسیار خوبی برای رنگ زرشکی است. ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های گرم احساس شعله وری را ایجاد می‌کند. به همین خاطر اگر رنگ سفید با رنگ زرشکی ترکیب شود، حس آتش و شعله وری را به وجود می‌آورد. آتش نشانه عشق و دوست داشتن است و به همین خاطر رنگ زرشکی رنگ عشق به حساب می‌آید! همچنین اگر فضای شما کوچک باشد، می‌توانید از این رنگ استفاده کنید تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر بیاید.
شما نیز اگر به دنبال آشپزخانه‌ای بزرگ‌تر، روشن‌تر، و القاکننده حس عشق و محبت و صمیمیت هستید، حتما از ترکیب رنگ سفید و زرشکی استفاده کنید.

4. استفاده از وسیله‌های تزئینی و وسیله‌های کوچک به رنگ زرشکی!

آشپزخانه رنگ زرشکی

نیازی نیست که حتما دیوارها یا کابینت‌های شما به رنگ زرشکی باشند. شما می‌توانید از پس زمینه رنگ سفید استفاده کنید و رنگ زرشکی را تنها برای تزئین رنگ سفید به کار ببرید! به این عکس نگاه کنید تا منظور از تزئین با رنگ زرشکی را به خوبی متوجه شوید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کابینت‌ها و دیوارها کاملا سفید هستند و تنها صندلی‌ها و پرده به رنگ زرشکی می‌باشند. شما نیز می‌توانید مثل این عکس، رنگ کابینت‌ها و دیوارهای خود را سفید انتخاب کنید و از یک میز غذا خوری با صندلی‌های زرشکی و یک پرده زرشکی استفاده کنید. شما تنها با یک میز غذاخوری زرشکی می‌توانید آشپزخانه رنگ زرشکی خود را بسازید. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که نمی‌خواهید رنگ‌هایی مانند رنگ زرشکی در دکوراسیون خانه‌تان غالب باشند، می‌توانید از این راهکار ساده استفاده کنید تا هم از رنگ زرشکی خیلی کم استفاده کرده باشید و هم آشپزخانه رنگ زرشکی خود را ساخته باشید.

آشپزخانه رنگ زرشکی

همچنین می‌توانید استفاده از این رنگ را به حداقل برسانید! بدین گونه که تنها از لوسترهایی به رنگ زرشکی در آشپزخانه خود استفاده کنید. مشاهده می‌کنید که در این تصویر، چطور این لوسترهای زرشکی به سایر رنگ‌های به کار رفته در آشپزخانه روح و نشاط بخشیده‌اند. هر فردی در نگاه اول تنها به این لوسترهای بسیار زیبا نگاه خواهد کرد. پس برای اینکه حس گرما و عشق را برای آشپزخانه رنگ زرشکی خود به ارمغان بیآورید، می‌توانید تنها از این وسایل کوچک و بسیار زیبا استفاده کنید.

5. ترکیب رنگ زرشکی با رنگ سبز، انتخابی مناسب برای تغییر خلق و خوی افراد!

آشپزخانه رنگ زرشکی

همانطور که همه ما می‌دانیم رنگ زرشکی رنگ طبیعت است و بسیار در گل‌های زیبای موجود در طبیعت یافت می‌شود و همچنین این رنگ از دل آتش بیرون می‌آید و نشان دهنده عشق و زندگی است. علاوه بر رنگ زرشکی، رنگ سبز نیز رنگ طبیعت و گل و گیاهان است. این رنگ نشان دهنده رشد و نمو، و شادابی و نشاط است. رنگ سبز احساس آرامش و امنیت را در بین افراد افزایش می‌دهد. این رنگ بسیار زیبا و محبوب، روح حیات و نشاط را به زندگی انسان برمی‌گرداند. از رنگ سبز برای تغییر خلق و خوی افراد پرخاشگر و عصبی استفاده می‌شود و در صورتی که این رنگ را دوست داشته باشید می‌تواند انتخاب آرامش بخشی برای دیوارهایتان باشد.
بنابراین شما می‌توانید با استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه خود، که بیشتر زمان خود را در آنجا صرف می‌کنید، آرامش را برای خود و اطرافیانتان به ارمغان بیآورید. و همچنین رنگ سبز را با رنگ زرشکی ترکیب کنید تا علاوه بر آرامش خاطر، بتوانید عشق و دوست داشتن، و صمیمیت و محبت را نیز برای خود و اطرافیانتان به ارمغان بیاورید. از آنجایی که رنگ سبز رنگی است آرامش بخش، و رنگ زرشکی رنگی برونگرا و نشانه عشق و صمیمت است، ترکیب این دو رنگ با یکدیگر می‌تواند تاثیر مثبت و فوق العاده‌ای بر روحیات و احساسات شما داشه باشد. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر می‌تواند برای شما فضایی آرامش بخش ایجاد کرده و خلق و خوی شما را تعدیل کند و همچنین شما را به شخصی برونگرا تبدیل سازد. فضایی که رنگ زرشکی و رنگ سبز برای شما ایجاد می‌کند، باعث می‌شود شما اطرافیانتان را بیشتر دوست داشته باشید و به آنها محبت کنید. پس اگر شما نیز می‌خواهید که بیشتر از پیش حس عشق و آرامش را یکجا تجربه کنید، استفاده از رنگ زرشکی و رنگ سبز در کنار یکدیگر را نادیده نگیرید.

6. ترکیب رنگ زرشکی با رنگ آبی برای داشتن آشپزخانه رنگ زرشکی!

آشپزخانه رنگ زرشکی

اگر شما از طرفداران آشپزخانه رنگ زرشکی هستید، نیازی نیست که تمام آشپزخانه شما زرشکی باشد تا بتوانید آشپزخانه رنگ زرشکی خود را بسازید. شما می‌توانید این رنگ را در ترکیب با رنگ‌های دیگر به کار ببرید. به کار بردن رنگ زرشکی در کنار سایر رنگ‌ها مانند سفید، سبز، آبی و …، باعث تعدیل تمام رنگ‌های به کار رفته و ایجاد تاثیر مثبت‌تر و زیبایی دو چندان می‌شود. البته توجه کنید برای این کار بایستی بدانید چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند. به تصویر بالا نگاه کنید، آیا واقعا ترکیب رنگ زرشکی با رنگ آبی زیبا نیست؟ بدون شک این ترکیب رنگ بسیار زیبا و منحصر به فرد است.
رنگ آبی رنگی آسمان و دریا است. به همین دلیل که رنگ آبی، آسمان و دریا را برای افراد تداعی می‌کند جزء آن دسته از رنگ‌هایی است که طرفداران بیشماری دارد. رنگ آبی خصوصیت‌های زیادی دارد که از جمله این موارد می‌توان آرام‌کننده، تسکین‌دهنده و صلح طلب بودن این رنگ را نام برد. این رنگ بسیار زیبا و پرطرفدار، خلاقیت و تحرک را در هر فردی فعال می‌کند. بهداشت، طراوت، خنکی و پاکی خصوصیاتی هستند که نمی‌شود آن‌ها را هنگام فکر کردن به رنگ آبی نادیده گرفت.

آشپزخانه رنگ زرشکی

در میان روانشناسان رنگ آبی بیشتر از رنگ‌های دیگر طرفدار دارد؛ چرا که این رنگ بیشتر سایر رنگ‌ها باعث آرامش، رفع خستگی روحی و جسمی، و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. همانطور که گفتیم، رنگ سبز آرامش خاصی با خود برای افراد به ارمغان می‌آورد، اما آرامش همراه رنگ آبی دو چندان است! همانطور که همه ما می‌دانیم، رنگ‌ها روانشناسی خاص خود را دارند و از روی رنگی که هر فرد دوست دارد، می‌توان خصوصیات و روحیات و خلق و خوی او را فهمید. بدین ترتیب، کسانی که رنگ آبی را دوست دارند افرادی هستند که به آب و طبیعت علاقه دارند و خیلی سریع اشتباهات اطرافیان خود را متوجه می‌شوند. از آنجا که رنگ آبی تیره آرامش دو چندانی نسبت به رنگ آبی روشن دارد پس نباید برای آشپزخانه استفاده شود. از رنگ آبی تیره فقط برای اتاق خواب استفاده کنید. چرا که خوابی عمیق و همراه با آرامش را برای شما به همراه می‌آورد! برای آشپزخانه از تناژهای روشن‌تر این رنگ در ترکیب با رنگ‌های گرم مانند رنگ زرشکی استفاده کنید تا علاوه بر به ارمغان آرودن آرامش خاطر، خلاقیت و تحرک شما را نیز برانگیزد. رنگ‌هایی مانند رنگ زرشکی انرژی زیادی به همراه خود می‌آورند، اما رنگ آبی بیشتر آرامش را به همراه دارد. بنابراین استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر هم آرامش و هم انرژی را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان خواهد آورد. رنگ آبی برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مناسب است و باعث تعدیل فشار خون آنها می‌شود. رنگ زرشکی انرژی را به همراه خود می‌آورد و افراد را برونگرا می‌سازد. پس استفاده این دو رنگ در کنار یکدیگر می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

آشپزخانه رنگ زرشکی

اگر شما نیز می‌خواهید آرامش و انرژی و تسکین دردها را یکجا داشته باشید، در آشپزخانه رنگ زرشکی خود از رنگ آبی نیز استفاده کنید.
در این پست سعی کردیم که استفاده از رنگ زرشکی در آشپزخانه را به شما نشان دهیم و همچنین مکمل‌های مناسب این رنگ را نیز عنوان کردیم. امیدواریم بتوانید با کمک گرفتن از نکات بیان شده در این پست و همچنین با توجه به سلیقه و خلق و خوی خود آشپزخانه مورد نظر خود را طراحی کنید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید