راهنمای کلی خرید آباژور
کافه دکوراسیون

راهنمای کلی خرید آباژور

3.08Kبازدید

نکاتی که زمان خرید آباژور باید بدانید!

نکنه مهمی که باید در خرید آباژور به آن توجه داشته باشید این است که آباژور علاوه بر زیبایی و جلوه زیاد باید توانایی نورپردازی مناسب را در فضای اتاق پذیرایی و نشیمن داشته باشد.از دید ما آباژور نوعی لوستر با قابلیت جابجایی است این چراغ کلاه دار و فانتزی مشتری ثابت میزهای دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق خواب هستند. خیلی افراد در خرید و انتخاب آباژور حساسیت نشان نمی دهند و آباژور را چندان مهم به حساب نمی آورند در حالیکه آباژور نقش پر رنگی در دیزاین دکوراسیون منزل دارند. انتخاب ناصحیح آباژور می تواند سطح طراحی دکوراسیون داخلی خانه را پایین بکشد از قدیم گفته اند فلفل نبین چه ریزه …آباژور

آباژور

ارتفاع آباژور

آباژوری را انتخاب کنید که اندازه آن دو سوم ارتفاع پایه اش باشد این نسبت باعث می شود که آباژور زیاد بلند یا زیاد کوتاه به نظر نرسد.

راهنمای کلی خرید آباژور

شکل فیزیکی آباژور

اگر میزی را که برای قرار دادن زیر آباژور انتخاب کرده اید گرد یا مستطیل شکل است بهتر است کلاهک آباژور نیز با میز شما همخوان و هماهنگ باشد. در کل سعی کنید آباژوری بخرید که با رنگ و طرح و مدل میز شما همسان باشد.

پهنا و قطر آباژور

چون آباژور یک محصول تزیینی و فانتزی به حساب می آید در ساخت و تولید استاندارد خاصی وجود ندارد ولی قانون نانوشته ای هست که می گوید باید قطر و اندازه کلاهک آباژور بزرگتر از پایه آن باشد. این اختلاق اندازه می تواند یک تا چند سانتی متر باشد.

جای گیری آباژور

آباژور را برای اتاق خواب می خواهید یا اتاق نشیمن و پذیرایی تفاوتی ندارد باید به محل و جایگاه آباژور توجه داشته باشید که برای رفت و آمد شما ایجاد مزاحمت نکند اصولا آباژور نباید از میزی که روی آن قرارمیگیرد بزرگتر باشد یا لبه های آن بیرون بزند.

راهنمای کلی خرید آباژور

کاربرد آباژور

کاربری آباژور هم نکته بسیار مهمی است اگر آباژور در دکوراسیون شما فقط یک وسیله تزیینی به حساب می آید می توانید از آباژورهایی با کلاهک های تیره استفاده کنید که نور کمی از آنها به بیرون ساتع میشود. ولی اگر از آباژور بعنوان روشنایی می خواهید استفاده کنید باید آباژورهایی را انتخاب کنید که کلاهک های رنگ روشن دارند و نور زیادی به بیرون نشت می دهند.

آباژور کلاسیک یا مدرن

آباژورهایی که دارای کلاهک های چین دار و پایه های مجسمه ای و سنگی هستند بعنوان آباژورهای طرح کلاسیک و آباژورهایی که دارای پایه های تک رنگ و ظریف و متالیک با کلاهک های ساده هستند بعنوان آباژورهای مدرن شناخته میشوند. شما می توانید با توجه به مدل دکوراسیون منزل خود آباژور مناسب را انتخاب نمایید.

»فضا را بزرگ تر کنید

پیش از هر چیز در این مسئله سلیقه شما مهم است اما در کنار آن باید توجه کنید که جنس، رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ آمیزی آن انتخاب کنید. دقت کنید که در هر گوشه ای از اتاق نشیمن که احساس تاریکی و یکنواختی دارید می توانید از یک آباژور مناسب استفاده کرده و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر کنید .

 »مخروطی یا استوانه ای؟

راهنمای کلی خرید آباژور

در صورتی که مبلمان خانه شما مدرن است بهتر است از آباژورهایی با سبک مدرن استفاده کنید و در صورتی که فضای خانه شما و دکوراسیون آن سنتی است از آباژورهای مخروطی و پارچه ای استفاده کنید. بهترین انتخاب برای خانه های مدرن که طراحی مبلمان و اثاثیه در آن به صورت مدرن صورت گرفته، این است که از آباژورهای استوانه ای و بلند استفاده کنید. می توانید با کمک یک تا 2 آباژور بلند به فضای نشیمن و ناهارخوری خود جلوه ببخشید. اما در صورتی که دکوراسیون سنتی دارید از آباژورهای رومیزی استفاده کنید که برای تهیه آن از چوب استفاده شده است.

 »اهمیت وضعیت لوستر

برای تهیه آباژور برای اتاق ناهارخوری پیش از هر چیز به محل قرار گرفتن لوستر توجه کنید. اگر لوستر شما درست بالای میز ناهارخوری قرار می گیرد و فضای میز را روشن می کند، می توانید از یک تا 2 لوستر ایستاده در زاویه های اتاق ناهارخوری استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به این فضا ببخشید. اما اگر لوستر شما در بخش دیگری از اتاق قرار گرفته، بهتر است از آباژورهای مدرن و منحنی شکل استفاده کنید تا نور آن درست در مرکز میز ناهارخوری متمرکز شود. به این ترتیب می توانید میز ناهارخوری خود را به شکل بهتری تزئین کنید و امکان پذیرایی بهتری از مهمانان تان داشته باشید.

»به فکر آباژور بی خطر باشید

برای انتخاب آباژور برای اتاق کودک باید قبل از هرچیز به ایمنی و سلامت آن فکر کنید. سراغ آباژورهایی بروید که کمتر در آن از شیشه یا فلز استفاده شده است. سعی کنید از آباژورهای چوبی و تلقی استفاده کرده و رنگ های شاد را برای بچه ها انتخاب کنید. سیستم سیم کشی و دسترسی به لامپ و اتصالات آباژور نیز باید به گونه ای باشد که بچه ها امکان دسترسی آسان به آن را نداشته باشند و هیچ خطری آن ها را تهدید نکند.

»نور غیرمستقیم بهتر است

برای اتاق خواب بهتر است از آباژوری استفاده کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. به این معنا که در صورتی که روی تخت می نشینید یا روی آن استراحت می کنید، نور آن به صورت مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب رسیدن به چشمان تان و احیانا پریدن خواب شما نشود. گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب آباژورهای رومیزی است که روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا در رنگ های نه چندان روشن به رنگ های کرم، شکلاتی یا شیری انتخاب کنید.

 

منبع:نمناک

نظر بدهید