راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه
مدل لباس کودک و نوجوان

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

4.56Kبازدید

خرید لباس نوزادی بعد از متولد شدن کودک جزو انتخاب‌های سخت به شمار می‌آید، هم از این جهت که لباس نوزادی باید برای پوست نوزاد حساسیت ایجاد نکند و مرغوب باشد و هم این که نوزاد به سرعت رشد کرده و خیلی از لباس‌های او در کمد باقی خواهد ماند. قبل از همه چیز سوال پیش می‌آید که چگونه باید لباس نوزادی را انتخاب کنیم؟ بهتر است چه لباس‌هایی برای نوزادمان انتخاب نماییم؟ در ادامه این مطلب در مورد لباس نوزادی دخترانه اطلاعاتی کسب میکنید پس با ماهمراه ما باشید.

جنس لباس نوزاد باید چگونه باشد؟

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

از آن جایی که پوست نوزاد بسیار حساس است و با کوچکترین ناسازگاری، قرمز و پوسته پوسته می‌شود، لذا باید هنگام خرید لباس نوزاد ابتدا به جنس آن توجه کنید، بعد از این که جنس آن را بررسی کردید، می‌توانید سراغ مراحل دیگر انتخاب لباس نوزاد از جمله زیبایی و اندازه بروید. جنس لباس نوزاد باید ضد حساسیت بوده و پلاستیکی نباشد، همچنین میزان نرم بودن لباس نوزاد خیلی مهم است، لباس نوزاد باید کاملا نرم باشد. بهتر است لباس نوزاد را از فروشگاه‌های معتبر که جنس‌های خوبی دارند، تهیه کنید تا نگران پوست حساس نوزاد خود نباشید. برخی از جنس‌های نخی وجود دارند که به حد کافی نرم هستند ولی به علت وجود پلاستیک در پارچه، باعث ایجاد حساسیت پوستی نوزاد می‌گردند، پس هنگام خرید دقت نمایید.

اندازه لباس نوزاد را چگونه مشخص کنیم؟

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

انتخاب اندازه درست لباس نوزادی دخترانه یکی از سختی‌های خرید می‌باشد. تعدادی از لباس‌های نوزاد، قبل از تولد خریداری می‌شوند و تعدادی بعد از متولد شدن. لباس‌هایی که قبل از تولد نوزاد خریداری می‌شوند، ممکن است بعد از متولد شدن به علت لاغری بیش از حد و یا چاقی، اندازه نوزاد نشود. بهترین کار این است که تعداد خیلی کمی از لباس‌ها را قبل از متولد شدن بگیرید و بقیه خریدها را به بعد موکول کنید. بعد از متولد شدن کودک سعی کنید لباس را کمی بزرگ تهیه نمایید تا در مقابل رشد نوزاد، سریع کوچک نشود.

در فصل‌های مختلف سال، چه لباسی را برای نوزاد انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

اگر قصد خرید، لباس‌ها قبل از متولد شدن کودک را دارید، بهتر است فصل به دنیا آمدن نوزاد را در نظر بگیرید و با توجه به آن فصل، لباس انتخاب کنید. طبیعی است که هر فصل لباس مخصوص به خود را دارد. علاوه بر لباس، برای نوزاد متولد شده در فصل پاییز و زمستان، پتو و وسایل گرمایشی و مدرن تهیه کنید. چه هنگام خرید لباس‌های مناسب برای تابستان و چه زمستان، به مرغوبیت جنس لباس توجه نمایید.

انتخاب لباس‎های یک تکه و یا چند تکه بهتر است؟

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

همانطور که شما هم مشاهده کرده‌اید برخی از لباس‌های نوزادها، یک تکه هستند و برخی چند تکه. به نظر شما کدام یک برای نوزاد مناسب است؟ واضح است که لباس یک تکه که مانند سرهم است، برای نوزاد مناسب است زیرا موقع بغل گرفتن، شکم و پهلوهایش بیرون نمی‌آید. اگر از لباس‌ چند تکه استفاده می‌کنید، بهتر است زیر پیراهنی نیز بپوشانید. کودکان در مرحله نوزادی حساس هستند و خیلی زود سرما می‎‎خورند، پس مواظب باشید.

هنگام تعویض لباس نوزاد احتیاط کنید

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

علاوه بر پوست نوزاد، بدن او نیز به علت نرمی، حساس است و باید هنگام عوض کردن لباس نوزاد احتیاط لازم را به خرج دهید زیرا کوچکترین کار ممکن، باعث آسیب دیدن استخوان‌بندی نوزاد خواهد شد، لذا سعی کنید، هنگام تعویض لباس نوزاد، بیش از حد مواظب باشید. برای تعویض لباس نوزاد بهتر است، ابتدا یک پارچه بر روی زمین و یا تخت بیندازید و نوزاد را روی آن بخوابانید، سپس با احتیاط لباس را از سر کودک رد کرده و سپس دست و بعد از آن پاها را از لباس رد کنید. هر مرحله را بدون عجله انجام دهید.

جوراب و کلاه را فراموش نکنید

راهنمای انتخاب لباس نوزادی دخترانه

همانطور که گفتیم پوست نوزادها بسیار حساس و نرم است، پس باید با هر لباسی جوراب بپوشانید و همچنین کلاه را فراموش نکنید، با توجه به گرمی و یا سردی هوا، جنس کلاه و جوراب را انتخاب کنید، طبیعی است که در فصل تابستان باید جوراب و کلاه، جنس نخی داشته باشد و در فصل‌های سرد جنس کلفت و یا حتی پشم. ولی هنگام خرید جنس‌ها به مرغوبیت و نرمی آن‌ها توجه نمایید.

با کمی بزرگ شدن نوزاد، می‌توانید لباس‌های مختلف و مدرن، البته با جنس مرغوب را انتخاب کند.

منبع : صورتی ها

نظر بدهید