دلیل احساس خواب آلودگی در فصل بهار
کافه سلامت

دلیل احساس خواب آلودگی در فصل بهار

1.66Kبازدید

محققان در خصوص علت خواب آلودگی های زیاد در فصل بهار تحقیقاتی انجام داده اند که مشخص شده است احساس خواب در فصل بهار به دلیل بیماری نیست و این احساس به دلیل تغییرات که در غده هیپوتالاموس اتفاق می افتد.
دکتر سعید قزوینیان، متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه در فصل بهار برخی افراد دچار خواب آلودگی می‌شوند، اظهار کرد: خواب آلودگی در فصل بهار علل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به تغییر میزان نور خورشید، دما، رطوبت، تغذیه، فعالیت و … اشاره کرد.

دلیل احساس خواب آلودگی در فصل بهار

وی افزود: برخی از پژوهشگران کاهش ویتامین C را از دیگر علت‌های خواب آلودگی در فصل بهار می‌دانند و معتقد هستند که افراد در فصل زمستان به واسطه مصرف مرکبات میزان بالایی ویتامین C دریافت می‌کنند که این میزان در فصل بهار کاهش می‌یابد و این عامل بر غده هیپوتالاموس تاثیر می‌گذارد و فرد احساس خواب آلودگی می‌کند.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود برای مقابله با خواب آلودگی در فصل بهار از یک الگوی مناسب خواب پیروی کنند، بدین صورت که شب‌ها ساعت مشخصی به رختخواب بروند و صبح‌ها ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند.
قزوینیان یادآور شد: هم‌چنین به افراد تاکید می‌شود برای داشتن یک خواب آرام محل مشخصی را برای خوابیدن انتخاب کنند و فضا را برای داشتن یک خواب مناسب آماده کنند برای مثال در فضایی بخوابند که نور کم باشد و به هیچ وجه حین خواب به تماشای تلویزیون نپردازند.
وی با بیان اینکه غلبه بر خواب آلودگی در بهار نیاز به مراجعه به پزشک ندارد، گفت: خواب آلودگی زمانی نیاز به دارو درمانی و مراجعه به پزشک دارد که زندگی افراد مختل شود.

 

منبع:آخرین خبر

نظر بدهید