در روزهای گرم تابستان چه بپوشیم
کافه خواندنی

در روزهای گرم تابستان چه بپوشیم

1.75Kبازدید

کم کم فصل تابستون داره از  راه میرسه و لباس هایی که خیلی گرمه رو از دم دست برمی داریم و لباس های تابستونی که خنک و  رنگ های شاد و روشن هم داره رو دم دست میاریم .خیلی ها فکر میکنن که لباس در این فصل هرچه قدر بازتر باشه بهتره ولی متخصص های پوست اینجور فکر نمیکنن و میگن لباس های تابستونی باید پوشیده باشه تا پوست در برابر اشعه آفتاب در امان باشه .امروز میخوایم شما رو راهنمایی کنیم که به بهترین شکل در فصل تابستان لباس بپوشید که هم از اشعه های آفتاب در امان باشید هم اینکه شیک و خنک باشید.

در روزهای گرم تابستان چه بپوشیم

۱)لباس نخی

جنس پوشاک تابستونی بهتره که نخی باشه و از مواد پلاستیکی نباشه چون تبخیر عرق بدن از پارچه های نخی بهتره و لباس های نخی به خاطر بافتی که داره بسیار خنک و مناسب برای این فصل هست .

۲)لباس رنگ روشن

رنگ لباس ها تو این فصل باید روشن باشه ،چون لباس های رنگ روشن ،نور خورشید رو منعکس میکنن و گرمای آفتاب جذب این پارچه ها نمیشه .

۳)لباس پوشیده

در این فصل آفتاب به صورت عمودی میتابه و بروز آسیب های ناشی از آن بیشتر از فایده های آن است .با اینکه ،این فصل بسیار گرمه ولی باید لباس هایی بپوشیم که پوشش کامل در مقابل نور خورشید داشته باشه .

 ۴)واجب بودن پوشیدن زیر پیراهنی

خیلی ها فکر میکنن که هرچقدر کمتر لباس بپوشن ،از گرما بیشتر در امان هستن اما از پوشیدن زیر پوش در زیر لباستون اصلا غافل نشین چون زیر پوش که  حتما باید جنسش نخی باشه مثل یه حوله روی بدن عمل میکنه و عرق بدن رو به خودش میگیره و از نشت عرق بدن به پیراهنی که تن تون هست و بوی نامطبوع عرق جلوگیری میکنه .

۵)استفاده از کلاه و عینک 

بیشتر ما از کلاه فقط در فصل های سرد سال مثل زمستون برای جلوگیری از سرما استفاده میکنیم ولی استفاده  از کلاه در فصل گرم سال مثل تابستون هم واجبه .مخصوصا در مناطقی که فضای باز مانند :کوه ،دشت،دریا داره باید از کلاه های لبه دار که از صورت و گردن و گوش در برابر اشعه آفتاب محافظت میکنه استفاده کرد .برای تردد در شهر هم پیشنهاد میشه که از کلاه استفاده کرد چون از آسیب پوست تا حد زیادی جلوگیری میکنه .علاوه بر این باید از عینک آفتابی مناسبی که ازچشم و پوست اطراف چشم در برابر اشعه نور خورشید محافظت کنه ضروریه .

۶)پوشیدن کفش تابستونی مناسب

بهترین کفش توی این فصل پوشیدن کفش هاییه که تهویه مناسبی داشته باشه .پوشیدن کفش و صندل با چرم طبیعی مناسبه،چون پوشیدن کفش هایی با چرم مصنوعی باعث میشه پاتون زیاد عرق بکنه و بو بگیره و مشکلات پوستی ایجاد بکنه .پوشیدن کفش و صندل با جوراب برای افرادی که تحرک زیاد دارن پیشنهاد میشه چون پا به طرف جلو سر میخوره و با پوشیدن جوراب از آسیب زدن به پوست جلوگیری میشه .ولی برای کسانی که تحرک زیادی ندارن ،مشکل زیادی نداره .البته تابش آفتاب به پوست پا بیشتره ،که جوراب هم زیاد این مشکل رو برطرف نمیکنه مگر اینکه رنگ جوراب سفید باشه و نور آفتاب رو منعکس کنه .

۷) در پیکنیک و گشت و گذار هاتون لباس روشن نپوشین

درسته که در شرایط عادی پوشیدن لباس روشن توصیه میشه ولی در محیط های بازی مثل جنگل و پارک و … نباید از لباس های رنگ روشن استفاده کنین چون باعث میشه حشرات جذب شما بشن و امکان گزیدگی زیاده . پس میتونین لباسی نخی و خنک ولی با رنگ تیره تر انتخاب کنین .

۸)لباس تنگ و خیلی جذب نپوشیم

کسایی که مستعد عرق سوز شدن هستن ،به خصوص کسایی که وزنشون زیاده ،نباید زیاد لباس تنگ بپوشن و لباس های گشاد براشون بهتره و لباس زیرشون نباید از جنس پلاستیک و مواد غیر طبیعی باشه چون دچار مشکل آزار دهنده عرق سوز شدن میشن .لباس هایی مثل شلوار جین ضخیم و زمخت بیشتر باعث عرق کردن و عرق سوز شدن مخصوصا در کشاله های ران پا میشه .که باید از این قضیه جلوگیری کرد چون هرچه بیشتر عرق سوز بشین و ادامه دار باشه باعث میشه که قارچ پوستی ایجاد کنه . میتونین از شلوار های نخی و خنک استفاده کنین .

۹)عوض کردن روزانه لباس ها و حمام کردن

چون تو این فصل بیشتر عرق میکنیم بهتره که هر روز لباس هامون رو عوض کنیم و یه لباس مشخص رو طی چند روز به تن نکنیم و هر روز دوش بگیریم .

۱۰)جنس لباس

خانوم ها در تابستون دوبرابر آقایون باید گرما رو تحل بکنن چون بیشتر باید بدنشون رو بپوشونن.پس در انتخاب پارچه لباس باید دقت بکنن تا در برابر گرما و رطوبت تابستان بیشتر مقاوت نشون بدهن .با انتخاب پارچه هایی برای مانتو و مقنعه و دیگر لباس هاشون میتونن دیگه نگران گرمی هوا تو تابستون نباشن .

سه نوع پارچه ای که در این فصل پیشنهاد میشه :

۱/چیت : این نوع پارچه رو میتونین برای شلوارتون،مانتو و پوشاک دیگه استفاده کنین ،به راحتی نفس میکشه و تقریبا با همه چی ست میشه و جذابیت خاصی داره .

۲/نخی:بسیار مناسب برای شال و روسری و مقنعه در این فصله .چون عرق رو خیلی خوب جذب میکنه.

۳/کتان:شستشو و نگهداریش بسیار آسونه و برای لباس هایی که صبح تا شب باید تنتون باشه گزینه ی خوبیه ،بهترین جنس پارچه برای تابستونه

 

منبع:ست شو

نظر بدهید