در این تابستان بهترین ضد آفتاب را بخرید.
کافه زیبایی

در این تابستان بهترین ضد آفتاب را بخرید.

862بازدید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، استفاده از ضد آفتاب را به عنوان روش آسانی برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست مطرح کرده است. علاوه بر سرطان پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب از آسیب های پوستی مانند چین و چروک، لک پوستی و … هم جلوگیری می‌‎کند. به همین دلیل اگر به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید، باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر نمی‌دانید از بین مارک‌های موجود در بازار کدام را انتخاب کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

در این تابستان بهترین ضد آفتاب را بخرید.

به عدد spf ضد آفتاب توجه کنید.

به گفته متخصصان لافارر https://lafarrerr.com/ “هیچ ضد آفتابی 100٪ از پوست شما در مقابل سوختگی و آسیب های ناشی از نورخورشید محافظت نمی کند”. ضد آفتاب تنها می تواند مدت زمانی را که می توانید در خارج از منزل باشید افزایش دهد و البته این مدت زمان با شمارۀ SPF مرتبط است. پایین ترین شمارۀ spf که می توانید استفاده کنید spf 30 است.

یادآوری این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگرچه SPF های بالاتر محافظت بیشتری از پوست در مقابل نور خورشید دارند، اما میزان دوام آن ها روی پوست بیشتر از SPF های پایین تر نیست؛ بنابراین باید هر دو تا چهار ساعت یک بار استفاده از آن ها را تمدید کنید.

ترکیبات ضد آفتاب را بخوانید.

ایمنی تمام ترکیبات موثر موجود در کرم های ضدآفتاب، ابتدا توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار می گیرد. از آنجایی که جاذب های شیمیایی احتمالاً باعث تحریک پوست می شوند، اگر به بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه مبتلا هستید، یا مستعد ابتلا به واکنش های آلرژیک هستید، بهتر است از ضد آفتاب های حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. برخی افراد، به رایحه موجود در ضدآفتاب حساسیت دارند، بنابراین توصیه می شود این دست افراد، از ضدآفتاب های فیزیکی فاقد رایحه و هایپوآلرژنیک استفاده کنند.

ضد آفتاب طیف گسترده بخرید.

نور خورشید انواع مختلفی از پرتوها را ساطع می‌کند که از میان آن‌ها، اشعه ماورا بنفشUVA و اشعه ماورا بنفشUVB بیشتر از سایرین به پوست آسیب می رسانند.

اشعه های UVB طول موج های کوتاه تری دارند و نمی توانند از شیشه پنجره عبور کنند اما با این حال می توانند باعث آفتاب سوختگی شوند. اشعه های ماورا بنفش UVA می توانند از شیشه عبور کرده و بدون اینکه احساس سوختگی داشته باشید به عمق پوست نفوذ کرده و باعث آسیب رسانی شوند.

به همین دلیل هنگام خرید ضدآفتاب به عبارت”طیف گسترده” یا علامت محافظت در برابر اشعه های UVA دقت کنید.

کرم های ضد آفتاب به منظور محافظت از پوست در برابر اشعه UVA حاوی ترکیبات آووبنزن و اکسید روی هستند، بنابراین هنگام خرید دقت کنید که ضدآفتاب حداقل یکی از این دو ترکیب را داشته باشد.

بهتر است برای صورت و بدن‌تان از ضد آفتاب متفاوتی استفاده کنید.

در این تابستان بهترین ضد آفتاب را بخرید.

تنها تفاوت ضد آفتاب بدن و صورت اندازۀ تیوپ کرم است. بنابراین نیازی نیست برای بدن و صورت خود کرم های جداگانه ای تهیه کنید. معمولاً روی ضدآفتاب های موجود در بازار، برچسب “مناسب برای پوست صورت و بدن” زده شده است.

اما با توجه به اینکه پوست صورت اغلب از بقیه بدن حساس تر است، به همین دلیل بسیاری افراد ضد آفتاب های سبک و بدون چربی، که به طور خاص برای صورت فرموله شده و مخصوص مصرف روزانه هستند را ترجیح می دهند. این نوع کرم ها مانع از بسته شدن منافذ، ایجاد چین و چروک و تحریک پوست می شوند.

اگر پوست‌تان حساس است از ضد آفتاب‌های هایپوآلرژنیک استفاده کنید.

واکنش های آلرژیک به ضد آفتاب ها معمولا ناشی از وجود عطرها و نگه دارنده ها در این محصولات است و نه مواد شیمیایی که پرتوهای فرابنفش را فیلتر می کنند. توصیه می شود که ابتدا ضد آفتاب را روی بخش کوچکی از پوست تان بزنید، به ویژه اگر قبلا از آن محصول استفاده نکرده اید.

همین قانون را برای اولین باری که از یک برند جدید خرید می کنید یا برای محصولات مختلف از همین دسته که در گذشته استفاده می کرده اید رعایت کنید.

سعی کنید از ضد آفتاب های فاقد رایحه و هایپوآلرژنیک استفاده کنید. ضد آفتاب هایی که ماده موثره اصلی آن ها تیتانیوم دی اکساید است، معمولا برای پوست های حساس مناسب تر است.

افرادی که رنگ پوست‌شان تیره است هم به ضد آفتاب نیاز دارند.

افرادی که پوست تیره رنگی دارند و یا کسانی که به راحتی در زیر آفتاب برنزه می شوند نیز، نباید از زدن کرم ضدآفتاب غافل شوند. در واقع رنگ پوست هیچ ارتباطی با مصرف ضدآفتاب ندارد.

صرف نظر از رنگ پوست، همه افراد برای حفاظت از پوست خود باید به میزان کافی از کرم ضدآفتاب استفاده کنند. شاید به دلیل اینکه میزان سرطان پوست در میان افراد غیر سفید پوست کم است، این تصور وجود دارد که سیاه پوستان به ضد آفتاب نیازی ندارند.

نظر بدهید