خواص فوق العاده سفید آب
کافه زیبایی

خواص فوق العاده سفید آب + آموزش چند ماسک با سفید آب

933بازدید

خواص سفید آب برای پوست و زیبایی؛ سفید آب چیست؟

سفیدآب یا همون روشور سنتی، از قدیم به عنوان یه تمیز کننده ی پوست و لایه بردار قوی در زمان استحمام مورد استفاده قرار میگرفته. این محصول که به شکل توپ های سفید رنگه (تقریبا به اندازه گردو)، در گذشته ها جزو اقلام هفتگانه آرایش یعنی سرخاب، سرمه، وسمه، حنا، غالیه و زرک بوده و سرخاب سفیداب هم که به معنی آرایش کردنه از همین جا نشات میگیره. البته سفیدآبی که در گذشته استفاده میشده بیشتر جنبه ی آرایشی داشته و به کمکش پوست رو سفید میکردن. عملکرد سفیدآب به این صورته که وقتی اونو روی پوست می کشیم، سلول های مرده رو به خودش جمع میکنه و باعث تمیز شدن و همچنین روشن شدن رنگ پوست میشه.

انواع سفید آب:

مواد تشکیل دهنده ی سفیدآبی که به روش سنتی و ارگانیک تهیه میشه، پودر سفید رنگ(مل)، نخاع بعضی حیوانات مثل گوسفند و چربی حیوانیه. که اگر دوست داشته باشید، خودتون میتونید با کمک این مواد تو خونه سفیدآب درست کنید. به این صورت که با کمک آب و مل یه خمیر سفت تهیه و بعد از اینکه نخاع گوسفند و چربی رو روی حرارت آب کردید، به این خمیر اضافه کنید و خوب با دست ورز بدید. یادتون باشه که موقع انجام این کار توقف نکنید چون که ترکیبتون زود سرد میشه. در آخر خمیر رو با دست به شکل سفیدآب درآورده و جلوی آفتاب بذارید به همین راحتی. البته از اونجایی که قیمت سفیدآب تو بازار خیلی مناسبه و خودشم در دسترسه من پیشنهاد میکنم به صورت آماده و بسته بندیشو تهیه کنید تا از تب مالتی که ممکنه از چربی حیوون منتقل بشه، در امان بمونید.

نوع دیگه ای سفیدآب ها، سفیدآب سرب یا شیخ و سفید آب قلع یا ارزیر هستند که سفیدآب شیخ به دلیل سمی بودن سرب میتونه برای سلامتی مشکل ایجاد کنه.

موارد مصرف سفیدآب:

در زیر برخی از خواص سفید آب را براتون قرار دادم که در ادامه آنها را بررسی میکنیم :

لایه بردار طبیعی
محو کردن جای جوش
اسکراب و رفع مشکل پوست مرغی
از بین برنده سیاهی آرنج، زانو، زیربغل
کاهش دهنده تعریق
از بین برنده جوش های سرسیاه
روشن کننده پوست
رفع التهابات پس از اصلاح

خواص فوق العاده سفید آب

انواع ماسک های خانگی با سفید آب:

با پودر کردن سفیداب و ترکیب کردنش با مواد دیگه میشه انواع مختلف ماسک ها رو تهیه کرد. فقط توجه داشته باشید که در مصرف ماسک های سفیدآب به خصوص روی پوست صورت زیاده روی نکنید. همون ماهی یک الی دو بار لایه برداری با سفیدآب کافیه چرا که بیشتر از این تعداد دفعات ممکنه باعث خشکی پوست و حساس شدنش بشه. اگر هم تو حمام از سفیدآب استفاده می کنید، کیسه کشیدن رو فراموش و به جاش از لیف نرم کمک بگیرید

ماسک سفیدآب، آرد برنج و شیر برای پوست چرب:

برای این کار لازمه سفیداب رو بتراشید یا رنده کنید یا حتی میتونید از وسیله ای مثل گوشت کوب برای له و پودر کردن سفیدآب استفاده کنید. حالا با آرد برنج و مقداری شیر کم چرب مخلوطش کنید تا حالت خمیری بگیره. توجه داشته باشید که خمیرتون خیلی شل نشه که از روی پوست بریزه پایین.

ماسک سفیدآب و گلاب برای پوست چرب:

برای این ماسک هم همونجوری که بالا گفتم سفیدآب رو پودر و با کمی گلاب ترکیب کنید. میتونید سفیدآب رو چند ساعت توی گلاب قرار بدید تا خیس و خیلی راحت له بشه. حالا این مخلوط رو روی پوست قرار داده و به آرومی و حالت دورانی ماساژ بدید. این ماسک با داشتن گلاب باعث نرمی و لطافت پوست میشه.

خواص فوق العاده سفید آب

ماسک سفید آب و روغن درخت چای برای پوست چرب:

برای تهیه این ماسک هم مثل قبلیا پودر کرده و با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. تو این ترکیب سفیدآب بعنوان لایه برذار عمل میکنه و روغن درخت چای هم کنترل کننده چربی پوسته و هم میتونه جوش ها رو از بین ببره. فقط یادتون باشه که استفاده بیش از حد از روغن درخت چای باعث خشکی پوست میشه.

ماسک سفیدآب و آبلیمو برای پوست های چرب:

این ترکیب بعنوان یک لایه بردار قوی به روشن شدن رنگ پوست و جذب چربی های اضافه پوست کمک زیادی میکنه. فقط توجه داشته باشید که ممکنه در نتیجه استفاده از این ماسک پوستتون خشک بشه پس مرطوب کننده رو فراموش نکنید.

ماسک سفیدآب، روغن زیتون و سدر برای پوست خشک:

سفیدآب رو بتراشید و یکم سدر و چند قطره روغن زیتون بهش اضافه کنید تا قوام پیدا کنه. از این ماسک عالی میتونید به عنوان مرطوب کننده، روشن کننده و لایه بردار پوست استفاده کنید.

ماسک سفید آب، گلاب و زردچوبه برای روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها:

همه مواد رو به میزانی با هم ترکیب کنید که به قوام برسه( نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت). تو این ماسک سفیدآب کار لایه برداری رو انجام میده و زردچوبه هم همونجوری که میدونید روشن کننده ی پوسته. گلاب هم علاوه بر اینکه یه مرطوب کننده ی طبیعیه، نمیذاره پوستتون رنگ بگیره.

ماسک سفیدآب و ماست برای رفع جوش ها:

پودر سفبدآب و ماست رو با هم ترکیب می کنید تا حالت خمیری بشه. حالا خمیر رو روی پوست قرار داده و بعد از تقریبا ده دقیقه الی یک ربع میشورید. حواستون باشه که سفیدآب و هر ترکیبی که حاوی سفیدآبه رو روی قسمت های جوش دار ماساژ ندید چون این کار باعث تحریکشون میشه.

توجه: در صورتی که جوش های زیرپوستی دارید، روی اون قسمت رو کا کاملا خیس کردید با سفید آب به آرومی ماساژ بدید تا جوش ها خیلی راحت بیان بیرون.

خواص فوق العاده سفید آب

ماسک سفیدآب و خیار برای انواع پوست ها:

خیار رو رنده کنید و با پودر سفیدآب مخلوط کنید. میدونید که خیار یک آبرسان عالیه و قرار گرفتنش در کنار سفیدآب باعث لطیف شدن پوست میشه. میتونید به این ترکیب کمی هم نمک اضافه کنید که بعنوان اسکراب عمل میکنه.

ماسک سفیداب و عرق بیدمشک برای بعد از اصلاح:

خیلی ازز افراد ممکنه بعد از اصلاح جوش بزنن. فرقی نمیکنه خانوم باشید یا آقا، در صورتی که این مشکل رو دارید بعد از اصلاح سفیدآب پودر شده رو با عرق بیدمشک ترکیب کرده و روی پوست بذارید. عرق بیدمشک باعث خنک شدن پوست شده و از التهاب و جوش پیشگیری میکنه.

کاهش تعریق بدن با استفاده از سفید آب:

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تعریق بدنتون بالاست و این موضوع کلافتونن کرده، پیشنهاد میکنم که سفیدآب رو امتحان کنید. میتونید تو حموم به زیربغل و بقیه نقاطی که میخواید سفیدآب زده و به آرومی ماساژ بدید.

منبع : گل من و تو

نظر بدهید