جراحی های زیبایی…مشکل فکری خود زشت پنداری…
کافه سلامت

جراحی های زیبایی…مشکل فکری خود زشت پنداری…

1.26Kبازدید

در حال حاضر ایران در رتبه دوم جراحی‌های زیبایی در دنیا می باشد و این به چه معنی است؟

دوستان همه ما انسان ها ممکن است عیب هایی داشته باشیم و این خود یک حکمت است…پس چرا جراحی  را بهترین راه برای زیبا شدن می دانیم…؟

دلایل…

همه ما خوب می دانیم و آگاه هستیم که عوارض هرگونه جراحی چه هست.

اما تعدادی از افراد که در سن نوجوانی و جوانی هستند بنا به دلایلی ، تمایل دارند که اعضای چهره و اندام خود را جراحی کنند و این به خودی خود بد نیست به شرط اینکه دلیل اصلی این کار داشتن مشکلات و تجویز پزشکان باشد.

اما روی صحبت من با دوستانی است که صرفا برای زیبایی به این جراحی ها روی می آورند.

دلیل این دل زدگی یا خود زشت پنداری شما چیست؟

یک مورد از دلایل،متاسفانه تمسخر خانواده و اطرافیان می باشد..این را بدانیم ما حق نداریم کسی را به دلیل داشتن چهره و اندام متفاوت تر یا خاص تر مسخره کنیم .

نکته مهم….

خوب می دانید که تبعات این حرکت ناپسند چیست و چه تاثیری بر روح و روان یک نوجوان و جوان می گذارد.

پس خانوادها‌، اولین کار مهم این است که همیشه بر اعتماد به نفس فرزندمان  تاثیر مثبت داشته باشیم

دومین کار مهم این است که هرگز و هرگز کسی را بخاطر اعضای چهره اش مسخره نکنیم که این کار ممکن است منجر به تغییراتی در باور و اعتماد به نفس نوجوان و جوان داشته باشد که جبران پذیر نباشد.

به نوجوانان و جوانان توصیه میکنم حتما و حتما قبل از انجام هرگونه جراحی زیبایی با دوستان مشاور و روان درمانگر چند جلسه صحبت داشته باشید و هرگونه دلزدگی و نگرانی خود نسبت به اندام و چهره تان را با آنان در میان بگذارید و مطمین باشید جواب های کاملا درست و بجایی را دریافت می‌کنید که می‌تواند در تصمیم گیری نهایی شما تاثیر بگذارد.

من به شخصه با جراحی های زیبایی مخالف نیستم و حتی در مواردی نیز ممکن است توصیه به انجام آن بدهم…

اما دوستانی که به دلایل شخصی تصمیم به انجام این جراحی ها دارند قبل از هرکاری ابتدا تحقیق کنید ازکسانی که قبل از شما جراحی کرده اند بپرسید نتیجه جراحی آیا آنها را راضی کرده است یا خیر؟

این سوال خیلی مهمی است در صورت دریافت جواب صادقانه….و حتما مشاوره بگیرید تا در صورت انجام این کار حساس ،پشیمان نشوید.

خودتان باشید…

بهر روی چهره‌ و اندام بکر و طبیعی زیباتر می باشد شما می‌توانید با آرایش هوشمندانه چهره و پوشش متناسب با اندام تان ، تا حد زیادی اگر مشکلی دارید را کمرنگ کنید.

پس دوستان من ، هیچ گاه زندگی خود را با نظرات گاها اشتباه زیبایی‌ شناسی دیگران تنظیم نکنید و نخواهید که شبیه کسی و یا مطابق میل اطرافیان باشید و بدانید که این فقط در تفکر شماست که دیگران چه میگویند و چه می‌خواهند.

شما آنگونه باشید که دوست دارید و هستید اگر فردی با ظاهر نرمال و رفتار شایسته هستید بدانید زیبایید و اعتماد به نفس داشته باشید شما هیچ چیزی از دیگران کمتر ندارید و نخواهید داشت پس فقط و فقط خودتان باشید و خودتان را دوست بدارید تا اطرافیان نیز بدانند شما قابل احترام هستید.

چهره‌ و اندام و نوع زیبایی آن چیزی است که از ابتدا در کنترل ما نبوده و خواست خداوند بوده است پس ‌وقتی جلوی آیینه می ایستید به جای توجه به بینی ، چشم ها، لب ها گونه ها، کم پشتی موها و  چروک های احتمالی بهتر است به نقاط قوت که زیبایی اصلی شما در آن است توجه کنید.

اگر به افراد مشهور خارجی و ایرانی نگاه کنید می‌بینید کمتر هستند کسانی که به جراحی ها روی آورده اند و اگر هم اینگونه جراحی هارا انجام داده اند به راحتی قابل تشخیص نیست و نیز افراطی هم جراحی نکرده اند  و مطمین باشید قبل از جراحی خوب تحقیق کرده اند تا نتایج این کار هم ظاهرشان و هم شهرتشان را تحت تاثیر قرار ندهد و این یعنی کار آگاهانه.

الگو گیری های غلط…

افرادی هستند که دوست دارند شبیه فلان بازیگر یا خواننده باشند اما کمتر کسی را می‌بینید که بخواهد شبیه فلان ریاضی دان یا فلان دانشمند باشد پس ما عادت کرده ایم چیزهایی را ببینیم که رسانه‌ها و مجلات به آنان بیشتر می‌پردازند..

قوی باشید به توانایی هایتان تکیه کنید و فعال باشید در مسیر درست اهداف تان قرار بگیرید و بدانید شما همانگونه که هستید زیبایید..

هرگونه سوالی در این مورد دارید پاسخگو هستم..

باسپاس

نویسنده :اعظم عسگری

نظر بدهید