دکوراسیون آشپزخانه مدرن
کافه دکوراسیون

جدیدا چه چیزهایی در دکوراسیون آشپزخانه مد شده

1.59Kبازدید

از آن جایی که دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی برای ما ایرانی ها دارد، تصمیم گرفتم در این مطلب به این موضوع بپردازم. البته محور اصلی توضیحات، آشپزخانه های محبوب و مدرن در سال های اخیر است که گستردگی زیادی هم داشته و شامل موارد زیادی می شوند. رنگ کابینت ها، متریال های مورد استفاده، انواع شلف ها و …. همگی از جمله این موارد هستند که از نظر طراحان و ساکنان یک خانه مورد بررسی قرار گرفته و مد امروزی در دکوراسیون آشپزخانه را به وجود آورده اند. در ادامه با بررسی 8 خانه متفاوت، نتیجه را برای شما توضیح خواهم داد.

شماره 1 : کابینت های رنگی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

به گفته طراحان داخلی، انتخاب رنگ های غیر منتظره در حال حاضر برای دکوراسیون آشپزخانه به کار می رود. رنگ هایی مانند آبی، سبز، سیاه و سفید از جمله پرکاربردترین این رنگ ها بوده و البته بیش تر هم در تنالیته های تیره، مانند تصویر بالا، دیده می شوند. رنگ هایی مانند خاکستری و سفید برای کابینت ها همچنان پیشتاز بوده و در بازسازی ها رایج تر از بقیه هستند. پیشنهاد طراحان برای به کار بردن رنگ های خاص کابینت در این است که تا حد ممکن دیوارهای آشپزخانه ساده در نظر گرفته شده و با کابینت ها رنگ وارد فضا شوند.

شماره 2 : استفاده از سنگ مرمر

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

معمولا افراد خانه به دنبال یک جلوه جذاب و بی نظیر برای صفحات کابینت آشپزخانه خود می گردند. برای این منظور امروزه سنگ مرمر طبیعی بیش تر از سایرین مورد استفاده قرار گرفته و جذابیت بیش تری را در فضا به وجود می آورد. به خصوص اگر این امکان وجود داشته باشد که صفحه سنگی به صورت کاملا یک دست و بدون هیچ گونه درزی روی کابینت ها نصب شود. البته ممکن است تا حدودی نسبت به سایر متریال ها گران تر تمام شود اما دوام بالا و مقاوت در برابر آب و لکه ها ارزش این هزینه زیاد را خواهد داشت. این سنگ هیچ گاه از مد نمی افتد و برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی کاملا مناسب است.

شماره 3 : نصب شلف های باز

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

در طراحی های امروزی، دکوراتورها بر این عقیده هستند که استفاده از شلف های باز می توانند فضای یک آشپزخانه را دلبازتر و با کیفیت تر نشان بدهند. چیدمان صحیح در این قفسه ها، نه تنها باعث شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه نمی شود بلکه می تواند نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا نماید. به طور مثال در یک آشپزخانه با تنالیته های رنگی خنثی، وجود شیشه های رنگی حبوبات و آجیل، طراحی مینیمال بسیار جذابی را خلق خواهد کرد. همچنین ادامه یافتن شلف ها تا نزدیکی سقف به بزرگ تر نشان داده شدن آشپزخانه کمک زیادی می کند.

شماره 4 : استفاده از وسایل استیل

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

در آشپزخانه های امروزی وسایل استیل طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. زیرا این وسایل دارای خطوط صاف و یکدستی بوده که باعث می شود به راحتی در کنار سایر وسایل قرار بگیرند و هم خوانی خوبی با کل فضای آشپزخانه داشته باشند. برای به کار بردن این وسایل می توان فضای کلی را به صورت ساده و خنثی نگه داشته و فقط ماشین لباسشویی، یخچال و گاز را استیل انتخاب نمود. این متریال تقریبا هم برای سبک های سنتی و هم برای سبک های مدرن قابل استفاده خواهد بود.

شماره 5 : وجود تکنولوژی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

حضور تکنولوژی در آشپزخانه فقط به داشتن وسایل مدرن محدود نمی شود، بلکه در مورد استفاده راحت تر از وسایل نیز ظاهر می شود. یکی از مواردی که از اهمیت بالا برخوردار بوده و در تصویر بالا نیز می توانید نمونه ای از آن را مشاهده نمایید، جانمایی صحیح پریزها و کابل ها برای استفاده روزانه افراد خانه در آشپزخانه است. از آن جایی که این محیط با آب، رطوبت و مواد غذایی سروکار داشته و همین می تواند تهدید جدی برای وسایل الکتریکی باشد، در نتیجه باید در هنگام طراحی، به همه این موضوعات فکر شده و راحت ترین و امن ترین راه حل ها به کار برود.

شماره 6 : وجود نور

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

از نظر طراحان و کاربران، نور مهم ترین عنصر یک آشپزخانه است. هرچند که چراغ ها و لوسترها و به طور کلی نورپردازی تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آشپزخانه خواهد گذاشت، اما در نهایت نور طبیعی می تواند همه چیز را تغییر بدهد. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از پنجره و نور طبیعی در فضای آشپزخانه بهره ببرید.

شماره 7 : آشپزخانه سفید

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آشپزخانه با رنگ سفید یکی دیگر از گزینه هایی است که امروزی در طراحی این فضا مد شده و تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که رنگ سفید را برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه خود ترجیح می دهند. البته طراحان پیشنهاد می کنند که با استفاده از کاشی های بین کابینتی، با طرح و بافت و یا رنگ متفاوت، فضا را در عین سفید بودن از یکنواختی خارج نمایید. رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که هم برای سبک کلاسیک و هم برای سبک های مدرن و مینیمال قابل استفاده است و شما به راحتی می توانید از وسایل و اکسسوری های سفید رنگ در کنار کابینت ها و دیوارهای به همین رنگ کمک بگیرید.

شماره 8 : به کار بردن فلزات

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

انواع مختلف فلزها در فضای آشپزخانه می توانند جذابیت زیادی را به وجود بیاورند. معمولا طراحان برای این کار از برنز، برنج و مس استفاده کرده و در قسمت های مختلف آن ها را به کار می گیرند. از جمله مزیت های این فلزات در این است که با انواع سبک ها و رنگ ها هم خوانی پیدا می کنند و در فضای مرطوب نیز دوام بالایی از خود نشان می دهند. در نمونه بالا برای چراغ آویزها از این متریال استفاده شده است.

منبع : چیدانه

نظر بدهید