توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت
کافه دکوراسیون

توصیه کارشناسان برای خرید موکت با کیفیت

1.03Kبازدید

استفاده از موکت خوب و مناسب برای خانه بسیار کاربردی است، بنابراین بهتر است قبل از خرید موکت به نکات مهم و توصیه های کارشناسان توجه ویژه ای داشت.

قبل از خرید موکت این نکات را بدانید

در گذشته اغلب ایرانی ها کف منزل را با فرش یا موکت می پوشاندند، به همین جهت کف پوش اهمیت خاصی نداشت. اما با تغییر سبک دکوراسیون فرش و موکت جای خود را به کف پوش هایی مانند سرامیک ، پارکت لمینت ، سنگ و … داد. اما جالب است بدانید که موکت مناسب یک عایق حرارتی و حتی صوتی خواهد بود و در مکان های پرسر و صدا و سرد استفاده از موکت بسیار مناسب است. همچنین موکت برای پوشش اتاق هایی که کف چندان زیبایی ندارد، مناسب است. در این بخش از نمناک شما را با نکاتی که قبل از خرید موکت باید در نظر بگیرید ، آشنا می کنیم.

توجه به اندازه خانه خود برای خرید موکت

اگر می خواهید منزل کوچک شما بزرگ تر دیده شود ، از موکت های پرزدارکه پرز کمتری دارد ، استفاده نمایید. موکت هایی که دارای رنگ های روشن هستند منزل شما را بسیار بزرگ تر نشان می دهند. پس در انتخاب موکت مناسب برای منزل یا واحد خود بسیار دقت کنید.

اگر واحد شما بسیار بزرگ است و می خواهید محیط آن را کوچک تر و صمیمی تر جلوه دهید توصیه ما این است که از موکت های طرح دار و پرزدار استفاده کنید. اگر به دنبال ایجاد یک فضای دنج و صمیمی هستید توصیه ما به شما استفاده از موکت های تیره است.

توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت

توجه به دکوراسیون خانه خود برای خرید موکت

موکت ها دارای رنگ و طرح های متفاوتی هستند. به آسانی آن ها را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کرده و یک منزل رؤیایی برای خود بسازید. موکت به دلیل بافت ملموس و لطیفی که دارد باعث تلطیف خطوط راست و معماری هندسی اتاق می شود.

به کیفیت موکت دقت کنید

هنگام خرید موکت به کیفیت آن توجه کنید. هرچه موکت شما متراکم و فشرده تر باشد کیفیت آن بیشتر است . قبل از خرید، پشت موکت را نیز از نظر کیفیت مواد یا نوع گره بررسی کنید، هر چه گره ها نزدیک تر و تراکم و فشردگی بافت بیشتر باشد، استحکام موکت بیشتر است.

هرچه کیفیت یک بالاتر باشد گارانتی یا ضمانت آن بیشتر است و مدت زمان بیشتری به شما از طرف شرکت خدمات ارائه می شود.

توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت

به بودجه خود دقت کنید!

در هنگام خرید و انتخاب موکت مناسب باید ابتدا به بودجه ای که دارید دقت کنید. هر چه میزان بودجه شما بیشتر باشد، می توانید موکت بهتری را انتخاب کنید. اگر بودجه کافی برای خرید موکت را ندارید ، موکت های کم پشت با پرزهای کوتاه را بخرید. این موکت ها غبار کمتری را به خود جذب می کنند و برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک هستند، بسیار مناسب است.

برای خرید موکت به شرایط آب و هوایی دقت کنید

به محیط خود و شرایط آب و هوایی در هنگام خرید موکت توجه کنید. اگر در مناطق شمال ایران زندگی می کنید از موکت هایی با الیاف طبیعی مثل پشم استفاده نکنید زیرا احتمال کپک زدن در آن بسیار زیاد است.

موکت هایی که از جنس پروپیلن انتخاب بسیار مناسبی برای مکان هایی هستند که در معرض آفتاب یا معرض رطوبت قرار دارند زیرا این نوع موکت ها ضد آتش بوده و الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کند.

توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت

موکت را برای چه محیطی نیاز دارید

برای انتخاب موکت مناسب به مکانی که می خواهید موکت را استفاده کنید ، توجه کنید . برای مکانی که زیاد در معرض آلودگی است ، موکت کبریتی که دارای قیمت ارزان تری بوده و شست وشوی آن راحت است را انتخاب نمایید. اگر موکت را برای مکان های پر تردد می خواهید ، موکتی را انتخاب نمایید که رنگ تیره و تراکم بالایی داشته باشد، زیرا موکت های پرزبلند بر اثر برخورد پا و تردد زیاد روی آن کوبیده می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.

اگر موکت را برای اتاق خواب خود می خواهید از موکت های پرزدار و ضخیم استفاده کنید.

به سن و سال افراد خانواده توجه کنید

اگر دارای فرزندان کوچکی هستید موکت پرزدار را انتخاب کنید زیرا امنیت بیشتری برای فرزندان شما دارد و امکان این که کودکان شما زمین بخورند و آسیب ببینند به حداقل می رسد. همچنین این موکت عایق خوبی برای صداست و صدای فرزندان شما را به طبقات دیگر منتقل نمی کند.

اگر منزل شما در طبقه اول واقع شده است یا افرادی سرمایی در منزل شما ساکن هستند از موکت های پرزدار که عایق بسیار خوبی برای سرما نیز هستند ، استفاده نمایید. همچنین استفاده از موکت های پرزدار برای افرادی که مبتلا به پا درد هستند بسیار توصیه می شوند.

توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت

به طرح موکت توجه کنید

مشخص کنید که موکت طرح برجسته می خواهید یا ساده، طرح های برجسته شکیل تر و زیباتر هستند، اما جاروکشی و تمیز نگه داشتنشان برخلاف موکت های تخت و کم پشت سخت تر است. موکت های قدیمی معروف به کبریتی، کفپوشی ارزان، اما کم پشت و حتی زبر با امکان شست و شوی سریع و راحت محسوب می شوند، اما در مقابل موکت های ضخیم و طرح دار طرفداران بیشتری در بازار دارند.

چنانچه در نمناک اشاره شده است اگر به فکر زیبایی موکت هستید از موکت هایی با طرح برجسته استفاده کنید ولی نگهداری و تمیز کردن آن ها بسیار سخت و مشکل است.

در مارک هایی با شهرت بالا تقلب بیشتر است

اگر مارک موکت شما از برندهای معروف باشد امکان تقلب در کیفیت و تولید آن بالاتر می رود. پس این اجناس را از نمایندگی بخرید تا جای کالای اصلی، جنس تقلبی با مواد نامرغوب نخریده باشید. حواستان باشد حتما مدت و معیار گارانتی و خدمات حین ضمانت را نیز بپرسید و در نظر بگیرید.

توصیه کارشناس برای خرید موکت با کیفیت

نکات دیگر در مورد خرید موکت:

اگر در منزل خود اسباب و اثاثیه کمی دارید و می خواهید دیگران به این مورد توجه نکنند ، کف زمین خود را با موکت های طرح دار یا موکت پرزدار بپوشانید.

موکت هایی که در آن رنگ های آفتابی به کار رفته است نیز حس گرمای مطلوبی را به محیط می دهد پس برای اتاق هایی که از نور طبیعی آفتاب بی بهره اند مناسب هستند.

موکت هایی که رنگ سرد دارند باعث تعدیل فضاهای بسیار روشن می شوند.

هنگام خرید موکت دقت کنید جهت خواب موکت به یک طرف باشد.

قبل از انتخاب موکت از فروشنده بخواهید در مورد شست وشوی موکت ها اطلاعاتی به شما ارائه کند.

منبع: نمناک

نظر بدهید