توصیه های زمستانی برای مراقبت از پوست 2
کافه سلامت

توصیه های زمستانی برای مراقبت از پوست

1.9Kبازدید

اکنون که در فصل زمستان هستیم و هوای بیرون سرد و خشک است، باد های شدید، هوای خشک و دمای پایین می تواند به لایه ی محافظ پوست شما آسیب رسانده و مانع از ترمیم آن شود.

توصیه های زمستانی برای مراقبت از پوست

اگر می خواهید مراقبت های پوستی مفید در فصل زمستان را یاد بگیرید و از پوستتان در برابر خشکی، ترک و التهاب محافظت کنید، ما در ادامه به شما کمک خواهیم کرد:

۱-لایه برداری پوست به طور منظم

سلول های پوست دائما در حال از بین رفتن و بازسازی دوباره هستند. لایه برداری پوست به طور منظم، نه تنها سلول های مرده ی پوست را که عامل خشکی پوست هستند از بین می برد، بلکه روند بازسازی سلول ها را تسریع می بخشد.

پوستتان را با یک لایه بردار خوب، حداقل ۲ بار در هفته، در فصل های سرد سال، لایه برداری کنید. اگر پوستتان خشک است، این کار را ۳ الی ۴ بار در هفته انجام دهید.

۲-دائما پوستتان را مرطوب کنید

به علت کم بودن رطوبت در محیط بیرون، مقدار آب موجود در پوست شما کاهش می یابد. به همین دلیل پوست شما به شدت نیازمند استفاده از یک مرطوب کننده ی خوب در طول روز است. کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید باید حاوی ویتامین E و سایر مواد مغذی و مرطوب کننده باشد تا پوستتان را از آسیب های هوای سرد زمستان حفظ کند.

شما همچنین می توانید از مرطوب کننده های طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و … استفاده کنید.

۳-آب بنوشید

از آنجایی که دمای هوا در زمستان به تدریج کاهش می یابد، ما تمایل داریم که بدنمان را با لایه های لباس پوشانده و از بخاری و یا دستگاه های تهویه ی مناسب استفاده کنیم تا خودمان را گرم نگه داریم. این گرماهای مصنوعی، می تواند موجب از دست دادن آب بدن و در نتیجه خشکی پوست شوند. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به حفظ تعادل مایعات بدن کمک کرده و حتی موجب جوانسازی پوست نیز می شود.

 

نظر بدهید