تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!
کافه دکوراسیون

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

1.46Kبازدید

شما تنها با یادگیری چند ترفند کوچک می‌توانید ظاهر آپارتمان خود را به کلی تغییر داده و احساس خوشایندی از زندگی در آن پیدا کنید. در این مطلب خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با استفاده از ترفندهایی، در مدت ده دقیقه و یا شاید هم کمتر ظاهر منزل خود را برای میزبانی یک مهمانی مجلل آماده کنید. با ما و تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه همراه باشید.

شلختگی را سروسامان دهید

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای تغییر ظاهر خانه خود انجام دهید، جابه‌جا کردن وسایل است. تقریباً هر کسی درجه‌ای از شلختگی دارد و ممکن است وسایلش در همه‌جا ریخت‌وپاش باشد. شاید شما خودتان متوجه این وسایل نشوید و ظاهر خانه‌تان برایتان کاملا عادی باشد، ولی منزل شما غرق در این وسایل، به طور محسوسی شلخته و نامرتب به نظر برسد. یکی از ترفندهای کاربردی برای پیدا کردن احساس کرد شلختگی منزل، عکس گرفتن از خانه است! بنابراین بهتر است با استفاده از یک دوربین عکسی از نمای کلی هر اتاق گرفته و از طریق این عکس‌ها، منزل خود را با زاویه‌ای دیگر نگاه کنید. حال می‌توانید وسایل اضافی موجود در هر اتاق را پیدا کرده و آن‌ها را سر جای اصلی خودشان (کمد، کتابخانه و …) منتقل کنید.

برخی وسایل را دور بریزید

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس هالیوودی و برنده دو جایزه اسکار، زمانی می‌گفت: وقتی‌ که لباس می‌پوشید، به آینه نگاه کرده و هر چیز اضافی که در لباس دیدید دور بریزید. شما نیز همین کار را برای منزل خود انجام دهید و فقط از وسایل مورد نیاز و ضروری در اتاق‌ها نگهداری کنید. وقتی‌ که ساعت‌های زیادی را در منزل سپری می‌کنید، اغلب احساس خواهید کرد که برخی وسایل کاربرد چندانی ندارند و بود و نبودشان فرق زیادی نمی‌کند. اما برداشتن یک یا دو مورد از این وسایل، فضای بیشتری را برای تنفس و ایجاد آرامش ایجاد کرده و وسایل دیگر فرصت درخشش و خودنمایی پیدا می‌کنند. البته این بدان معنی نیست که شما وسایلی که دوست دارید را دور بیندازید؛ بلکه آن‌ها را به اتاقی دیگر منتقل کرده یا در محلی مخصوص ذخیره کنید و چنانچه در آینده و در تغییر دکوراسیون خانه دوباره به آن‌ها نیاز داشتید به جای اصلی خود بازگردانید.

اجازه دهید مبلمان نفس بکشد

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

یکی دیگر از ترفندهایی که اغلب می‌توان از آن برای تغییر ظاهر خانه استفاده کرد، جابجایی مبلمان و فاصله‌دار کردن بین آن‌هاست. این ترفند را امتحان کنید و حتی اگر مقدور است چند سانتیمتر بین آن‌ها فاصله ایجاد کنید. اگر فضای کافی در اتاق‌های خود دارید چند قطعه از مبلمان خود را به اتاقی دیگر ببرید تا فضایی سبک‌تر ایجاد کنید. و اگر هیچ‌کدام مقدور نبود فقط کافی است که مبلمان را چند سانتیمتر از دیوار دور کنید.

گل‌ها را فراموش نکنید

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

اگر نگاهی دقیق به خیلی از خانه‌های زیبا و شیک بیندازید می‌بینید که همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند و آن وجود گل‌های طبیعی و تازه در دکوراسیون خانه است. وجود یک بافت طبیعی در خانه باعث ایجاد فضایی زنده و شاداب در محیط می‌شود. ممکن است این گل‌ها بعد از مدتی کمی پژمرده شوند، اما همان مدت‌ زمانی که تازه هستند تأثیر خود را بر روی محیط و روحیه آدمی می‌گذارند.

در چیدمان منزل از خطوط مورب استفاده کنید

تغییر ظاهر خانه در کمتر از ده دقیقه!

یک راه‌ حل ساده برای ایجاد یک عکس هیجان‌انگیز خانوادگی، زاویه‌دار کردن اسباب و اثاثیه منزل است. شما می‌توانید پاف مبل خود را نسبت به مبل اصلی زاویه‌دار قرار دهید. هیچ قاعده و قانونی در این زمینه وجود ندارد که بگوید همه باید روی یک خط صاف و مستقیم قرار بگیرد. شما با نگاه کردن به دکوراسیون خانه خود می‌توانید از پتانسیل‌های موجود استفاده کرده و ظاهری شیک و تازه به منزل خود ببخشید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید