تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد
کافه سلامت

تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد

1.5Kبازدید

با غذایی که هر فرد مصرف می کنه میشه شخصیتش رو بررسی کرد

شما چه نوع غذاهایی را بیشتر دوست دارید؟ غذاهای گوشتی، غذاهای نشاسته ای؟ سبزیجات یا میوه ها؟ آیا می دانید دوست داشتن هریک از گروه های غذایی می تواند به نوعی نشان دهنده روحیه و خلق و خوی شما باشد؟ اگر دوست دارید تا بیشتر با روحیه دوستداران محصولات غذایی مختلف آشنا شوید بد نیست نگاهی به این مقاله جالب بیندازید.

دوستداران سبزی ها؛ ماجراجو و ورزشکار

تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد

* خلق و خو: کسانی که تمایل زیادی به مصرف سبزیجات دارند یا به طور کلی گیاه خوار هستند، معمولا افراد پرخوری نیستند و خیلی خودشان را در قید و بند تهیه غذا قرار نمی دهند. این افراد بسیار ماجراجو هستند و بیشتر از اینکه در تکاپوی درست کردن غذا باشند، دوست دارند طعم های جدید را تجربه کنند. آنها افرادی ورزشکار و سالم هستند که همیشه در حال پیداکردن گیاهان جدید خوراکی در عطاری ها یا حتی در طبیعت هستند.

* عادت ها: گیاه خواران از خوردن جوشانده های گیاهی بعد از غذا یا چکاندن آبلیمو و آبغوره روی غذایشان لذت می برند که این عادت خوب می تواند در حفظ سلامت و نشاط آنها بسیار موثر باشد.

* پیشنهاد: این افراد می توانند از قارچ، حبوبات، سویا، تخم مرغ و لبنیات برای دریافت پروتئین بیشتر و بهتر در رژیم غذایی شان کمک بگیرند. مصرف هفته ای یک یا دو بار از غذاهای دریایی هم می تواند از کمبود ویتامین B12 در آنها پیشگیری کند. خوردن گردو هم باعث جذب امگا3 خواهد شد.

دوستداران میوه ها؛ تنوع طلب و سالم

تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد

* خلق و خو: معمولا کسانی که بیش از هر گروه غذایی به میوه ها علاقه دارند، ذائقه شان شیرین است، مهربان هستند به سلامت خود اهمیت زیادی می دهند و مدام در فکر ایجاد تنوع در برنامه های غذایی و حتی برنامه های کاری روازنه شان هستند.

طرفداران میوه دوست دارند با ایجاد طعم های جدید، متنوع و فوق العاده جذاب، نظر و تحسین اطرافیان را نسبت به خود جلب کنند و البته در این راه، موفق هم هستند.

* عادت ها:  این افراد معمولا در خوردن میوه افراط می کنند و به گمان آنها، میوه جزو خوراکی های پرخاصیتی است که هرچه بیشتر بخورند، برای سلامتشان مفیدتر است اما محققان دانشگاه هاروارد در حالی مصرف 5 تا 9 وعده از میوه ها و سبزی ها را در طول روز مجاز دانسته اند که مصرف کنندگان آنها حواسشان به کالری این گروه از مواد غذایی باشد. به هر حال، میوه هم قند و کالری دارد و مصرف زیاد آن می تواند باعث ابتلا به چاقی و اضافه وزن شود. راستی یکی دیگر از عادت های افرادی که عاشق میوه هستند، این است که از میوه ها به عنوان میان وعده یا دسر استفاده می کنند که البته این یک عادت خوب است.

* پیشنهاد: اگر خیلی به خوردن میوه ها علاقه دارید، می توانید آنها را پوست بکنید و در سالاد یا ماستتان، خردشان کنید و ارزش تغذیه ای ماست و سالادی که همراه غذا می خورید را بالا ببرید. خردکردن میوه های فصل و پوشاندن آنها با کمی عسل هم می تواند یک صبحانه فوری و مغذی برای شما و فرزندتان را فراهم کند.

دوستداران گوشت ها؛ جاه طلب و کوشا

تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد

* خلق و خو: معمولا بیشتر افرادی که علاقه فراوانی به مصرف انواع گوشت ها دارند، جاه طلب و در پی کسب بهترین ها در زندگی شان هستند. غذاهای گوشتی جزو غذاهای گران قیمت هستند و کسانی که ذائقه خود را با آنها وفق می دهند، دوست دارند که همیشه در حال تلاش برای کسب بالاترین مقام و موقعیت ها در زندگی شان باشند. طرفداران گوشت، انسان های کوشایی هستند که تن به خوردن هر غذایی نمی دهند و معمولا طعم سبزی ها به خصوص سبزی های آبپز یا بخارپز را دوست ندارند.

* عادت ها: دوستداران غذاهای گوشتی به انواع خوراکی های سرخ شده و فرآورده های گوشتی مانند سوسیس، کالباس یا همبرگر هم علاقه دارند. آنها ترجیح می دهند که غذای خود را همراه با سس یا چاشنی های چرب بخورند. این افراد علاقه چندانی به خوردن نان یا برنج زیاد با غذاهایشان از خود نشان نمی دهند، چون دوست دارند که طعم گوشت را بیشتر از مواد نشاسته ای حس کنند. معمولا کسانی که خوردن گوشت را به سایر خوراکی ها ترجیح می دهند، کمتر به مصرف گوشت هایی که بیش از اندازه طعم دار شده اند، تمایل دارند.

* پیشنهاد: خیلی از افرادی که بیش از اندازه گوشت (به خصوص گوشت قرمز) می خورند به بیماری هایی مانند نقرس به دلیل بالارفتن اسید اوریک خونشان مبتلا می شوند. بنابرانی بهتر است این افراد، مصرف گوشت ها را به 4بار در هفته محدود کنند. بهتر است آنها، گوشت های سفید و خوراک های دریایی را بیشتر از گوشت های قرمز در برنامه غذایی شان بگنجانند. مصرف سبزی خوردن و سالاد سبیزیجاتی که با آبلیمو، آبغوره و آب نارنج، طعم دار شده اند هم به طرفداران غذاهای گوشتی توصیه می شودو. بد نیست دوستداران گوشت قرمز برای پیشگیری از بالارفتن اسید اوریک خونشان از پودر سماق تازه برای طعم دار کردن غذایشان کمک بگیرند. مخلوط کردن سویا با گوشت قرمز چرخ کرده هم می تواند کمی پروتئین گیاهی به رژیم روزانه تان اضافه کند و ارزش تغذیه ای آن را بالاتر ببرد.

طرفداران غذاهای نشاسته ای؛ تنبل و پرخور

تغذیه و تشخیص روان شناسی شخصیت افراد

* خلق و خو: افرادی که به غذاهای نشاسته ای مانند نان، سیب زمینی، برنج و ماکارونی علاقه زیادی دارند، معمولا افرادی خوش خوراک، تنبل، پرخور و خوش اخلاق هستند. آنها هرچقدر هم که سیر باشند، دست رد به سینه بشقاب پر از پلو و خورش شما یا ظرف سیب زمینی سرخ کرده تان نمی زنند. آنها همیشه دقیقه نودی کار می کنند!! بیشتر طرفداران غذاهای نشاسته ای، اضافه وزن و چاقی شکمی دارند و همیشه هم اضافه وزن و چاقی خود را انکار می کنند.

* عادت ها:  دوستداران غذاهای نشاسته ای، خوردن یک بشقاب سالاد ماکارونی یا سالاد اولیه را به عنوان پیش غذا و یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده را به عنوان دسر به جای سوپ یا میوه ترجیح می دهند. آنها برنج و ماکارونی را با نان می خورند و به مصرف غذا و ته دیگ های چرب هم علاقه زیادی دارند. سیب زمینی سرخ شده با سس فراوان جزو محبوب ترین میان وعده های آنهاست. تمایل این افراد به مصرف پنیز پیتزا هم زیاد است.

* پیشنهاد:  متاسفانه کسانی که خوراکی های نشاسته ای را به خوراکی های دیگر ترجیح می دهند، توجه چندانی به سلامتشان ندارند و ابتلا به چاقی، ناراحتی های قلبی، دیابت و بالارفتن چربی خون در آنها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین به این افراد توصیه می شود که مصرف غذاهای نشاسته ای را به یک یا دو بار در طول روز و آن هم به میزان مشخص، کاهش دهند. از چرب کردن برنج شان خودداری کنند. برنج و ماکارونی را همراه نان نخورند. دور ته دیگ های چرب را خطر بکشند. سالاد، سبزی ها، میوه ها و آب میوه را به رژیم روزانه شان بیفزایند. در حد امکان، شیر و لبنیات را جایگزین سیب زمینی سرخ شده در میان وعده هایشان بکنند و در نهایت هم از دوغ یا آب به جای نوشیدنی های شیرین و گازدار به عنوان نوشیدنی همراه غذای شان کمک بگیرند.

 

منبع:برترین ها

 

نظر بدهید