ترفندهای استفاده از ریمل و خط چشم
کافه زیبایی

ترفندهای استفاده از ریمل و خط چشم

912بازدید

آرایش صورت و چهره امروزه با تخصصی‌ترین روش‌ها در ایران و در دنیا انجام می‌پذیرد. بر همین اساس آرایش کردن در دنیای امروز نیازمند کسب تخصص و مهارت است. تقریبا هیچ خانمی نمی‌تواند برای هر بار آرایش صورت به آرایشگاه مراجعه کند. به همین علت یادگیری روش‌های مختلف آرایش و ترفند‌های مربوط به آن در انجام یک آرایش اصولی بسیار کمک کننده خواهد بود.

چشم به عنوان اصلی‌ترین عضو صورت، اولین جزئی از چهره است که در برخورد با بقیه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین آرایش چشم همواره در بین خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و آرایش آن نیز تقریبا سخت‌ترین آرایش در صورت محسوب می‌شود. با این حال تنوع زیادی که در انواع آرایش چشم وجود دارد جذابیت یادگیری آن را دوچندان می‌کند. کشیدن ریمل و خط چشم دو جز اصلی در آرایش چشم به حساب می‌آیند. در ادامه این مقاله را با معرفی ترفند‌های ساده و حرفه‌ای استفاده از ریمل و خط چشم برای یک آرایش زیبا و اصولی دنبال خواهیم کرد.

ترفندهای استفاده از ریمل و خط چشم

ترفند‌های استفاده از ریمل

ریمل عضو ثابت لوازم آرایش خانم‌ها محسوب می‌شود. با این که انتخاب و خرید ریمل چشم مناسب نقش مهمی در آرایش زیباتر صورت ایفا می‌کند، با این حال یاد گرفتن ترفند‌های استفاده صحیح از ریمل سبب می‌شود که هر کس با هر نمونه ریمل بتواند یک آرایش زیبا را انجام دهد. فر خوردن و پر جلوه دادن مژه‌ها و همچنین حالت گیری صحیح مژه می‌تواند چشم را درشت‌تر جلوه دهد. با این وجود استفاده از ریمل اگر به شکل درست انجام نشود، می‌تواند اثر عکس بر روی چشم داشته باشد.

قبل از استفاده از ریمل یا هر وسیله آرایشی دیگر لازم است که ابتدا صورت و مژه‌ها به طور کامل شسته شده و عاری از هر نوع آلودگی یا باقیمانده آرایش‌های قبلی باشد. پس از آن مراحل آرایش را از ابتدا انجام می‌دهیم. ریمل زدن تقریبا آخرین مرحله از انجام آرایش است. لازم است تا قبل از استفاده از ریمل، در صورتی که قصد داریم، از خط چشم و یا سایه استفاده کنیم؛ سپس به مژه‌ها ریمل بزنیم.

ترفندهای استفاده از ریمل و خط چشم

در هنگام خرید لوازم آرایش صورت علاوه بر توجه به مواد داخلی آن، بایستی برای انتخاب برس ریمل نیز دقت زیادی به خرج داد. برخی از برس‌ها حجم دهنده، برخی حالت دهنده و برخی از آن‌ها بلند کننده مژه هستند؛ بنابراین شخص در ابتدا می‌بایست با توجه به فرم مژه‌ها و نیاز خود ریمل با برس مناسب را انتخاب نماید. بهتر است که برای بهتر فرم گرفتن مژه‌ها ریمل را از سمت ریشه مژه به بالا کشید تا از پخش شد ریمل و تار تار شده مژه‌ها جلوگیری کرد.

مدت زمان استفاده از ریمل نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد. اگر ریمل زدن به مژه‌ها بیش از حد طول بکشد مواد اضافی ریمل به مژه چسبیده و آرایش را خراب می‌کند. استفاده از ریمل در مدت زمان کم نیز حالت چندانی به مژه نمی‌دهد. پس دانستن این که چه موقع از ریمل زدن دست بکشیم در زیباتر نشان دادن آرایش نقش مهمی خواهد داشت. استفاده از فر مژه قبل از ریمل زدن نیز حالت پذیری مژه را افزایش داده و چشم را زیباتر جلوه می‌دهد.

ترفند‌های استفاده از خط چشم

استفاده از خط چشم در آرایش زنان از سال‌های بسیار دور رواج داشته است و بهتر است این کار را با یک مداد چشم اصل هنوز هم خط چشم یکی از زیباترین اجزای آرایش محسوب می‌شود. استفاده درست از خط چشم و کشیدن خط چشمی صحیح و متقارن زیبایی چشمان را دو چندان می‌کند. کشیدن خط چشم یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش است. به همین علت اکثر بانوان در پی راهکاری برای کشیدن یک خط چشم زیبا هستند. از آنجایی که خط چشم‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، در اولین قدم شخص میبایست خط چشم مناسب خود را انتخاب کند. خط چشم‌های ژلی، ماژیکی و خط چشم‌های مایع و مدادی از انواع خط چشم‌ها هستند. در ابتدا باید توجه کرد که استفاده از کدام مدل برای هر کس ساده‌تر و در عین حال زیباتر خواهد بود.

ترفندهای استفاده از ریمل و خط چشم

گام بعدی در کشیدن خط چشمی صاف و زیبا، کنترل لرزش دست است. در صورتی که در کشیدن خط چشم دست لحظه‌ای بلرزد هم جای نگرانی نیست و برای جبران آن میتوان، به آرامی و با استفاده از یک براش باریک یا گوش پاک کن آغشته به کانسیلر خط چشم را درست کرد. برای کشیدن خط چشم به فرم دلخواه می‌توان از ترفند‌هایی مثل مشخص کردن نقطه‌های کم رنگ قبل از کشیدن خط چشم بهره گرفت. سپس نقطه‌ها را به هم وصل کرد و به نتیجه دلخواه دست یافت. برخی از افراد نیز برای کشیدن خط چشم از دو تکه توار چسب در بالا و پایین پلک خود استفاده می‌کنند. استفاده از یک قاشق برعکس در پشت چشم و یا ایجاد رد با فر مژه آغشته به خط چشم نیز از دیگر ترفند‌هایی هستند که برخی از افراد از آن‌ها برای کشیدن خط چشم زیبا استفاده می‌کنند.

در پایان باید توجه داشت که پس از هربار آرایش بایستی خط چشم و ریمل به صورت کامل از اطراف چشم پاک شوند؛ در غیر این صورت خوابیدن با هر گونه مواد اضافی می‌تواند موجب بروز عوارض جدی در چشم‌ها و پوست شود.

منبع:نیک صالحی

نظر بدهید