تخت خواب کشودار
کافه دکوراسیون

تخت خواب کشودار

4.98Kبازدید

تخت خواب کشودار | ویژگی ها ، انواع و نکات انتخاب و خرید

داشتن کشو و کمد پارامتری مهم و کاربردی برای فضاهای کوچک است. در واقع وجود کشو به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از چیزی که مد نظرتان است از فضای موجود در اتاقتان استفاده کنید. به این منظور داشتن یک تخت خواب کشودار راه‌حلی خوب برای اتاق خواب محسوب می‌شود. راه‌های بی‌شمار و زیادی وجود دارد که شما بتوانید از فضایی که تخت خواب در آن قرار دارد و گاها استفاده‌ای از آن نمی‌شود، بهترین استفاده را کنید. در واقع بسته به نوع تخت خواب، قفسه‌بندی و محل قرار گرفتن کشوها می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از تخت خواب کشودار بهترین راه‌حل برای استفاده از فضاهای خانه است. شما حتی می‌توانید تختخواب کشو دار را در اتاق مهمان خانه قرار دهید که برای شما هم نقش کمد و هم قفسه‌های لباس را ایفا کند.

تخت خواب کشودار

تخت خواب کشودار انتخابی خوب برای تمامی فصول است. یعنی می‌توانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید. در اصل، تخت خواب کشودار به تخت کاپیتان نیز معروف است و این اصطلاح به این خاطر است که اکثراً در کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا در اتاق‌های کوچک بتوان از حداکثر فضا استفاده کرد و همچنین از شلوغ شدن فضای اتاق‌ها و سوییت‌ها جلوگیری به عمل آورد. تمام این تخت‌ها از دو بخش تشکیل می‌شود که یک بخش در قسمت بالایی قرار دارد و تشک روی آن تعبیه می‌شود و قسمت دیگر مربوط به محل قرارگیری کشوهاست و در قسمت زیرین تخت خواب قرار می‌گیرد.

تخت خواب کشودار

پلتفرم و لایه زیرین تختخواب‌های کشودار معمولا از چندین کشو ساخته شده‌اند و برای صاحبان خانه‌های کوچک‌تر این نوع از تختخواب‌ها برای استفاده بهینه از فضای منزل بسیار مفید است. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از فضاهای خالی اتاق، تمامی وسایل خود را در کشوهای تختخواب قرار دهند و این یک ویژگی فوق‌العاده جالب است، به این دلیل که فضای اتاق بسیار تمیز، مرتب و جادار به نظر می‌رسد. در واقع این کشوها می‌توانند به‌عنوان انباری برای شما عمل کنند. یعنی شما لباس‌هایی را که کمتر استفاده خواهید کرد را در این جایگاه‌ها قرار می‌دهید. در این صورت تمامی لباس‌ها همیشه در دسترس بوده و طبقه‌بندی شده هستند.

این تخت خواب‌ها همچنین مقدار فضایی که نیاز به تمیز و مرتب کردن دارد را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. برای تمیز کردن زیر تخت خواب دیگر نیازی نیست زحمت زیادی بکشید و مدت زیادی به دنبال لباس، کفش و اسباب‌بازی بچه‌ها زیر تخت خواب بگردید، چون از فضای زیر تخت به بهترین شکل استفاده‌شده است. تختخواب‌های کشودار کاملاً بدون فاصله روی زمین قرار می‌گیرند تا فضای داخلی کشوها را به حداکثر برسانند، بنابراین دیگر نیازی به دستمال کشیدن یا جارو کردن زیر تخت ندارید. این یک استفاده عالی از فضا است که به پاکیزگی و تمیزی اتاق شما کمک شایانی می‌کند.

در سال‌های اخیر، طراحی‌های مختلفی برای تختخواب‌های کشودار انجام شده است که در عین زیبایی نیاز ما به یک تخت و کمد را نیز برآورده می‌کند. در واقع به علت زندگی ماشینی امروزه و آپارتمان‌های کوچک، طراحان به این باورند که وسایل منزل باید به صورت چند منظوره طراحی شوند تا از فضاهای کوچک بهترین استفاده انجام گیرد، به همین خاطر این محصولات بسیار پرطرفدار و کاربردی هستند . با ما همراه باشید تا مروری کلی بر تخت‌های کشودار را داشته و از ایده‌های عالی برای نوع و نحوه قرارگیری کشوها در زیر تشک تخت خواب بهره‌مند گردید.

تخت خواب کشودار

انواع تخت خواب کشودار

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین تختخواب‌های کشودار این است که طراحی آن‌ها برای کودکان و بزرگ‌سالان کاملاً متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که از نظر ظاهری شاید این تخت‌ها با هم شباهت داشته باشند ولی دارای تفاوت‌های کلیدی هستند.

تخت خواب‌های کشودار بزرگسالان به‌طور معمول با سبک‌های مدرن‌تر و به‌روزتری طراحی شده‌اند تا متناسب با دکور اتاق و سلیقه افراد مختلف باشند. البته، همچنان در تمام نمونه‌ها کشوها در زیر تخت تعبیه می‌شوند و تنها تفاوت در نوع طراحی، تعداد کشوها می‌باشد و این ویژگی موجب ایجاد تفاوت‌های زیادی می‌شود.

کشوها در این نوع تختخواب‌ها معمولاً به‌ خوبی پنهان شده و در بعضی از طراحی‌ها، کشوها اصلاً تا زمانی که باز نشوند، دیده نمی‌شوند و این یک ویژگی طراحی فوق‌العاده و هوشمندانه است. قاب تخت در تخت خواب کشودار می‌تواند طرح‌های مختلفی داشته باشد و معمولاً دارای خطوط تمیز و زیبا در طرح‌های خود است. اگر شما به دنبال تخت ذخیره‌سازی بزرگسالان نیز هستید تختخواب کشودار بهترین انتخاب ممکن برای شماست. این تختخواب‌ها اغلب دارای تمام ویژگی‌های تختخواب‌های معمولی، ازجمله سایبان، بالشتک و کوسن بوده و در واقع ویژگی های یک سرویس خواب خوب را در خود دارند.

 تخت خواب کشودار تخت خواب کشودار تخت خواب کشودار

اما طراحی تختخواب کشودار برای سرویس خواب کودکان کمی متفاوت است. این مدل تختخواب‌ها معمولاً طراحی مدرنی ندارند، بلکه فقط مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی آن‌ها لحاظ شده است کاربردی بودن و راحتی استفاده از آن‌ها است. طرح‌های تختخواب کاپیتان در این زمینه بسیار رایج است و کشویی‌هایی که باز و بسته کردن آن‌ها بسیار آسان است، در زیر تشک تخت خواب قرار می‌گیرد. نمونه‌های پیچیده‌تری نیز وجود دارد که به‌طور معمول در این نمونه‌ها علاوه بر زیر تشک، از فضای بالای تخت نیز به‌عنوان کشو استفاده می‌شود.

برای نوجوانان، طراحی این فضا گاهی اوقات به صورت یک قلعه شکل می‌گیرد. در این تخت خواب‌ها علاوه بر اینکه به حداکثر رساندن مقدار فضای برای کاربر منظور شده است، طراحی و ساخت آن‌ها به‌گونه‌ای است که فرصتی برای ایجاد محیطی جدید و سرگرم کننده برای فرزند شما ایجاد می‌کند.

در صورتی که شما تصمیم خود را گرفته باشید که تخت خواب برای یک فرد بزرگسال و یا کودک می‌خواهید، می‌توانید از بین دسته‌های مختلفی از تخت خواب کشودار انتخاب خود را انجام دهید:

تخت خواب کشودار کاپیتان

می‌توان گفت که این مدل از رایج‌ترین تخت خواب‌های کشودار است. در واقع سبک‌های مختلفی برای تولید تختخواب کشودار کاپیتان از جمله مدرن و ساده وجود دارد و در ساده‌ترین صورت طراحی آن بسیار شبیه به تختخواب‌های مخصوص کودکان می‌شود. کشوها در تمامی این مدل‌ها در زیر تشک قرار گرفته و در بعضی از نمونه‌های یک نفره، کشوها در یک طرف تخت طراحی شده است تا این امکان وجود داشته باشد که آن‌ها را در کنار دیوار و یا در کنار یکدیگر قرار دهید ولی این موضوع در مورد تخت‌های دونفره کمی متفاوت بوده و معمولاً سعی شده تقارن در طراحی آن رعایت شود.

تخت خواب کشودار

تخت‌های کشودار کاپیتان یک ردیف کشو است که تمامی آن‌ها ارتفاع یکسانی دارند . ولی اگر ارتفاع تخت خواب بیشتر باشد ممکن است تعداد ردیف‌های کشو در زیر تشک اضافه شود. در مورد تختخواب‌های نوجوان و کودک معمولاً یک ردیف کشو در نظر گرفته می‌شود، ولی در خصوص تختخواب‌های دو نفره تعداد ردیف کشوها می‌تواند بیش از یک ردیف باشد. این طراحی‌ها انواع مختلفی دارد که از ایده‌های ساده و مدرن شروع می‌شود و تا طراحی‌های کلاسیک چوبی می‌رسد .

تخت خواب کشودار بالابرنده

تختخواب‌هایی که در آن‌ها از فضای زیر تشک به‌عنوان کمد و یا کشو استفاده می‌شود در این دسته قرار می‌گیرند. این نوع از تخت خواب‌ها در ظاهر به شکل تخت خواب‌های معمولی هستند و تنها تفاوت آن‌ها در این است که زیر تشک فریم نگه‌دارنده وجود دارد و بالا زدن تشک به‌وسیله اهرم‌های موجود انجام می‌گیرد. یک کمد نیز برای نگه‌داری وسایل شما طراحی شده و در ظاهر تخت نیز هیچ کشویی دیده نمی‌شود. فضا موجود در این تختخواب به فضاهای کوچک‌تر تقسیم نشده‌اند و این فضا به حالت بکر در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با توجه به میزان استفاده شما، آن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. یک دستگیره نیز در پایین تخت قرار گرفته است و به‌وسیله آن بالا بردن تشک آسان‌تر انجام می‌گیرد. سیستم مورد استفاده در این گونه تختخواب‌ها به‌طور معمول هیدرولیک بوده و تا زمانی که مشغول به استفاده از آن هستید تشک در بالا می‌ماند و نیازی نیست که نیمی از انرژی خود را صرف باز نگه‌داشتن آن کنید. این خصوصیت کاربردی، دسترسی شما به محل نگه‌داری وسایلتان را راحت‌تر از قبل می‌کند. شما از این فضای در دسترس، استفاده‌های زیادی می‌توانید ببرید. یکی از آن‌ها می‌تواند جمع‌آوری و نگه‌داری رختخواب و ملافه باشد. به‌این‌ترتیب است که کمدهای اتاق خالی مانده و می‌توانید از آن‌ها برای نگه‌داری لباس،کفش و سایر وسایل شخصی استفاده کنید. این سرویس خواب‌ها معمولا با نام تختخواب‌های جک دار شناخته می‌شوند .

تخت خواب کشودار

تخت خواب کشودار غلتک دار

تختخواب‌های غلتک دار تفاوت عمده‌ای با سایر مدل‌های تختخواب‌های کشودار دارند. آن‌ها دارای یک تشک ثانویه هتسند که می‌تواند از زیر تشک اصلی خارج شود. در این نوع از طراحی تخت خواب، کشویی برای نگه‌داری وسایل وجود ندارد. با بهره‌گیری از این نمونه نیز صرفه‌جویی در فضای اتاق انجام می‌گیرد. در این مدل تخت خواب دو نفره به اندازه یک تخت خواب یک نفره فضا را اشغال می‌کند، که البته همان طور که در تصویر می‌بینید، ارتفاع دو تخت در این نوع تختخواب یکی نیست.

این تخت‌ها بیشتر در اتاق کودکان و نوجوانان و یا دکوراسیون اتاق دو قلوها یافت می‌شود. از این تختخواب‌ها به‌خوبی می‌توان برای گسترش فضای اتاق بهره جست و همچنین یک روش بسیار خوب برای پذیرایی مهمانان است و مهمانان به‌وسیله آن در منزل شما خواب راحتی را تجربه می‌کنند. این مدل معمولاً در اندازه‌های کوچک‌تر نسبت به تختخواب‌های معمولی یافت می‌شود.

اندازه‌ها و سایزهای تختخواب‌های کشودار به چه صورت تقسیم‌بندی می‌شود؟

تختخواب‌های کشودار به‌طور معمول در اندازه‌های تخت معمولی هستند و شما با در نظر گرفتن فضای اتاق می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بیشتر تخت خواب‌های کشودار مخصوص کودکان، تختخواب‌های تک نفره هستند و طراحی تخت‌های دونفره مخصوص کودکان می‌تواند شامل نمونه‌های غلتک باشد. برای افراد بالغ گزینه‌ها بیشتر وجود دارد و در هر طراحی‌ها طرفدارانی برای خود دارد. تخت خواب کشودار انتخابی عالی و در واقع یکی از بهترین انواع تختخواب برای اتاق میهمان نیز هست که هم نیاز شما را به یک دراور را مرتفع می‌سازند و هم برای استراحت میهمانان بسیار راحت هستند. پس اگر شما در خانه فضا کافی دارید استفاده از این مدل گزینه‌ای بسیار عالی است.

تخت خواب کشودار

در طراحی تختخواب‌های کشودار بزرگ، به‌ ندرت با طراحی‌هایی که مکانیسم دسترسی به فضای خالی آن بالا بردن تشک است، مواجه می‌شویم. زیرا جابجا کردن تشک به این بزرگی برای هرکسی مقدور نیست و این عاملی محدود کننده برای تولید است. قاب فریم تخت خواب کشودار معمولاً دارای کشوهایی است که تنها محل قرارگیری وسایل بوده و تعداد و ابعاد آن‌ها از تختی به تخت خواب دیگر متفاوت است. برخی از تختخواب‌های کشودار نیز با بیشترین تعداد کشو ایده‌ای بسیار عالی برای شمایی است که به کشوهای بیشتری برای جابجا کردن وسایلتان احتیاج دارید. طراحی این تختخواب‌ها همانند تخت خواب کشودار کاپیتان است و تنها تفاوت در اندازه و تعداد کشوهاست. این مدل نیز بهترین انتخاب برای استفاده بهینه از فضای اتاق است و می‌توانید تمامی رختخواب‌های اضافه اعم از بالش‌ها، پتوها و ملافه‌ها را در تخت خواب خود جای دهید.

مشکلاتی که ممکن است گریبان گیر شما در استفاده از تخت خواب‌های کشودار شود :

تختخواب کشودار هر چند مزایای زیادی دارد، اما آن‌ها راه‌حلی کامل برای مشکل نگه‌داری از وسایل اضافی در منزل نیستند و تنها برخی از این مشکلات را برای شما مرتفع می‌کنند.

جابجا کردن تخت خواب کشودار به دلیل وزن زیادی که دارد بسیار مشکل است. این اضافه وزن هم به دلیل موادی است که در ساخت کشوهای آن استفاده‌شده است و نسبت به تخت خواب‌های معمولی اضافه است. در تختخواب‌های معمولی جدا کردن قاب، کار راحتی است، اما در مورد تخت خواب کشودار می‌توان گفت این امر دشوارتر صورت می‌گیرد. لذا جابجا کردن این نوع از تخت خواب‌ها در پله‌ها و چارچوب درها دشوار است. اگر شما دکوراسیون آپارتمان خود را به صورت منظم تغییر می‌دهید، این نوع تخت خواب گزینه مناسبی نبوده و برای شما بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

تخت خواب کشودار

از طرفی با گذشت زمان، تخت خواب کشودار دچار مشکلاتی می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در اثر باز و بسته کردن یا استفاده زیاد از لولاها، صداهای ناخوشایندی ایجاد شود و یا این لولاها به‌طور کامل از بین بروند. البته این قضیه بیشتر در مورد تختخواب‌های کودکان که بیشترین استفاده را از کشوها می‌برند اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت که این نمونه‌ها خیلی زودتر مستهلک می‌شوند. پس باید در خرید و انتخاب تخت خواب به جنس اتصالات توجه ویژه‌ای داشت تا در موقع مصرف به بهترین شکلی از آن استفاده شود. توجه به این نکته می‌تواند عمر و دوام یک تخت خواب کشودار را تضمین کند. در غیر این صورت، با استفاده مداوم ، مشکلات سخت‌افزاری در انتظار تخت خوابتان خواهید بود. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که قبل از خرید، به نکات مهم خرید تختخواب توجه ویژه‌ای داشت.

تعمیرات این نوع از تخت خواب‌ها بسیار دشوار و گران قیمت است. با توجه به اینکه تخت خواب‌های کشودار از تجهیزات بیشتری نسبت به تخت‌های معمولی هم‌اندازه‌شان بهره‌مند هستند، قیمتشان نیز از تخت‌های معمولی گران‌تر بوده و این میزان افزایش قیمت، بیشتر به جنس مواد سازنده آن برمی‌گردد. کیفیت در طراحی و ساخت کشوها و یا پیچیدگی مکانیسم باز و بسته کردن دو عامل تأثیرگذار در قیمت‌گذاری تخت خواب‌های کشودار هستند؛ اما اگر شما در اتاق خود فضای کافی برای نگه‌داری تمام وسایل دارید و اتاق شما آن‌قدر بزرگ است که گنجایش درآور و کمد را دارد، تخت خواب معمولی به همراه سایر وسایلی که سرویس خواب شامل آن‌هاست، گزینه بهتری برای شما است.

اگر کشوهای این تخت خواب‌ها کاملاً پر از وسیله باشد، محیط خواب بر روی این تخت خواب‌ها گرم‌تر از تختخواب‌های معمولی است. حتی بعد از بیدار شدن ممکن است احساس عرق کردن به شما دست دهد. اگر شما غالباً از تخت خواب‌های کشودار استفاده می‌کنید، بهتر است از حجم وسایل کشوها و وسایل زیر تشک کم کنید تا هوا به صورت مناسب‌تری در زیر تخت جریان یابد.

تخت خواب کشودار

البته برای حل این مشکل چند راه‌حل دیگر نیز وجود دارد که می‌توان به کاربرد. به‌عنوان‌مثال خوابیدن با لباس خواب سبک و خنک، استفاده از ملافه‌هایی که صد درصد پنبه‌ای هستند، استفاده از پتوهای پشمی سبک و یا پشمی پنبه‌ای، و استفاده از فن و یا تهویه مطبوع استفاده کرد. در این حالت می‌توان دمای اتاق را روی یک درجه حرارت خاص و دلخواه تنظیم نمود.

یکی دیگر از گزینه‌های موجود که می‌تواند از سایر گزینه‌ها گران‌تر باشد استفاده از تشک‌های ارگانیک و مدرن به جای تشک‌های سنتی که از پارچه و فوم تشکیل شده اند است. در واقع تشک‌های ارگانیک امکان جریان هوا را ایجاد می‌کنند. مواد سازنده تشک‌های سنتی خشک هستند نفوذ هوا در آن‌ها بسیار کم اتفاق می‌افتد. اگر این گزینه را انتخاب کردید باید بدانید که قیمت تمام‌شده تخت خواب برای شما زیاد خواهد بود، ولی اگر مشکل مالی ندارید ما این گزینه را برای حفظ تندرستی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برخی از تختخواب‌های کشودار مجهز به یک تخته چوبی زیر تشک هستند. اگر شما به جای استفاده صفحه‌ای سراسر چوب از نوارهای فاصله‌دار چوبی استفاده می‌کنید، تا حد زیادی می‌توان گرما تخت خواب را کاهش داد. یک از راه‌حل‌های کم هزینه برای کاهش دمای تخت خواب تبدیل تخته سرتاسر چوب موجود در زیر تشک به نوارهای یک شکل است. اما اگر شما مایلید که تخته‌های باریک پیش‌ساخته که برای این کار طراحی شده‌اند، استفاده کنید بایستی به فکر هزینه های اضافی خرید آن را هم در نظر داشته باشید. همواره گرما و رطوبت زیر تخت خواب و کشوها چک کنید تا لباس‌ها و وسایلتان در محیط رطوبت آنجا از بین نروند.

تخت خواب کشودار

در صورت رعایت نکردن این مورد ممکن است وسایل داخل کشوها در هنگام نیاز شما، غیرقابل مصرف شوند، بنابراین بهتر است این نکته را همواره به یاد داشته باشید که حجم وسایل داخل کشوها در کمترین مقدار ممکن باشد. با توجه به مواردی که بالا توضیح داده شد بررسی منظم فضاهای ذخیره‌سازی در تخت خواب‌های مختلف کشودار می‌تواند از بروز مشکلات در آینده برای وسایل شما پیشگیری کند. شاید بدانید که فضاهای گرم و مرطوب محیطی بسیار مناسب برای رشد قارچ و باکتری‌ها هستند و وجود چنین باکتری‌هایی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و خطرناکی برای سلامتی داشته باشد. بنابراین همواره باید اطمینان حاصل کرده که در فضای کشوهای تخت خواب یا زیر تشک قارچ رشد نکرده باشد. همچنین به‌ طور مرتب به ضدعفونی و تمیز کردن این نوع از تختخواب‌ها مبادرت ورزید به طوری که تمامی سطوح آن کاملاً تمیز گردد.

در هنگام انتخاب و خرید تخت خواب کشودار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به مشکلاتی و مسائل احتمالی که در بالا ذکر گردید، تخت خواب کشودار حتی اگر عالی نباشد، باز هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با این حال می‌توان طرح‌هایی را پیدا کرد که مسائل را حل کرده و یا حل آن‌ها را آسان‌تر کند. درنهایت اگر شما نیاز به فضا برای نگه‌داری وسایل دارید و اتاقتان هم فضای ذخیره‌سازی کمی دارد، این تخت خواب‌ها بهترین گزینه برای شما هستند.

اندازه و سایز تختخواب کشودار چگونه است؟

قبل از تهیه تخت خواب کشودار بهتر است ابعاد آن را با دقت اندازه‌گیری کنید. البته اندازه تشک‌ها استاندارد است، اما در این‌گونه تخت خواب‌ها فریم و قاب تخت خواب می‌تواند اندازه متفاوت داشته باشد. اندازه و تعداد کشوها در مدل‌های مختلف نیز متفاوت است. درجه اول بهتر است با توجه به ابعاد اتاق، گزینه‌ای را انتخاب کرد که برای فضای اتاق بیش از حد بزرگ نباشد و جا برای رفت‌وآمد در آن وجود داشته باشد. در تخت‌های کشودار که قاب‌های بزرگ‌تری دارند، حرکت دادن آن‌ها بسیار دشوار است. لذا به دلیل سختی بلند کردن این تخت‌های کشودار، بایستی اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از آن‌ها در اتاق خود استفاده کنید یا نه؟ لازم است ابعاد اتاق و محل‌هایی عبور تخت خواب تا اتاق را اندازه‌گیری کنید، تا برای جابه‌جایی این وسیله به مشکلی اساسی برنخورید.

تخت خواب کشودار

استفاده آسان

یکی از پارامترهایی که هنگام خرید یک تخت کشودار باید به آن توجه کنید راحتی دسترسی به فضای کشوها و زیر تشک است. اگر این کار به آسانی صورت نمی‌پذیرد بهتر است هزینه اضافه برای خرید یک تختخواب کشودار صرف نکنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی اوقات به راحتی می‌توان به وسایل موجود در کشوها و یا زیر تشک دسترسی داشت. شما می‌بایست این کارها را در هنگام خرید و در فروشگاه انجام دهید و جوانب مختلف تخت خواب مورد نظرتان را بسنجید. سعی کنید بهترین گزینه را مطابق با فیزیک و نیروی بدنی خود انتخاب کنید. در غیر این صورت در آینده و هنگام خانه‌تکانی پشیمان خواهید شد. اگر انتخاب شما از آن مدل تختخواب‌هایی است برای دسترسی به فضای زیر تخت، تشک باید جابه‌جا گردد، حتماً آن را چند بار امتحان کنید تا اگر کار با آن برای شما سخت باشد، عملاً یک فضای طراحی شده برای نگه‌داری وسایل در خانه شما بلااستفاده خواهد بود.

استحکام

در هنگام خرید به‌دقت بررسی کنید که پایه‌های تخت خواب کشودار به اندازه کافی مستحکم باشند، تا هر چیز را که می‌خواهید درون کشوهای آن قرار دهید به تخت آسیبی نرساند. بسیاری از تخت‌های ذخیره‌سازی پایه‌های نازک و ظریف دارند. این پایه‌های ضعیف خیلی زود خم‌شده و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند. بهترین نوع تخت خواب کشودار، مدلی است که دارای پایه‌های قوی و مستحکم باشد.

تخت خواب کشودار

در ادامه بررسی‌های تختخواب های کشودار باید در مورد مقاومت قاب هنگام بستن کشوها و یا پایین آوردن تشک تحقیق کنید. گاهی اوقات ممکن است کشوهایی که در گوشه قرار دارند درون قاب نباشند و حتی اگر مواد به اندازه کافی محکم باشند، به مرور زمان دچار خوردگی می‌شوند و تخت خواب شما کهنه به نظر می‌رسد.

سبک و استایل تخت خواب کشودار

در جستجو برای پیدا کردن تخت خواب کشودار دلخواهتان به سبک‌های مختلفی برخورد می‌کنید. شرکت‌های زیادی تختخواب‌های کشودار را تنها در دو اندازه ارائه می‌دهند، که در هر دوی آن‌ها عمق کشوها یکسان طراحی شده است. با این حال برخی شرکت‌ها نیز طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و عمق کشو را به شما ارائه می‌دهند.

تعدادی از تولیدکنندگان نیز تخت خواب کشودار را تنها با یک رنگ تولید می‌کنند و تنها تنوع رنگ موجود در آن، از میان رنگ‌های یک چرم دورویه است. می‌توان با جستجو در سایت‌های مربوط به سازندگان لوازم منزل، سبک تخت خواب دلخواهتان را پیدا کنید. ولی همواره توجه داشته باشید که رنگ‌های موجود در عکس ممکن است با واقعیت متفاوت باشند.

آزادی در حرکت دادن

همه چیز در مورد جمع شدن تخت خواب را بدانید. حتی اگر در فروشگاه‌های مبلمان همه نکات مربوط به تخت خواب را به شما ارائه دهند، باز هم ممکن است نکته‌ای که نهایتاً مد نظر شماست به آگاهی‌تان نرسد. پس توجه داشته باشید که این یک شیوه فروش تنها یک نمایش است. پس سعی کنید تمامی مواردی که برایتان سؤال‌برانگیز است را خودتان امتحان کنید. اگر اتاق‌خواب در طبقه بالای خانه شما قرار دارد توجه داشته باشید که برای قرار دادن آن در موقعیت نهایی، هزینه زیادی باید پرداخت شود.

در بعضی از طراحی‌های تخت خواب کشودار این امکان وجود دارد تا بعضی از کشوها و قسمت‌ها را از آن جدا کرده و از آن‌ها در جای دیگر منزل و در کنار دیگر لوازم خانه استفاده کنید. حتی می‌توان به راحتی قطعات تخت خواب را دمونتاژ کرد و به اتاق دیگری انتقال داد. آموختن چگونگی باز کردن و اتصال دادن قطعات مختلف تخت خواب کشودار به شما امکان و اعتماد به نفس تعمیر سایر لوازم خانه را نیز می‌دهد.

تجهیزات و لوازم جانبی

برخی از تختخواب‌های کشودار، دارای لوازم جانبی که هستند که به آن‌ها متصل می‌شوند. لازم است که بررسی کنید که این لوازم جانبی را می‌خواهید یا نه. گاهی اوقات در نمونه‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد و یا کاتالوگ‌هایی در نمایشگاه‌ها به شما ارائه می‌شود این لوازم جانبی در ترکیب کلی تخت خواب حضور ندارند. برخی از مدل‌های دیگر دارای قطعاتی هستند که می‌توانند بعداً خریداری شوند و اضافه شوند.

پایه‌های چرخ‌دار انتخاب خوبی برای لوازم جانبی هستند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که تخت خواب را آسان‌تر به حرکت درآورید. استفاده از یک جعبه به‌عنوان سر تخت خواب می‌تواند یک لوازم جانبی خوب برای شما باشد ولی قبل از اینکه این گزینه را انتخاب کنید بهتر است با دقت محل قرارگیری تخت خواب را بررسی کنید.

ضمانت نامه

برخی از تولیدکنندگان برای تختخواب‌های کشودار به شما گارانتی ارائه می‌دهند و بهتر است که از بین این محصولات انتخاب خود را انجام دهید، به‌عنوان‌مثال اگر در محدوده ضمانت‌نامه مشکلی برای ظاهر تخت خواب پیش بیاید و یا بلافاصله بعد از ارسال متوجه مشکلی در آن شوید می‌توانید از شرایط معاوضه در گارانتی استفاده کنید. شرایط گارانتی از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است و حتما بایستی قبل از خرید به گارانتی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند توجه کنید.

تخت خواب کشودار

ملاحظات دیگری که در انتخاب یک تخت خواب کشودار باید در نظر گرفت.

تخت خواب ذخیره می‌تواند به‌طور کامل فضایی را تغییر دهد، به هم ریختگی اتاق را کم کند و به شما فضای خوابی جدید ارائه دهد. با این حال، محدودیت‌هایی برای وسایلی که قصد دارید در کشوهای تعبیه شده قرار دهید وجود دارد. در واقع این کار نظم خوبی را برای دسترسی آسان به وسایل ایجاد می‌کند و شما سردرگم نخواهید شد.

بیشترین کاربرد کشوها برای نگه‌داری چیزهایی مانند ملافه، پتو، بالش، و در کل وسایل مربوط به خواب است. ما به شما توصیه می‌کنیم که وسایل برقی و یا باطری دار خود را در کشوها قرار ندهید. در واقع چون بیشترین هدف از طراحی این نوع از تختخواب‌ها ارائه یک خواب خوب برای مشتریان است پس شما باید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که برای شما در آینده مشکلی پیش بیاورد در کشوها وجود نداشته باشد. شما نباید هیچ‌چیز الکترونیکی را در زیر تخت نگه‌داری کنید، به این خاطر که ممکن است به دلیل گرمای هوا در کشوها قطعات الکتریکی دچار خوردگی شوند و برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین نباید یادگاری‌ها، لباس‌های قدیمی، عکس‌ها، کفش‌ها، لباس‌های غیررسمی و آثار هنری قدیمی را درون کشوهای تخت خواب قرار دهید، زیرا رطوبت در کشوها قابل پیش‌بینی نبوده و ممکن است وسایل شما آسیب ببیند. بهتر است وسایلی را که مطمئن هستید به زودی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید و مدت زیادی لازم نیست آن داخل بمانند، در کشوها قرار دهید. پس بهتر لباس‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را داخل کشو نگه‌داری کنید.

تخت خواب کشودار

برخی از وسایل ممکن است برای شما با ارزش باشند، لذا شما باید این اقلام را به‌دقت در جایی نگه‌دارید که مطمئن باشد. کشوهایی که در زیر تخت خواب طراحی شده اند به راحتی می‌توانند مرطوب شونند و در این حالت امکان اینکه وسایل شما دیگر کیفیت سابق را نداشته باشد وجود دارد.

شما باید اطمینان حاصل کنید که کشوها کاملاً تمیز و سازمان یافته باشند. اجازه ندهید که زیر قفسه‌ها و کشوهای تخت خواب پر از آشغال و کثیفی شود. این اتفاق حتی می‌تواند از دوام تخت خواب شما بکاهد. شما می‌توانید با قرار دادن قطعات پلاستیکی فضای درون هر کشو را به چند قسمت تقسیم کنید و تمامی وسایل را خیلی مرتب در فضاهای کوچک به وجود آمده نگه‌داری کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمامی لباس‌ها به درستی تا شده‌اند و در سر جای خود قرار دارند. قرار دادن آن‌ها در کشو بزرگ، قطعاً پیدا کردنشان را بعد از مدتی سخت خواهد کرد. در نهایت کاری که باید انجام دهید این است که از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری کنید، چون باعث حساسیت و آلرژی‌های تنفسی در شما و اعضای خانواده‌تان می‌شود.

تخت خواب کشودار

حتی اگر زیاد از تخت خواب استفاده نمی‌کنید، حتماً در فواصل زمانی مشخصی تمامی لولاها و اتصالات تخت خواب را مورد بررسی قرا دهید و از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن شوید. این اتصالات بعد از مدتی زنگ‌زده می‌شوند یا فرسوده شده و درنهایت تغییر شکل پیدا می‌کنند.

نتیجه‌گیری

تختخواب‌های کشودار یک انتخاب عالی برای کسانی هستند که به دنبال ایجاد فضایی کوچک برای نگهداری وسایلشان هستند. انواع مختلفی از این نوع تختخواب‌ها در بازار موجود است که به شما اجازه انتخابی آزاد در میان سبک‌ها و اندازه‌های مختلف می‌دهد. تخت‌های کشودار انتخابی عالی برای تجهیز اتاق مهمان شما و اتاق کودک شما است. امیدواریم این ایده‌ها و راهنمایی‌ها برای خرید و نگه‌داری تخت خواب کشودار مناسب، به شما کمک کرده باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان گزینه‌های پیش رو داشته باشید.

منبع :توکامگ

نظر بدهید