تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهی 2
کافه سلامت

تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهی

1.26Kبازدید

تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهی

تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهی

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت:

با توجه به شیوع تب کریمه کنگو از مراجعه به رستوران‌های بین راهی که اقدام به تهیه غذا با گوشت کشتار روز می‌کنند خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین عزیزی در گفت و گو با میزان گفت:

بیماری تب کریمه کنگو در کشور شایع شده است که بر اثر ارتباط مستقیم با دام به انسان منتقل می‌شود بنابراین علاوه بر قصابان و کارگران کشتارگاه در صورت عدم رعایت نکات ایمنی امکان انتقال بیماری به دامداران و مردم عادی نیز وجود دارد.

وی افزود:

با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور مبنی بر انتشار تب کنگو در شهرهای مختلفی چون اصفهان ، ایرانشهر و سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه می شود مصرف گوشت‌های گرم و تازه ذبح شده، جگر و کلیه های گوسفندان جدا خودداری کنند و تمامی محصولات گوشتی مربوط به دام را از کشتارگاه‌ها و قصابی های مجوز دار تهیه کنند.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد:

برخی از رستوران‌های داخل وبالاخص خارج از شهر برای جلب مشتری اقدام به تهیه غذا از گوشت‌های تازه ذبح شده می‌کنند که در این شرایط بحرانی این عمل می‌تواند خطرناک ومنجر به انتشاربیماری در کشور شود بنابراین ضمن تأکید بر نظارت های دقیقتر وزارت بهداشت بر این اماکن به مردم هشدار جدی داده می‌شود که تا مهار شدن کامل بیماری اصول ایمنی لازم را رعایت کنند.

وی اذعان داشت:

بر طبق آزمایش‌های انجام شده جگر وکلیه‌های گوسفند به عنوان منبع ذخیره بیماری تب کریمه کنگو محسوب می شود بنابراین استفاده از امعاء و احشاء گوسفندان تازه ذبح شده تا اطلاع ثانوی پرهیز شود.

عزیزی گفت:

در شرایطی که بیماری تب کریمه کنگو توسط دام‌های وارداتی در کشور شایع شده است این اطمینان به مردم داده می‌شود که گوشت‌های استرالیایی وارد شده توسط دولت از سلامت کامل برخوردار بوده وبا نظارت وزارت بهداشت در کشوراسترالیا ذبح شده‌اند و بنابر شرایط بهداشتی و عدم وجود بیماری‌های دامی در این کشورهیچ گونه نگرانی نسبت به گوشت‌های وارداتی وجود ندارد.

وی در پایان افزود:

با توجه به رسم قربانی کردن دراعیاد و مناسبت‌های مختلف مردم می‌توانند برای تهیه دام سالم زنده به شرکت پشتیبانی اموردام مراجعه کنند. گفتنی است این شرکت با نظارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند.

 

منبع: سلامت نیوز

 

نظر بدهید