زیباترین تاج‌ ملکه‌
کافه خواندنی

تاریخی ترین و زیباترین تاج‌ ملکه‌های دنیا

2.12Kبازدید

در استایل ملکه‌ها و پرنسس ها، جواهرات سلطنتی عنصر مهم به شمار می‌روند و از درخشش فاخر و سحری افسونگر برخوردارند، علاوه بر این جایگاه تاریخی منحصر به فردی هم دارند، در این گزارش قصد داریم تا مجموعه زیبایی از تاج‌های سلطنتی زیبا و تاریخی را معرفی کنیم.

۱. تاج The Mellerio Shell Tiara

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

ملکه سوفیا، ملکه اسپانیایی در این استایل خود با تاج The Mellerio Shell Tiara می‌درخشد، این تاج را برند ملِریو در سال ۱۸۶۷ میلادی با الهام از صدف‌های دریایی و با استفاده از الماس، طلا و مروارید ساخت و تولید کرد. این تاج به درخواست ملکه ایزابلا دوم ملکه وقت اسپانیا برای هدیه به دخترش به مناسبت ازدواج او تهیه شد، دختر ایزابلا پس از ازدواج همواره این تاج را بر سر می‌گذاشت و از آن زمان به بعد به یکی از جواهرات سلطنتی اسپانیا تبدیل شد.

۲. تاج The Vladimir Tiara

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

تاج The Vladimir Tiara جایگاه خاصی برای ملکه الیزابت دارد و آن را در شماری از مناسبت‌ها روی سرش گذاشته، ملکه الیزابت این تاج را از مادربزرگش ماری در سال ۱۹۵۳ میلادی به ارث برده است.
این تاج در اصل یکی از دارایی‌های امپراتوری روسیه بود و جواهر سازی به نام «پولین»، آن را برای امپراتریس روسیه «آنا پاولوا» به مناسبت جشن ازدواج او در سال ۱۸۶۵ ساخت. بعد از انقلاب بلشویک ها، این تاج در سال ۱۹۲۱ به ملکه ماری فروخته شد و او با کمک خانه جواهرات جرارد تغییراتی در طراحی تاج ایجاد کرد و سنگ‌های زمرد هندی متعلق به ملکه ویکتوریا را به آن اضافه کرد.

۳. تاج Cambridge Lover’s Knot Tiara

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

دوشس کیت میدلتون در تعدادی از استایل هایش با تاج Cambridge Lover’s Knot Tiara به چشم می‌خورد. این تاج یکی از مهم‌ترین تاج‌ها در میان پرنسس‌های خانواده سلطنتی بریتانیا است.
این تاج در سال ۱۹۱۴ میلادی به درخواست ملکه ماری و با استفاده از مروارید‌هایی که داشت ساخته شد و طراحی آن شبیه طرح تاج مادربزرگش بود که در قرن ۱۹ می‌زیست.

۴. تاج The Norwegian Emerald and Diamond Parure

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

ملکه سونیا ملکه نروژ تاج The Norwegian Emerald and Diamond Parure بر سر می‌گذارد، تاجی با یک دست طلا، الماس و زمرد فاخر و گرانقیمت که در سال ۱۸۱۰ میلادی طراحی شده است. این دست جواهرات به ژوزفین امپراتریس فرانسه تعلق داشت که در روز ازدواج نوه اش با پادشاه نروژ آن را به نوه اش هدیه داد و از آن زمان به بعد تاج به یکی از جواهرات سلطنتی نروژ تبدیل شد.

۵. تاج Mellerio Ruby Parure tiara

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

تاجی که امروز ملکه ماکسیما روی سرش می‌گذارد، Mellerio Ruby Parure tiara نام دارد و برند مِلریو در سال ۱۸۸۰ آن را برای “اِما” ملکه هلند و به درخواست همسر او پادشاه ویلیام سوم طراحی کرد و تا امروز تاج با طلا، الماس و یاقوت سرخش توجه ملکه‌ها و پرنسس‌های هلند را به خود جلب کرده است.

۶. تاج The Cartier Loop Tiara

قصه‌های جالب درباره تاریخ تاج‌ ملکه‌ها

ملکه لیتزیا ملکه اسپانیا صاحب تاج مدرن The Cartier Loop Tiara است که با طراحی گیرا و با استفاده از طلای سفید، الماس و مروارید می‌درخشد.

منبع : تابناک باتو

نظر بدهید