تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان 2
کافه خواندنی

تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان

2.19Kبازدید
دولچه و گابانا یکی از مهم ترین نام های دنیای مد است که بنای خود را در شهر میلان پایه گذاری کرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۵ با سرمایه ای اندک، ۱۵۰۰ دلار توسط دو طراح لباس خلاق، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا پدید آمد. دومنیکو دولچه در سال ۱۹۵۸ و در نزدیکی بندر پالرمو جزیره سیسیل بدنیا آمد.
دولچه اند گابانا یکی از مهم ترین نام های دنیای مد است که بنای خود را در شهر میلان پایه گذاری کرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۵ با سرمایه ای اندک، ۱۵۰۰ دلار توسط دو طراح لباس خلاق، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا پدید آمد. دومنیکو دولچه در سال ۱۹۵۸ و در نزدیکی بندر پالرمو جزیره سیسیل بدنیا آمد. خانواده او درزمینه تولید پوشاک فعالیت داشتند و دومینکو تمام دوران کودکی خود را در چنین حال و هوایی گذراند. استفانو گابانا در سال ۱۹۶۲ و در شهر میلان متولد شد. او ابتدا به تحصیل در رشته گرافیک مشغول شد ولی خیلی زود به سمت مد و طراحی لباس تغییر گرایش داد. این دو مدتی را به دستیاری طراحان دیگر گذراندند که فرصت تجربه اندوری ارزنده ای را برایشان فراهم آورد. اولین شوی لباس این برند در سال ۱۹۸۵ و در شهر مد ایتالیا، میلان و در قالب گروه استعدادهای جدید برگزار شد.
تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان

زنان واقعی از نگاه دولچه اند گابانا

در سال ۱۹۸۶ دولچه و گابانا اولین مجموعه از لباس های  خود با نام “زنان واقعی ” را به معرض نمایش گذاشت. در سال ۱۹۸۷ خط تولید لباس های بافتنی این برند راه اندازی شد و در سال ۱۹۸۹  خط تولید لباس شنا و لباس زیر این کمپانی به مجموع فعالیت های آن اضافه شد. اولین مجموعه از لباس های مردانه دولچه اندگابانا در سال ۱۹۹۰ به نمایش درآمد. در سال ۱۹۹۴ لیبل این کمپانی، D&G با الهام از سبک های خیابانی و مدل های جوان پسند بوجود آمد.
دولچه اند گابانا چندین عطر شامل دولچه اند گابانا پرفیوم، بای دولچه اندگابانا و دولچه اند گابانا مِن را وارد باز کرد. فیلم تبلیغاتی یکی از عطرهای مشهور این برند توسط کارگردان نام آور ایتالیایی جوزپه تورناتوره ساخته شد؛ بعدها بواسطه حضور بسیار تاثیرگذار دولچه اندگابانا در فیلم معروف تورناتوره با نام “ستاره ساز” (The Star Maker ) رابطه بسیار صمیمانه ای بین این کارگردان و طراحان خوش قریحه دولچه اندگابانا بوجود آمد.

تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان

ده سال با دولچه اند گابانا

در سال ۱۹۹۶ و در دهمین سال تاسیس کمپانی، دولچه اند گابانا مجموعه ای تحت عنوان “ده سال با دولچه اند گابانا” را منتشر کرد که شامل عکس ها و متن های مهم تبلیغاتی این کمپانی می شد. در سال ۱۹۹۹ دولچه اند گابانا جونیور پایه گذاری شد و  اولین مجموعه لباس کودکان این برند تحت  این لیبل در فلورانس به نمایش درآمد. در سال ۲۰۰۳ فروشگاه جدید دولچه اندگابانا که شامل ساختمانی سه طبقه می شد دریکی از مجلل ترین خیابان های شهر بزرگ میلان، کورسو ونیز افتتاح شد. این فروشگاه زیبا و مجهر امکاناتی همجون بار، یک آرایشگاه سنتی و آبگرم فرامدرن را در دل خود جای داده است.
تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان
دولچه اندگابانا به عنوان پدید آوردندگان سبک مدیترانه ای شناخته می  شوند که از جزیره سیسیل و سبک خاص لباس های این جزیره الهام گرفته شده است. آن ها در صدد احیاء سبک ناب ایتالیایی بخصوص در طراحی و اجرای لباس های زنانه بودند. دومنیکو و استفانو در ابتدای راهشان از ستاره هایی همچون سوفیا لورن، آنا مانیانی، کلودیا کاردیناله و استفانیا ساندرلی برای ارائه تصویری هر چه بهتر از زن ایتالیایی الهام گرفتند. اولین مجموعه از لباس های دولچه اند گابانا با چنین تفکری پدید آمد؛ این مجموعه با ویژگی هایی همچون مدل موی ساده ایتالیایی، استفاده  از تورهای خاص و دامن های کارشده و ظریف و استفاده از رنگ های زنانه ای همچون طلایی  سبکی جدید را در دنیای مد مطرح کرد. متریال مورد علاقه دومنیکو و استفانو پارچه های توری، پشمی و ابریشمی است. دیگر منبع الهام برای این طراحان خلاق استفاده از تاریخ و تلفیق آن با نوعی نگاه مدرن بود. آن ها با استفاده از برترین و حرفه ای ترین عکاسان دنیای مد توانستند سبک خاص خود در استفاده از رنگ ها و پارچه های مختلف را برای دایره وسیعی از مخاطبان به نمایش بگذارند. نگاه آن ها به مقوله عکاسی بیش ار اینکه نگاهی تجاری باشد نگاهی هنری است. عکاسان مطرح این کمپانی شامل چهره های مطرحی همچون فردیناندو سیئانا، فابریزیو فری، استیون میسل (عکاس بازیگر مشهور ایتالیایی، مونیکا بلوچی)، پیتر لیندبرگ و هلمات نیوتون می باشند.
تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان
در موفقیت بین المللی  این کمپانی باید به دوستی طراحان این برند با چهره های جهانی همچون مدونا اشاره کرد. شرکت مدونا در مهمانی دولچه اند گابانا دوستی دیرینه مدونا و این برند محبوب را علنی کرد. در سال ۱۹۹۳ به درخواست مدونا لباس های او برای تور   Girlie Show توسط  دولچه اندگابانا طراحی شد.
دولچه اند گابانا با وجود سبک خاص خود تنوع محصولات خود را طی سالیان متمادی فعالیتش حفظ کرده است. مجموعه لباس های این برند خوشنام در هر فصل با تغییراتی هنرمندانه وارد بازار می شوند. این مجموعه لباس ها دایره وسیعی از لباس ها را شامل می شوند که می توانند مخاطبان را از هر طبقه ای از جامعه و با هر سلیقه ای راضی کنند. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۴ دولچه اند گابانا مجموعه ای از لباس های زنانه  را راهی بازار کرد که با الهام از ایزابل روسلینی سبکی مردانه داشتند و با ویژگی های همچون موهای کوتاه مدل ها همراه بودند. در سال ۲۰۰۳ طراحان این برند در طراحی لباس های مردانه خود از ستارگان فوتبال الهام گرفتند. یکی از قابل توجه ترین مجموعه لباس های دولچه اند گابانا اولین مجموعه لباس های این برند برای زنان مسلمان در سال ۲۰۱۶ بود. در طراحی این مجموعه لباس با حفظ ویژگی های برتر برند دولچه و گابانا، مشخصه هایی همچون راحتی و پوشیدگی برای استفاده هرچه بهتر زنان مسلمان لحاظ شده بود. طراحی این لباس ها باعث افزوده شدن طیف جدیدی از مخاطبان به شمار خریداران این برند شد.
تاریخچه دولچه اند گابانا برند محبوب زنان
از مشخصه های اصلی این برند پرطرفدار باید به خلاقیت، تطبیق پذیری بالا، دایره ای وسیعی از محصولات برای اقشار مختلف مخاطبان و توجه مثال زدنی به جزییات اشاره کرد.

منبع : لوکس تهران

نظر بدهید