تاریخچه برند پرادا 2
کافه خواندنی

تاریخچه برند پرادا

1.76Kبازدید

تاریخچه برند پرادا برند معروف طراحی لباس در جهان

برند پرادا از برندهای برتر در زمینه مد و فشن و طراحی لباس است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد بطوریکه در بیشتر منازل در تمام دنیا حداقل یک کالا با برند پرادا یافت می شود.
برند پرادا در سال 1913 توسط ماریو پرادا پایه گذاری شد و توانست در عرصه های پوشاک و لباس، جواهرسازی ، اکسسوری، عطر، کیف و کفش و… موفقیت های چشمگیری کسب نماید و به یکی از محبوب ترین برندهای جهان تبدیل گردد. امروزه پرادا توسط کوچکترین نوه ماریو پرادا یعنی موچیا پرادا اداره می شود. 
تاریخچه برند پرادا

تاریخچه برند پرادا

برند پرادا از برندهای برتر در زمینه مد و فشن و طراحی لباس است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد بطوریکه در بیشتر منازل در تمام دنیا حداقل یک کالا با برند پرادا یافت می شود.
برند پرادا در سال 1913 توسط ماریو پرادا پایه گذاری شد و توانست در عرصه های پوشاک و لباس، جواهرسازی ، اکسسوریز، عطر، کیف و کفش و… موفقیت های چشمگیری کسب نماید و به یکی از محبوب ترین برندهای جهان تبدیل گردد. امروزه پرادا توسط کوچکترین نوه ماریو پرادا یعنی موچیا پرادا اداره می شود. 
در ادامه به معرفی تاریخچه کامل برند پرادا می پردازیم :
سال 1913 : ماربو پرادا با بازگشایی گالری ویتوریو امانوئل 2 ، برند پرادا را پایه نهاد. در ابتدا این برند با نام فراتلی پرادا تاسیس گردید. این فروشگاه در میلان، پایتخت مد ایتالیا دایر گردید و به فروش محصولات زیبایی و کیف های چرمی می پرداخت.
جالب است بدانید : ماریو پرادا به حضور زنان در هیچ تجارتی اعتقاد نداشت، ولی هنگامی زمان جانشینی فرزندانش در این عرصه رسید، پسر او هیچ علاقه ای به مشارکت در این تجارت نشان نداد و در نهایت دختر او یعنی لوئیزا پرادا بود که جانشین پدر شد و توانست با مدیریت بینظیر خود پرادا را به یک برند جهانی تبدیل کند.
سال 1919 : سِمَت “تامین کننده رسمی خاندان سلطنتی ایتالیا” به پرادا داده شد. به همین دلیل پرادا مجاز به استفاده از کت خاندان سلطنتی ساوی و نشان ملی گردید. اشراف اروپا علاقمند به گالری ویتوریو امانوئل 2 بودند و این موجب پیشرفت نام برند پرادا گردید.
سال 1970 : دختر لوئیزا پرادا، موچیا پرادا به شرکت ملحق شد.
سال 1977 : موچیا پرادا با تاجر ایتالیایی بنام پاتریزیو برتلی به شراکت پرداخت. این همکاری آغازگر توسعه برند پرادا بود.
سال 1978 : موچیا پرادا رسماً وارث کمپانی پرادا شد. پرادا با اولین نوآوری خود که ساخت و راه اندازی نوعی پارچه نایلونی که دقیقاً شبیه ابریشم گرانبها بود، گامی بلند در جهت پیشرفت خود برداشت. این پارچه امروزه در سراسر دنیای مد مورد استفاده قرار می گیرد.
سال 1982 : از اولین مجموعه کفش زنانه پرادا رونمایی شد.
سال 1983 : پس از تلاش های بسیار برای مطرح کردن برند پرادا به شکلی جدید و نوین، فروشگاه پرادا در “ویا دلا اسپیگا” بازگشایی شد که نشان دهنده طرحی جدید از پرادا به عموم مردم بود.
سال 1984 : کوله پشتی پرادا عرضه شد.
سال 1986 : برند پرادا حرکتی بین المللی را آغاز کرد و فروشگاه هایی در نیویورک و مادرید بازگشایی نمود.
سال 1987 : موچیا و شریک تجاری اش برتلی ازدواج کردند.
سال 1988 : نخستین مجموعه زنانه پرادا در میلان به نمایش درآمد.
سال 1989 : فروشگاه های برند پرادا در لندن، پاریس و توکیو بازگشایی شد.
 سال 1993 : پرادا برند جدیدی بنام میو میو (Miu Miu) عرضه کرد. محصولات برند میو میو شامل پوشاک زنان، کیف، کفش و اکسسوری بود.
 سال 1995 : اوما تورمن هنرپیشه زن در مراسم اسکار لباس طراحی شده توسط پرادا را بتن کرد.
سال 1977 : برتلی ، چالشی را برای جام قهرمانی فایقرانی آمریکا ترتیب داد. قایق لونا رزا ، توانست تمامی رقبا را پشت سر نهاده و پیروز مسابقه شود.
سال 1998 : برتلی سهام خود از پرادا را به شرکت ال و ام هاش (LVMH) فروخت.
سال 1999 : برند چرچز از گروه پرادا جدا شد.
سال 2000 : پرادا دست به تولید و عرضه انواع عینک آفتابی و مجموعه عینک زد.
سال 2001 : برند “کار شو” تحت کنترل برند پرادا درآمد.
سال 2002 : شعبه اصلی پرادا در نیویورک آمریکا دایر گردید.
سال 2003 : پرادا پس از امضا کردن توافق نامه با گروه مد و زیبایی PUIG شروع به ساخت عطر و رایحه های جدید نمود. تولید مجموعه عینک برای هر دو برند پرادا و میو میو افزایش یافت و با امضای قرارداد با Luxottica به صورت بین المللی توزیع گردید. دومین فروشگاه پرادا در توکیو دایر شد.
جالب است بدانید : نام پرادا در عنوان یک کتاب تحسین شده بنام “شیطان پرادا می پوشد” اثر لارن ویزبرگر ظاهر گردید. در سال 2006-2007 بر اساس این رمان فیلمی ساخته شد که در آن مریل استریپ در نقش یک سردبیر مجله قاتل به ایفای نقش پرداخته است.
سال 2004 : سومین پایگاه برند پرادا در رودئو درایو در بورلی هیلز احداث شد. نمایشگاه طراحی لباس پرادا دایر گردید. در این نمایشگاه برجسته ترین دامن های طراحی شده توسط پرادا به نمایش درآمد.
سال 2005 : نمایشگاه طراحی لباس در شانگهای و به دنبال آن در نیویورک و لس آنجلس دایر گردید. پرادا با ارائه یک فیلم کوتاه در فستیوال فیلم برلین ظاهر گردید.
سال 2006 : اولین رایحه مردانه تولید شده توسط برند پرادا عرضه شد.تاریخچه برند پرادا
سال 2007 : پرادا با ارائه اولین تلفن همراه خود برای ال جی از مرزهای مد معمولی عبور کرد.
جالب است بدانید :تلفن همراه پرادا اولین تلفن همراه تمام لمسی بود.
سال 2008 : پرادا یک فیلم کوتاه دیگر عرضه کرد.
سال 2009 : نمایشگاه در سئول دایر گردید. “کتاب پرادا” که گزارشی مستند از چگونگی شکل گیری برند پرادا و سرمایه گذاری های بسیار این برند در طول تاریخ بود به بازار عرضه شد.
سال 2010 : پرادا در شانگهای دو فروشگاه برند پرادا و دو فروشگاه برند میو میو احداث کرد.
برخی از سلبرتی های علاقمند به برند پرادا :
اوما تورمن
جنیفر آنیستون
نیکول کیدمن
آماندا سیفرید
کامرون دیاز
منبع : تصویر گران پویا اندیش

نظر بدهید