بهترین مدل‌های پرده برای آشپزخانه
کافه دکوراسیون

بهترین مدل‌های پرده برای آشپزخانه

688بازدید

آیا تا کنون برای شما این سوال پیش آمده که مناسب‌ترین و بهترین پرده آشپزخانه کدام پرده‌ها هستند ؟ آیا از خصوصیات پرده زبرا چیزی می‌دانید؟ یا بهترین فروشگاه اینترنتی پرده در ایران را می‌شناسید ؟

همان طور که می‌دانید آشپزخانه از زمان‌های گذشته تاکنون نوعی محل کار برای خانم‌ها و حتی آقایان جهت طبخ غذا به شمار آمده است و همیشه یکی از پر ترددترین مکان‌ها برای افراد خانه محسوب می‌شود. از طرفی بیشترین حجم وسایل ریز خانه مربوط به آشپزخانه‌هاست. به همین دلیل دکوراسیون این بخش از خانه در طراحی داخلی اولویت قرار دارد و یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها جهت دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. انتخاب کابینت، کفپوش، پرده و دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه نه تنها زیبایی خانه را دو چندان می‌کند بلکه آن به محیطی بسیار آرام و پر انرژی تبدیل کرده و کار کردن در آن را برای ساکنین خانه به خصوص خانم‌ها بسیار لذت بخش می‌سازد.

یکی از مهم‌ترین قسمتی که در دکوراسیون آشپزخانه نقش دارد پنجره آشپزخانه است. انتخاب پرده مناسب برای پنجره به شما کمک می‌کند تا علاوه بر زیبا شدن آشپزخانه، محیطی با نور مناسب و همیشه تمیز داشته باشید. تجمع چربی و دود در سطح دیوار و پرده به مرور زمان بوی نامطبوع و منظره زشت و کدری را ایجاد می‌کند پس باید از پرده‌ای استفاده کرد که قابلیت شستشو داشته باشد و از طرفی نور کافی و مناسب را وارد آشپزخانه کند تا فضایی روشن و دلباز ایجاد نماید.

در این مقاله ضمن معرفی انواع پرده آشپزخانه نظیر پرده زبرا، پرده‌های مناسب هر سبک از دکوراسیون آشپزخانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه برخی مدل‌های جدید پرده زبرا در فروشگاه ویکی دکو را مشاهده میکنیم

image_80b8988268a321672703cbbbe918af1a24ebff73

انواع پرده مناسب آشپزخانه

پرده آشپزخانه بر حسب رنگ، جنس و مدل به انواع مختلف تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

  1. پرده شید رومی: یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پرده آشپزخانه است که به شکل یکدست بالا و پایین می‌شود. این نوع پرده به راحتی جلوی نور را گرفته و مقدار نور وارد شده به آشپزخانه را تنظیم می‌کند. جنس شید رومی‌ها معمولاً از پارچه خشک و یا چوب است و ظاهری بسیار شیک و مدرنی به آشپزخانه شما می‌دهد.
  2. پرده‌های کافه‌ای: این نوع از پرده‌ها از جنس پلی استر، حریر و کتان هستند. در برخی از انواع آن در قسمت بالای پرده پارچه به شکل چین دار دوخت می‌شود و از نیمه پایینی پنجره از حلقه‌های چوب پرده آویزان می‌گردد و فقط همان قسمت را می‌پوشاند. به طور کل به دو شکل پرده کافه‌ای بلند و پرده کافه‌ای نیمه در فروشگاه‌های تجهیزات دکوراسیون به فروش می‌رسد.
  3. پرده والان: پرده والان که به نیم پرده نیز معروف است دارای ابعاد کوچک بوده و تنها قسمت بالایی پنجره را می‌پوشاند. این مدل از پرده‌های مخصوص آشپزخانه نیز در انواع پرده والان بالونی، پرده والان تاب‌دار و پرده والان جعبه‌ای پلیسه‌ای در بازار عرضه می‌گردد. این پرده ظاهری بسیار کلاسیک داشته و به آشپزخانه نمای خاص و منحصر به فرد می‌دهد.
  4. پرده زبرا (شید): پرده‌های زبرا جزو مدرن‌ترین نوع پرده آشپزخانه محسوب می‌شوند و از جنس‌های سختی نظیر پلی اتیلن و یا پارچه توری زبرا ساخته شده‌اند. پرده زبرا روی قابی مخصوص نصب می‌شود و به کمک ریسمانی که در آن تعبیه شده است بالا و پایین می‌شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرده آشپزخانه به حساب آمده و در برابر گرما و سرما همچون عایق عمل می‌کند همچنین این پرده‌ها به راحتی قابل شستشو هستند. پرده شید رومی در گروه پرده زبرا قرار دارد. تمامی این پرده‌ها را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پرده نظیر فروشگاه ویکی دکو به راحتی خریداری کنید. در این گروه علاوه بر شید روم، شید رول و شید بامبو نیز دارای محبوبیت بالایی هستند و به عنوان پرده آشپزخانه بسیار پر کاربرد ند.
  5. پرده‌های حریر: این پرده‌ها به دلیل سبک بودن، شیک بودن و در عین حال ارزان بودن بسیار پر طرفدار هستند و به عنوان پرده آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. محیط آشپزخانه را روشن کرده اما از شما در برابر نور آفتاب محافظت می‌کنند. نصب آن بسیار ساده و آسان است و قابل شستشو می‌باشند.
  6. پنل پرده‌ای بلند: این پرده‌ها در رنگ‌ها، مدل‌ها و جنس‌های مختلف دوخت می‌شوند و مناسب برای آشپزخانه‌های بزرگ هستند. همچنین عایق مناسبی بوده و ظاهری بسیار شیک دارند.
  7. پرده دو مکانیزم: این نوع پرده دارای دولایه متفاوت و قابل کنترل میباشد که در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید

image_4415a6bc075aea8a9a4ef7948f4923411e4eac93

 

پرده‌های مناسب برای دکوراسیون‌های مختلف آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه بر حسب نوع چیدمان وسایل آشپزخانه، نوع ابزارهای مورد استفاده در دکوراسیون و سبک‌های مختلف به انواع کلاسیک، مدرن، بومی، مدرن کلاسیک، اسکاندیناویایی، صنعتی، ملوانی، بوهمین، شهری و… تقسیم می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع پرده به صفحه قیمت پرده مراجعه فرمایید.

  • در سبک دکوراسیون شهری چیدمان و انتخاب پرده بر حسب زندگی شهری صورت می‌گیرد و ظاهری مدرن، آرام بخش و خاص به محیط آشپزخانه می‌دهد. برای این سبک یکی از انواع پرده زبرا بسیار مناسب است.
  • در نوع دکوراسیون بوهمین از پرده‌های گل‌دار در آشپزخانه استفاده می‌شود.
  • و در دکوراسیون‌های مدل ملوانی برای پنجره آشپزخانه از پرده زبرا با طرح راه راه استفاده می‌گردد. رنگ آبی در این نوع دکوراتیو بیشتر به چشم می‌خورد.
  • نوع صنعتی دکوراسیون آشپزخانه از ترکیب فلز و رنگ‌های تیره طراحی می‌شوند و پرده‌های شید رومی خاکستری رنگ مناسب‌ترین نوع پرده آشپزخانه برای این نوع از سبک دکوراسیون است.
  • در نوع سبک مدرن کلاسیک از چوب و رنگ‌های چشم‌گیر استفاده می‌شود؛ به همین دلیل انواع پرده زبرا با رنگ‌های چشم‌گیر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در دکوراسیون بومی یا همان روستایی از پرده‌هایی با طرح شطرنجی استفاده می‌شود و در نوع مدرن از شیدهای تیره رنگ بهره می‌گیرند و در نهایت در دکوراسیون آشپزخانه‌های کلاسیک بهترین نوع پرده، پرده‌های والان با رنگ سفید و یا روشن است.

 

انواع پرده در ویکی دکو

سایت پرده ویکی دکو یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تجهیزات دکوراسیون است که علاوه بر عرضه انواع پرده، فروش سایر تجهیزات دکوراسیون نظیر انواع پارکت‌ها، دیوار پوش‌ها، پارتیشن‌ها و… را هم در رزومه کاری خود دارد. این فروشگاه همواره سعی کرده بهترین مدل‌های پرده آشپزخانه را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کند و با قیمتی بسیار ارزان و به صرفه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. کلیه اجناس این فروشگاه کیفیت و طول عمر بسیار مطلوبی داشته و از لحاظ طرح، رنگ و جنس از تنوع بالایی برخوردار است. برای مشاهده تمامی اجناس این فروشگاه می‌توانید به وبسایت ویکی دکو مراجعه کرده و از خدمات این شرکت بهرمند شوید.

نظر بدهید