بهترین رنگ فرش برای پذیرایی
کافه دکوراسیون

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

2.7Kبازدید

فرش به عنوان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل، تاثیر به سزایی در تکمیل شدن فضای داخلی دارد. زمانی که وسایل مورد نیاز و اصلی خانه را چیدمان کنید، تا قبل از اینکه فرش را در فضا پهن کنید، اینگونه به نظر می رسد که چیزی در فضا کم است. این نکته در مورد برخی از فضاهای خانه مانند نشیمن و پذیرایی بیشتر دیده می شود. برای انتخاب فرش باید رنگ مورد نظر آن را از جنبه های مختلفی بررسی کرده و با توجه به فاکتورهای موجود، گزینه مناسب را تهیه کرد. با ما همراه باشید تا بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را بشناسید.

انتخاب فرش در دکوراسیون خنثی

مهمترین نکته برای انتخاب رنگ فرش، در نظر گرفتن ترکیب رنگی در دکوراسیون است. برای این منظور باید رنگ مبلمان، پرده، کوسن، رنگ چوب وسایل و اکسسوری ها را در نظر بگیرید. اگر رنگ استفاده شده در این وسایل از رنگ های خنثی باشد، دستتان برای انتخاب بازتر است و می توانید هر رنگ فرشی که مد نظرتان باشد را انتخاب کنید. در این صورت کافی است چند وسیله تزیینی کوچک به رنگ خود فرش را در قسمت های مختلف دکوراسیون پذیرایی قرار دهید تا این ترکیب وسایل در هم ادغام شوند.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش برای دکوراسیون پذیرایی با یک رنگ مشخص

در صورتی که مبلمان و ترکیب رنگی دکوراسیونتان از رنگهای خاص و ویژه ای تشکیل شده باشد، دو گزینه پیش رویتان قرار می گیرد. اگر یک رنگ در فضا وجود دارد، می توانید از رنگ مکمل آن برای فرش استفاده کنید. برای مثال اگر مبلمان شما به رنگ سبز باشد، فرش قرمز به عنوان رنگ مکمل می تواند فضا را به صورت یک واحد نشان دهد. همچنین رنگهای خنثی در این شرایط می توانند نتیجه خوبی بر جای بگذارند.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

در نظر داشته باشید که اگر رنگ دکوراسیون پذیرایی، یک رنگ واحد و در درجه رنگی یا تنالیته های مختلف است، برای انتخاب رنگ فرش پذیرایی هم به سراغ رنگ مشابه نروید. این کار باعث یکنواختی و از بین رفتن انرژی فضا شده و بیننده را کسل می کند. با یکنواخت شدن فضا، افرادی که به عنوان مهمان در خانه شما حضور پیدا می کنند، توجهشان به قسمت خاصی جلب نشده و نمی دانند به کجا باید نگاه کنند.

 بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

رنگهای متنوع در دکوراسیون پذیرایی

گزینه بعدی زمانی اتفاق می افتد که تعداد رنگهای دکوراسیون بیش از یک عدد باشد. در این حالت برای اینکه از شلوغ شدن فضا و ناهماهنگی جلوگیری کنید، بهتر است برای خرید فرش پذیرایی هم به سراغ رنگهای دکوراسیونی بروید. اگر بتوانید فرشی پیدا کنید که دقیقا دارای رنگ های موجود در دکوراسیون پذیرایی باشد، به ایده آل ترین حالت ممکن دست یافته اید. در غیر این صورت فرشی را تهیه کنید که نزدیکترین شباهت رنگی را داشته یا حداقل یکی از رنگهای موجود در دکوراسیون را در تار و پود خود داشته باشد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

کدام درجه رنگی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب درجه رنگی مناسب برای فرش یعنی روشن یا تیره بودن آن، عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، به فکر فرش های روشن نباشید. فرزند شما بدون توجه به کثیف کردن فضا، به بازی و خوردن غذا و خوراکی های خود مشغول می شود و در این حین ممکن است لکه و آلودگی های مختلفی روی سطح فرش به جای بگذارد. طبیعی است که در صورت روشن بودن فرش، کثیفی زودتر نمایان می شود و حتی ممکن است با تلاش های مکرر شما، لکه ها از بین نروند.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش در پذیرایی کوچک

در رابطه با فضاهای کوچکی که بدون داشتن محدودیت به دنبال رنگ مناسب می گردید، توصیه می شود از رنگهای روشن استفاده کنند. به طور کلی استفاده از رنگهای روشن باعث بزرگ شدن فضای داخلی می شود و خانه را دلبازتر نشان می دهد. می توانید این نکته را در رابطه با فرش نیز مد نظر داشته باشید و از فرشهای روشن برای بزرگتر شدن فضای کوچک پذیرایی خانه خود استفاده کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش پذیرایی با رنگ تیره

رنگهای تیره تر و پر رنگ تر فرش علاوه بر اینکه آلودگی و لکه ها را کمتر نشان می دهند، باعث می شود فضای دنج و صمیمی تری در دکوراسیون پذیرایی به وجود آید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش به رنگ خنثی

یکی دیگر از گزینه هایی که تقریبا برای هر فضا و هر سبک رنگی می توان استفاده کرد، رنگهای خنثی هستند. رنگهایی مانند کرم، طوسی، سفید و سیاه با در نظر گرفتن تناژ رنگی دکوراسیون منزل، می توانند فضا را گرمتر و زیباتر جلوه دهند.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش پذیرایی با رنگهای متنوع

به ندرت می توان فرش ایرانی یا مورد پسند افراد ایرانی پیدا کرد که در طراحی و بافت آن از رنگهای محدود استفاده شده باشد. پس اگر می خواهید به سراغ فرشهای رنگارنگ با نقوش متنوع بروید، باید به کلیت اتاق پذیرایی خود نیز توجه بیشتری داشته باشید. اگر پارچه رومبلی شما طرحدار است، اگر از لوازم دکوری زیادی در فضا استفاده کرده اید و اگر فضای پذیرایی شما تاریک یا کوچک است، به هیچ وجه استفاده از این نوع فرش با ترکیب رنگی متنوع توصیه نمی شود. شلوغ شدن بیش از حد فضای پذیرایی باعث بی قراری و بر هم زدن آرامش شما و مهمانان خانه تان می شود.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

منبع : چیدانه

نظر بدهید