برند معروف و ساعت های فضانورد!
کافه خواندنی

برند معروف و ساعت های فضانورد!

830بازدید

کمپانی ساعت امگا در سال ۱۸۴۸ در سوئیس توسط لوییس برانت تاسیس شد. علامت و حرف امگا درواقع آخرین حرف از حروف الفبای یونانی میباشد. این کمپانی در ابتدا ساعت های جیبی را با قطعه هایی که از فروشندگان محلی خریداری و مونتاژ میکرد و محصولات خود را از ایتالیا به اسکاندیناوی و از طریق انگستان به بازار اصلی میفروخت.

برند معروف و ساعت های فضانورد!

با ما همراه باشید تا درباره این ساعت های خارق العاده بیشتر بدانید.

درواقع کمپانی امگا با عنوان La Generale Watch Co فعالیت خود ر اغاز کرد و سال ۱۹۰۳نام کمپانی به Louis Brandt et Frère – Omega Watch & Co تغییر یافت

و در سال ۱۹۸۲نام کمپانی رسما به Omega SA تغییر یافت و یکی از زیر مجموعه های Swiss Swatch Group درآمد. اما برگردیم به سال ۱۸۹۴و مروری بر روی اولین قدم امگا به سوی موفقیت داشته باشیم.

در این سال دو پسر لوییس یعنی لوییز پاول و سزار سیستمی را راه اندازی کردند که به اجزای داخلی محصولات قابلیت تعویض را میداد و ساعت های تولید شده از کمپانی La Generale Watch با نام تجاری امگا به بازار عرضه شدند و موفقیت این لاین از محصولات باعث شد تا رسما این کمپانی با نام و انحصارا توسط امگا در سال ۱۹۰۳ به فعالیت خود ادامه دهد.

برند معروف و ساعت های فضانورد!

در سال ۱۹۱۷پرواز های سلطنتی ساعت های امگا را برای واحد جنگنده های خود انتخاب کرد و همچنین درسال بعد آمریکا چنین اقدامی برای ارتش خود کرد.

همچنین در سال ۱۹۳۲ساعت های امگا زمان سنج رسمی بازی های المپیک بود و امگا برند منتخب بسیاری از افراد مشهور در طی سالهای فعالیت خود بوده است.

یکی دیگر از موفقیت های بزرگ امگا انتخاب شدن ساعت هایش برای فضانوردان امریکایی در طی یک سفر به فضا بود و حتی امروزه امگا سالگرد این موفقیت را جشن میگیرد.

برند معروف و ساعت های فضانورد!

در واقع این افتخار در ابتدا رقابتی میان برند امگا و برند بولوا بود که امگا از این رقابت سربلند بیرون امد. این ساعت ها از فناوری خاصی برای تنظیم شدن و متوقف شدن برخوردار بودند زیرا در ان زمان ناسا نمیدانست که یک حرکت مکانیکی چگونه با گرانش صفر کار میکند و اینگونه ساعت امگا به اولین ساعت فضانورد تبدیل شد.

برند معروف و ساعت های فضانورد!

امگا تا به حال دوساعت مشهور تولید کرده است که در زمان خود با بالاترین قیمت به فروش رسیدند اولین آن که زمانی متعلق به الویس پریسلی بود ساعتی ۱میلیون و ۸۱۲هزار دلاری بود که در سال ۲۰۱۸به فروش رسید. این ساعت در سال۱۹۶۰ساخته شد و در سال بعد توسط تیفانی اند کو به فروش رسید.

این ساعت در ۲۵فوریه سال۱۹۶۱ برای قدردانی از زحمات الویس پریسلی بخاطر رکورد فروش ۷۵میلیون دلاری به او هدیه داده شد و ساعت بعدی سال ۲۰۱۷در ژنو به قیمت ۱میلیون و۴۳هزار دلار در حراجی به فروش رسید.

از دیگر موفقیت های کسب شده توسط امگا میتوان به شرکت در سنجش های رصدخانه اشاره کرد. عملکرد عالی امگا در این محاکمه و تست ها باعث شد تا از عنوان دقت و نوآوری برخوردار شود

زیرا کارآزمایی های رصدخانه متمرکز بر علم نگارش سنجی و توانایی سنجش دقیق تر زمان سنج ها بود. امگا بر اساس عملکرد تاریخی خود در محاکمات رصدخانه شعار “امگا – زمان دقیق زندگی” را در سال ۱۹۳۱ تدوین کرد.

جالب است بدانید تمام محصولات فاخر و با ارزش از لحاظ قیمت یا طراحی زمان سنجی یا درواقع Timepiece امگا در موزه نگهداری میشود.

برند معروف و ساعت های فضانورد!

برخلاف بسیاری از برند های دیگر امگا گذشته ی پرفراز و نشیبی نداشته است و دلیل این موفیق تقریبا سریع میتواند ذهنیت علمی و درواقع اختراعات این برند و سهولت راه برای آیندگان در زمینه‌ی زمان سنجی باشد. امگا فقط یک برند بیزینسی نیست.

اگرچه انتقادات زیادی از سوی دوست داران طبیعت بخاطر عدم شفافیت در تامین منابع به این کمپانی وارد شده است اما نباید از حق بگذریم که دستاورد های این برند بسیار فراتر از برند های تجاری دیگر میباشد.

منبع تهران مدا

نظر بدهید