برندهای لوکس اما بی ارزش
کافه خواندنی

برندهای لوکس اما بی ارزش

1.71Kبازدید

در میان مارک های لوکس و گران قیمت، برند هایی هستند که واقعاَ ارزش پولی که برای خرید از محصولات آن ها خرج می کنید، را ندارند. بسیاری از افراد فکر می کنند که صرفا گران بودن یک محصول نشان از کیفیت و معتبر بودن آن دارد اما این قاعده همیشه درست نیست. هرگز از روی برچسب قیمت یک وسیله، ارزش آن را قضاوت نکنید. اگر به دنبال خرید هدیه ای خوب و گرانقیمت از برند های لوکس هستید، بهتر است دور برندهای زیر را خط بکشید، زیرا ارزش برچسب قیمتی آن ها بسیار بالاتر از چیزی است که در اصل هستند.

لویی ویتون  Louis Vuitton

در سال ۲۰۰۰ نیویورک تایمز طی برآورد و تحقیقات گسترده ای که داشت، از راز بزرگی درباره این کمپانی لوکس پرده برداری کرد. در این تحقیق مشخص شد که ارزش کیف های این برند صدها دلار پایین تر از برچسب قیمتی آن ها است .در میان برندهای لوکس، نام لویی ویتون همیشه دیده شده است و افشا شدن این مطلب درباره این کمپانی منجر به سقوط و کاهش خرید شدید این برند در سال ۲۰۰۰ شد. سخنگوی این شرکت اعلام کرد که این تحقیق نامعتبر بوده است و بر پایه دروغ است و بخشی از هزینه پرداخت شده برای خرید کیف های این برند صرف بخش ” توسعه و طراحی ” می شود که دلیل قانع کننده ای برای رفع این اتهام نبود و تنها راهی برای زیبا نشان دادن دروغ آن ها و پوشاندن برچسب های قیمت بسیار بالای این کیف ها بود. البته بعد از آن سال لویس ویتون کیفیت محصولات خود را بسیار افزایش داد و توانست ضرر گذشته را جبران کند . ارزش سهام این برند در دنیا ۲۸.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است که همچنان رو به افزایش است. این برند بیش از یک قرن است که در حال فعالیت و طراحی است و بر اساس لیست مجله فوربس جز سود آورترین برندهای دنیا شناخته می شود.

برندهای لوکس اما بی ارزش

Montblanc  مونت بلانک

مارک های لوکس فقط محدود به لباس و جواهرات و کیف و کفش نیستند. در دنیای افراد ثروتمند داشتن دست خط و یک قلم و خودنویس خوب هم بسیار اهمیت دارد. هرچند که در دنیای پیشرفته امروزی کمتر نیاز به نوشتن با دست است اما بازهم هستند کسانی که حاضر باشند صدها دلار صرف خرید خودنویس های برند مونت بلانک کنند. بررسی های اخیر نشان داده که قیمت اصلی این خودنویس ها بسیار پایین تر از برچسب قیمتی است که روی آن زده شده و اگر دوست دارید یک خودنویس مونت بلانک داشته باشید راه ساده تری هم وجود دارد و می توانید از یک خودنویس معمولی و جوهر مونت بلانک با هزینه ای بسیار ارزان تر استفاده کنید.

برندهای لوکس اما بی ارزش

تیفانی  Tiffany

تیفانی از جمله برندهای لوکس جواهرسازی و اکسسوری در دنیا است و اگر واقعا دوست دارید از برندی خرید کنید که همه نام آن را بدانند می توانید جواهراتتان را از تیفانی بخرید، اما اگر برایتان مهم است که چقدر پول هزینه می کنید می توانید از جواهر فروشی های دیگری مانند Costco خرید کنید زیرا جواهرات مشابه با همان کیفیت و گارانتی اصل بودن را با قیمت هایی بسیار پایین تر از تیفانی به فروش می رسانند. این رسوایی برای تیفانی زمانی مشخص شد که یک نفر الماس مشابهی را از Costco با قیمت نزدیک به ۱۰ هزار دلار پایین تر از تیفانی خریده بود و همین باعث شد به برچسب های قیمت جواهرات تیفانی دقت بیشتری شود.

برندهای لوکس اما بی ارزش

 دایمندز  Pretty much all diamonds

اگر در نظر دارید الماس بخرید و برای پول تان ارزش زیادی قائل نیستید می توانید از این برند خرید کنید. اگر از اخبار بی خبر هستید باید بگوییم که این شرکت اخیرا متهم به کلاهبرداری بزرگی در زمینه تجارت الماس ها شده است. به دلیل نوسانات زیاد بازار جواهرات این برند از قیمت هایی بسیار بالایی برای فروش الماس ها استفاده می کرد و خب همین باعث شد که تجارت ۹۰ ساله آن ها امروز با خطر ورشکستگی رو به رو شود.

برندهای لوکس اما بی ارزش

رولکس  Rolex

رولکس هم یکی دیگر از نماد های برندهای لوکس و افراد ثروتمند در دنیا است. اگر عاشق ظرافت و زیبایی این ساعت ها هستید می توانید نگاهی به ساعت های برند رقیب رولکس، امگا نیز بیاندازید زیرا با قیمت بسیار پایین تر و کیفیت عالی، ساعت های بسیار زیبایی را طراحی می کند. خرید یک ساعت از امگا معامله سودمندانه تری نسبت به خرید یک ساعت از رولکس است. این ساعت لوکس اما بی ارزش است.

برندهای لوکس اما بی ارزش

لوبوتین  Louboutin

این برند سالانه بیش از نیم میلیون کفش در سراسر دنیا به فروش می رساند. این کفش های شیک و زیبا که نشانه اصلی آن کفش قرمز آن است گاهی به پای شما فشار زیادی را وارد می کند . به گفته طراحی اصلی این برند کریستین لووبوتین  ” “Christian Louboutin ” هدف ما از طراحی کفش راحتی آن نیست بلکه خلق آثار هنری زیبایی است که پای شما را زیباتر نشان دهد . به کریستین ” پادشاه کفش های دردناک ” نیز گفته می شود. او عقیده دارد زیبایی و جذابیت کفش بسیار مهم تر از راحتی آن است و خب همین طراحی های زیبای کفش ها پاشنه بلند او باعث فروش نیم میلیونی کفش ها در تمام دنیا شده است. اگر تحمل درد و فشار این کفش ها را دارید پس به راحتی صدها دلار خرج خرید این کفش به ظاهر لوکس اما بی ارزش کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

برندهای لوکس اما بی ارزش

میکیموتو  Mikimoto

اگر شما عاشق مروارید و خرید بهترین مروارید های دنیا باشید احتمالاَ نام این برند را می شناسید. این برند به فروش اکسسوری های ساخته شده از مروارید اصل مشهور است و افراد ثروتمند به راحتی صدها هزار دلار صرف خرید یک انگشتری مروارید ساده از این برند می کنند. چیزی که باعث افزایش قیمت این مرواریدها شده است این است که این ها مروارید اصل و طبیعی هستند و به طور طبیعی از دریا برداشت می شوند. اما اکثر مردم قدرت تشخیص بین مروارید اصل و غیر اصل را ندارند پس اگر برای شما زیاد اهمیت ندارد می توانید یک گردنبند مروارید زیبا از یک برند معتبر بخرید و به کسی چیزی نگویید همه فکر می کنند که این گردنبند مروارید اصل است.

برندهای لوکس اما بی ارزش

 کووچ  Coach

یکی از محبوب ترین برندهای کیف های دست ساز دنیا برند کوچ Coach است. اخیراَ این برند به محبوبیت و فروش بسیار بالایی رسیده است و کیف های منحصر به فردی را طراحی می کند و  فروش آنلاین این کیف ها کمک بسیار زیادی به افزایش قیمت سهام این برند داشته است، اما با این وجود کیفیت کیف های این برند در سال های اخیر کمی نسبت به گذشته کاهش یافته است و این اصلا خبر خوبی نیست.

برندهای لوکس اما بی ارزش

مایکل کورس  Michael Kors

زمانی بود که کیف های مایکل کورس نماد ثروت و توانایی مالی بود اما با وارد شدن برند هایی مانند Coach فروش این کیف ها بسیار کاهش یافت و دلیل آن هم قیمت بسیار بالای کیف های برند مایکل کورس بود. با این وجود مایکل کورس دست به اقدامی جالب زد و از تخفیفات فصلی خود برای جذب مشتری استفاده کرد و سعی کرد تصویر خود را برای مشتریان با این تخفیفات بهتر نشان دهد. با این حال این شرکت هنوز هم در سطح شرکت های لوکس به حساب می آید و اگر دوست داشته باشید که کیفی از این برند داشته باشید می توانید صبر کنید تا در تخفیفات این برند که گاهی به ۵۰ درصد قیمت اصلی هم می رسد این مدل کیف لوکس اما بی ارزش را بخرید.

برندهای لوکس اما بی ارزش

پرادا  Prada

درست است که این برند در میان قدیمی ترین و با کیفیت ترین برندهای دنیا قرار دارد و برخی از محصولات آن ها واقعا ارزش بسیار بالایی دارد اما در این میان محصولاتی از پرادا هستند، که اصلا ارزش پول صرف کردن را ندارند و به عنوان کالای لوکس اما بی ارزش می باشند، مانند گیره کاغذی که ۱۷۰ دلار قیمت داشت و اگر شما آنقدر پولدار هستید که خرید یک گیره کاغذ ۲۰۰ دلاری برایتان مهم نباشد می توانید به راحتی آن را بخرید اما واقعا خرید برخی از اقلام این برند هدر دادن واقعی پول است. میانگین قیمت کیف های این برند چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار است و  میتوان گفت که این کیف ها در میان با کیفیت ترین کیف های دنیا هستند.

برندهای لوکس اما بی ارزش

بالنسیگا  Balenciaga

یکی دیگر از برندهای لوکسی که علاقه به طراحی های عجیب با قیمت های باورنکردنی دارد برند بالنسیاگا است. در سال ۲۰۱۷ این برند کیفی را به ازای پرداخت ۲۱۴۵ دلار به فروش رساند که نمونه آن کیف را در فرشگاه های زنجیره ای ایکیا می توانستید به ازای تنها یک دلار بخرید. تنها با این تفاوت که برند بالنسیاگا این کیف را از چرم مرغوب درست کرده بود و ایکیا از پلاستیک اما در ظاهر و در عکس ها هیچ تفاوتی باهم نداشتند و همین باعث تمسخر بسیار زیاد این شرکت شد. این کیف های خرید به طور متوسط توسط برند بالنسیاگا با قیمتی حدود ۱۱۰۰ دلار به فروش می رسند و ظاهری شبیه کیسه های خرید کاغذی دارند، پس اگر دوست دارید پولتان را هدر دهید خیلی راحت می توانید یکی از این کیف های لوکس اما بی ارزش را بخرید.

برندهای لوکس اما بی ارزش

منبع:مُدمال

نظر بدهید