برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری
کافه خواندنی

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

1.7Kبازدید

شعبده بازان روسری‌های رنگین را با یک دست ناپدید کرده و از دست دیگر، ظاهر می‌کنند. شخصیت‌های مشهور و ستارگان سینما از شال‌ها و روسری‌های لوکس برای جذاب‌تر کردن استایل خود استفاده می‌کنند.

انواع مدل شال و روسری احتمالا انطباق‌پذیرترین اکسسوری در دنیای مد است که با جادوی رنگ‌ها، می‌تواند یک استایل ساده را به یکی از آن حرفه ای‌ها تبدیل کند.

تنوع مدل، طرح و رنگ شال‌ها و روسری‌ها به اندازه‌ی ذوق و تخیل انسان گسترده است. انتخاب یک سرپوش از میان این تنوع بی‌نظیر، کاملا به اولویت‌ها و سلایق شخصی وابسته خواهد بود. ادامه‌ی مقاله نکات بیشتری را برای انتخاب روشن خواهد کرد.

شال، روسری یا لچک؟

به طور کلی، سرپوش‌ها به ۳ دسته‌ی کلی شال، روسری و لچک تقسیم می‌شوند. استایل شما با کدام یک جذاب‌تر خواهد بود؟

روسری

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

روسری یک سرپوش چهارگوش است که در اندازه‌های متعددی، در سه طیف کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شود. انواع مدل روسری، از دو سرپوش دیگر بسیار محبوب‌تر هستند.

علاوه بر اینکه روسری با هر استایلی منطبق می‌شود، استفاده از آن برای بسیاری از خانم‌ها راحت‌تر و کاربردی‌تر از شال است.

شال

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

این سرپوش مستطیل شکل بلند برای خانم‌هایی که حجم بیش‌تری از پارچه و رنگ را در استایل خود می‌پسندند، بسیار جذاب است. این حجم از پارچه، پتانسیل یک استایل‌دهی یونیک را برای فرد ایجاد می‌کند. انواع مدل شال، امکان مانور بیش‌تری را نسبت به روسری ایجاد می‌کنند. استفاده از شال به همین دلیل، در میان بانوان جوان‌تر، متداول‌تر است.

لچک

کم کاربرد‌ترین انواع سرپوش نسبت به شال و روسری است. سایز کوچک لچک، موجب شده است تا بیش‌تر در کنار هدبند، در دسته‌ی اکسسوری مو قرار گیرد تا سرپوش!

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

انواع مدل شال و روسری

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

شال و روسری مجلسی

به انواعی از شال‌ها و روسری‌ها، مانند حریر‌ که دارای بافت ظریف‌تری هستند، یا پارچه‌های ابریشمی و کشمیری لوکس که جلوه‌ی درخشانی دارند، شال و روسری مجلسی گفته می‌شود.
طبیعتا این مدل شال و روسری، نسبت به دیگر انواع، دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند.

شال و روسری کژوال و اسپرت

محبوب‌ترین انواع مدل شال و روسری در ایران، همان‌هایی هستند که به صورت روزمره یا در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی اصلی شال و روسری کژوال، همان راحتی در استفاده از آن‌هاست. این سرپوش‌ها به راحتی روی سر می‌مانند و سُر نمی‌خورند، سبک هستند و با توجه به فصل و میزان حرارتی که ایجاد می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

شال و روسری کشمیری

شخصیت‌هایی مانند جوزفین بناپارت و ملکه ویکتوریا با علاقه به شال کشمیری با طرح بته جقه و استفاده از آن، شال و روسری کشمیری را در قرن ۱۹ میلادی در صدر اکسسوری‌های فشن قرار دادند.
از آن زمان تا کنون، سرپوش‌های کشمیری همچنان خاص، چشم‌نواز و محبوب باقی ماندند.

برندهای محبوب ایرانی

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

شال و روسری میس اسمارت

به جرات می‌توان گفت که میس اسمارت نام‌آشناترین برند ایرانی در این حوزه است. تنوع در طرح و سبک که از خلاقیت طراحان این برند نشات می‌گیرد، مهم‌ترین ویژگی میس اسمارت است. خرید شال و روسری میس اسمارت به صورت حضوری در شعب متعدد این برند در سراسر کشور و به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

شال و روسری زیبو

زیبو یکی از باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی در حوزه‌ی تولید سرپوش و لباس است. شال و روسری زیبو به سرعت موفق به کسب جایگاه ویژه‌ای در میان مشتریان و البته سلایق گوناگون شده‌اند.

شال و روسری سرژه

اگر طرفدار رنگ‌های سرزنده و شاداب هستید، کلکسیون سرژه را از دست ندهید. جسارت در استفاده از رنگ‌هایی مانند زرد، سبز، نارنجی، بنفش و … تخصص سرژه است.

انتخاب طرح و رنگ شال و روسری

برندهای ایرانی و انواع مدل شال و روسری

چگونگی انتخاب رنگ‌ها – در اینجا در شال و روسری – یکی از اساسی‌ترین المان‌های مد و فشن است.

اما برای انتخاب طرح، به خاطر داشته باشید که:

حتما در هنگام خرید شال و روسری، آن را در نزدیکی صورت خود قرار دهید. شالی که روی رگال زیبا به نظر می‌رسد، ممکن است روی سر، چندان چنگی به دل نزند.
طرح‌های مشخص و واضح، به فرد این امکان را می‌دهند که تنوع و تضاد رنگ‌ها را در استایل خود به خوبی به نمایش بگذارد.

سرپوش‌های تک رنگ برای استایل‌های شلوغ‌تر مناسب است.

منبع : بانی مد

نظر بدهید