بدون آرایش زیبا و جذاب شوید 2
کافه سلامت

بدون آرایش زیبا و جذاب شوید

1.52Kبازدید

با رعایت 5 نکته زیر و بدون آرایش کردن چهره، صورتی جذاب و زیبا داشته باشید

1. زیاد به صورتتان دست نزنید.
استفاده از مواد آرایشی و آرایش کردن باعث ایجاد جوش می شود و زمانی که صورتتان جوش می زند، دست کاری کردن آن یک اشتباه محض است. همین که جوش و یا حتی پوست صورتتان را لمس می کنید، باکتری های آن بر انگشتان و زیر ناخن های تان می رود و بدین ترتیب به نقاط دیگر بدن تان سرایت می کند. گذشته از آن پوست صورت، حساس ترین پوست بدن است و کشیدن آن خاصیت کشسانی آن را کاهش می دهد و آن زمان است که سر و کله چین و چروک ها پیدا می شود. بنابراین اولین درس برای بدون آرایش زیبا به نظر رسیدن، جلوگیری از لمس صورت جز در مواقع ضروری است.

بدون آرایش زیبا و جذاب شوید

2. ویتامین C فراموش نشود
انواع مختلف ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد است. علاوه بر نوشیدن شربت آبلیمو و یا پرتقال، می توانید مستقیما از کرم های ویتامین C مخصوص صورت استفاده کنید. انجام این موارد از کار ها  به طراوت و شادابی پوست شما کمک فراوانی می کند.

3.پاک سازی صورت
یکی از ساده ترین راه ها حفظ طراوت و شادابی پوست، پاک سازی و لایه برداری کردن است. لایه برداری، سلول های مرده پوست را می زداید و منافذ پوست را باز می کند. اگر صورتتان را لایه برداری نکنید، سلول های مرده به پوستتان اجازه تنفس نمی دهد و در نتیجه ظاهری گرفته و ناسالم به پوستتان می بخشد و همین ظواهر گرفته است که شما را تشویق به آرایش کردن می کند. اما بدلیل حساسیت پوست صورت باید از مواد لایه بردار مناسب و ملایم استفاده کنید. یکی از ساده ترین و سالم ترین راه ها استفاده از محلول جوش شیرین است. صورتتان را برای چند دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

4. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
از دیگر عواملی که به شما پوستی زیبا و صاف را می دهد استفاده از کرم ضد آفتاب است همین زیبایی بدون آرایش اهمیت زیادی برای افراد مختلف دارد. هوا آفتابی باشد و یا ابری، در هر حال استفاده از کرم ضد آفتاب اکیدا توصیه می شود. اشعه فرابنفش خورشید بسیار مضر است و به پوست آسیب می رساند. این اشعه در صورتتان لکه و چروک ایجاد می کند و علاوه بر عوارض ظاهری، ممکن است به سرطان پوست منجر شود.

5. سیگار نکشید
به صدها دلیل بهتر است که سیگار نکشید. یکی از آن ها خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک است. دود و سیگار رگ های نزدیک به پوست را نازک تر کرده و گردش خون را کندتر می کند و اکسیژن کافی به پوست نمی رسد و همین مضوع باعث آرایش کردن شما می شود. علاوه بر آن، به کلاژن آسیب می رساند و رفته رفته پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. طبیعتا ترک سیگار کار ساده ای نیست، اما بخاط پوست و ریه هایتان سعی خود را بکنید.

نکته آخر اینکه با پوستتان مهربان باشید و آن را دوست بدارید! چهره شما تصویری است رو به دنیا. پس سعی کنید با آرایش کردن بیش از حد آن را خراب نکنید و این که بدون آرایش آن را زیبا نگه دارید.

 

منبع : تاپ ناز

نظر بدهید