Untitled-1
کافه خواندنی

با انواع استایل در دنیای مد بیشتر آشنا شوید

819بازدید

اگر به افراد پیرامون خود دقت کرده باشید متوجه می شوید هر فردی از سبک خاصی برای انتخاب و پوشیدن لباس هایش استفاده می کند. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید با دانستن و شناخت انواع استایل، تا حدودی از شخصیت دیگران مطلع شوید چرا که سبک لباس پوشیدن هر فرد نشان از شخصیت درونی اوست اما برای فهمیدن این موضوع، لازم است که ابتدا با انواع استایل آشنا باشید. در ادامه با مجله مد برندکده همراه باشید تا با هم با انواع استایل بیشتر آشنا شویم.

استایل مینیمال

استایل مینیمال معمولا به استایل هایی گفته می شود که بسیار ساده و راحت هستند و در آن، از رنگ های کمتری استفاده می شود؛ در کل از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می شود. این استایل مناسب استفاده روزانه و قرارهای کاری است . معمولا سلبریتی ها از این استایل برای استایل روزمره خود استفاده می کنند. در این استایل، به جای استفاده از اکسسوری و زیورآلات پر زرق و برق، از اکسسوری های کوچک، ظریف و ساده استفاده می کنند.

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال نقطه مقابل استایل مینیمال است به این معنی که هر قدر در استایل مینیمال، سادگی حرف اول را می زند برعکس در استایل ماکسیمال همه چی اغراق آمیز است و ترکیب بندی شلوغی دارد و مناسب افرادیست که در انتخاب استایلشان شجاعت دارند. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت استایل ماکسیمال در بین افراد شده است، راحتی در انتخاب است. لباس های طرحدار و شلوغ، لباس های اورسایز، اکسسوری های بزرگ و رنگ های تند، از خصوصیات استایل ماکسیمال است.

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک همیشه از محبوب ترین استایل ها بوده چرا که تطبیق پذیری بالایی دارد؛ به عبارتی در استایل کلاسیک محدودیتی برای در آمیختن با استایل های دیگر ندارید و در واقع این سبک لباس پوشیدن، می تواند پایه و اساس سایر استایل ها باشد. طرز لباس پوشیدن شما در استایل کلاسیک، تمیز و مطمئن است و معمولا رنگ های خنثی در این استایل در اولویت قرار دارند. رنگ در استایل کلاسیک نقش بسیار مهمی دارد و به عبارتی، مفهوم کلاسیک در رنگ های آن معنا پیدا می کند. در حالت کلی استایل کلاسیک را می توان با رنگ های خنثی و رنگ هایی مانند خاکستری، بژ، سفید، سورمه ای، مشکی، کرم، فیلی و … توصیف کرد. ناگفته نماند که در استایل کلاسیک لزوما محدود به استفاده از رنگ های خنثی نیستید بلکه می توانید از رنگ های شاد برای انتخاب اکسسوری هایی مانند کیف و شال و روسریتان استفاده کنید. نکته ای که در استایل کلاسیک باید به آن توجه شود، فیت بودن سایز لباس است به این معنا که لباس نه خیلی چسبان و آزار دهنده باشد و نه خیلی آزاد باشد که ظاهر فرد را نامرتب نشان دهد. در این استایل، پارچه ها اغلب از جنس پنبه، ابریشم الیافی و پشم هستند و طراحی لباس هایی به این سبک، ساده و مینیمال هستند.

استایل کژوال

واژه کژوال، به معنای تصادفی و غیر جدی است. ممکن است شما با شنیدن این اسم، فکر کنید که یک استایل شلخته است در حالی که استایل کژوال در مد، هر چیزی هست به جز شلختگی! در واقع استایل کژوال به معنی استایل عجیب و غریب است. معمولا افرادی که به دنبال راحتی هستند و راحت بودن را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند، از این سبک پیروی می کنند. این افراد نه تنها شلخته نیستند بلکه یک ظاهر مدرن و شیک و در عین حال ساده و راحت دارند.

استایل کالج

استایل کالج یا استایل پرپی (Preppy)  در ایران کمتر دیده می شود. این استایل از کالج های غرب، که مختص افراد ثروتمند و مرفه بود، نشات گرفت. این استایل در آغاز مخصوص دانش آموزان ثروتمندی بود که برای رفتن به مدرسه از لباسهای شیک و برندهای گران قیمت استفاده می کردند. با گذشت زمان استایل کالج طرفداران زیادی پیدا کرد و همه افراد مرفه، با گروه های سنی مختلف، از آن پیروی کردند؛ گرچه اکنون همه اقشار می توانند از این سبک استفاده کنند. اصالت، آراستگی و شیک بودن از ویژگی های اصلی استایل کالج است. لباس های یقه دار و آستین بلند، کفش های کالج، کفش های زنانه ساده با پاشنه متوسط، پارچه هایی با طرح چهارخانه، راه راه، خال خالی و گل گلی ریز از آیتم های سبک کالج می باشند؛ بعلاوه اینکه رنگ های مانند سفید، سورمه ای، سبز تیره، قرمز بورگاندی، قهوه ای و کرم از رنگ هایی هستند که در استایل کالج بیشتر دیده می شوند و رنگ های دیگر خیلی کم در این استایل به چشم می خورند.

screenshot–2021.05.23-15_24_02

 

استایل تام بوی

یکی از انواع استایل های دخترونه که در آن خبری از لباس ها و اکسسوری دخترانه نیست و به سبک پسرهای جوان لباس می‌پوشند؛ شلوار جین یا کتان، پیراهن دکمه دار و یک کفش اسپرت راحت را ترجیح می دهند.این لباس پوشیدن دختران به سبک پسران جوان را استایل تام بوی می گویند. این استایل، ساده، بی دردسر و جالب است.از افراد مشهوری که از استایل تام بوی پیروی می کنند ،میتوان الن دجرنس Ellen Degeneres  مجری برنامه الن شو را نام برد. این استایل، ساده، بی دردسر و جالب است.

استایل آوانگارد

واژه آوانگارد ریشه نظامی دارد و به معنای جلودار و پیشروست و در مد و فشن به معنای ساختار شکن، روشنفکرانه، ابتکار و … است. استایل آوانگارد یکی از انواع سبک لباس که به عنوان یکی از بی پرواترین و بی قانون ترین سبک لباس پوشیدن است چرا که در این سبک، لباس پوشیدن را یک هنر می دانند نه یک مد!!! ایده لباسهایی به سبک آوانگارد، از لباس مردانه گرفته شده و معمولا در مهمانی های خاص سلبریتی ها دیده می شود. نکته جالب اینکه معمولا طراحان و صاحبین برندهای بزرگ از استایل آوانگارد برای آغاز فشن شوهای خود استفاده می کنند تا توجه مخاطب را به لباس های عجیب و قریب خود جلب کنند و بعد از آن طراحی های اصلیشان را رونمایی کنند که مسلما در دید و نظر مخاطبین خاص و زیباتر دیده خواهند شد.

screenshot–2021.05.23-15_24_39

استایل هنری

یکی از انواع تیپ لباس که به تازگی در بین مردم مورد توجه قرارگرفته، استایل هنری است. در این استایل لباس‌های عجیب و غریب و ناهمگون حرف اول را می‌زنند به‌گونه‌ای که با ورود به یک جمع، خاص بودن لباس به چشم می‌آید. معمولا افرادی که روحیه هنری دارند، طرفدار این سبک هستند و معمولا هر فردی استایل خاص خودش را می سازد، به همین دلیل این استایل ممکن است در هر فردی، متفاوت دیده شود ولی در حالت کلی استفاده از کلاه، دستمال سر، زیورآلات و در کل اکسسوری های خاص با اشکال مختلف از ویژگی های این سبک است.

استایل هیپ هاپ

استایل هیپ هاپ به دهه 60 میلادی برمیگردد زمانی که در محله های فقیرنشین آمریکا، بچه های کوچکتر مجبور به پوشیدن لباس برادران بزرگترشان بودند. در دهه 80 برندهای بزرگی از جمله آدیداس خودش را با این فرهنگ هماهنگ کرد؛ بعد از آن هیپ هاپ دستخوش تغییراتی شد تا به شکل امروزش رسید. انتخاب لباس هایی با سایز خیلی بزرگ یا خیلی گشاد و شلوارهای چریکی از ویژگی های اصلی استایل هیپ هاپ هستند. ازجمله افراد مشهوری که از این استایل پیروی می کنند می توان به بیلی ایلیش خواننده جوان و آینده موسیقی ایران اشاره کرد.

screenshot–2021.05.23-15_24_51

نظر بدهید