ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال
کافه خواندنی

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

2.43Kبازدید

روسری و شال سال‌هاست که جزو اکسسوری‌های واجب استایل خانم‌های ایرانی شده و به تعداد و رنگ و طرح‌های متنوعی در کمد خانم‌های ایرانی ‌حضور دارد. این اکسسوری مدتی طولانی است که به صورت خیلی ساده استفاده می‌شود. در این مطلب برای شما از روش‌هایی خواهیم گفت که با استفاده از این اکسسوری تنوع‌های زیاد و راحتی در استایل خود ایجاد کنید.

اکسسوری برای مو

احتمالا شاهد اکسسوری تحت عنوان توربان در استایل بلاگرها و… می‌باشید که در بعضی موارد بافت است و یا تکه پارچه‌ای که با کش بسته می شود اما در این مطلب به شما پیشنهاد می‌دهیم از روسری‌های سایز کوچک و بزرگ خودتان برای دیزاین مو در لابه‌لای بافت مو و یا به عنوان کش استفاده کنید.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

برای استفاده از این اکسسوری به عنوان کش و بافت میان موها بهتر است از روسری‌هایی با سایزهای متنوع و البته تنوع رنگی زیاد برای چرخش رنگ در استایل شما و ایجاد هماهنگی میان آیتم پایین بدن شما یعنی کفش که رنگ متفاوتی با پیراهن شما دارد استفاده شود! همین‌طور سعی کنید اگر سایز کوچک روسری انتخاب می‌کنید طرح آن نیز ظریف و ریز باشد.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اکسسوری برای گردن

احتمالا از این نوع اکسسوری تصاویر بسیاری دیده‌اید که بیشتر برای استفاده، از دستمال گردن استفاده می‌کنند، اما اگر روسری کوچک دارید و حتی شال، می‌توانید به استایل ساده و تک‌رنگ خود تنوعی بدهید.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

ایراد اندامی که این اکسسوری پوشش می‌دهد باعث پوشش گردن بلند افراد می‌شود ولی برای افرادی که گردن کوتاه و بزرگ‌تری دارند مناسب نمی‌باشد و باعث تشدید کوتاهی گردن و… می‌شود.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اکسسوری برای پا

پابند از نوع روسری‌های سایز کوچک برای تنوع در کفش‌های ساده و استایل استفاده می‌شود. در این مورد که بیشتر به مچ پا گره می‌شود گاهی به روی مچ پا یا بر روی جوراب های ساده نیز گره شده!

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

در برخی استریت استایل‌ها نیز شاهد گره‌زدن روسری کوچک از کف کفش به رو و پاپیون شدن آنها هستیم!

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اکسسوری برای دست

این مورد هم یک دستبند پارچه‌ای می باشد که برخی سایز بزرگ انتخاب می‌کنند و برخی کوچک و با پاپیون یا گره به دور مچ و یا بازو می‌بندند.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اکسسوری برای مانتو، ترنچ کت‌ و سرهمی‌

اگر شما طرفدار استایل‌های کلاسیک باشید بیشتر لباس‌های شما متعلق به طیف رنگ‌های خاکستری و نود و… می‌باشد که انتخاب خیلی خوبی هستند چرا که به‌راحتی با سایر آیتم‌ها ست می‌شوند، اما برای تنوع در این نوع استایل‌ها پیشنهاد ما به شما استفاده از روسری، شال و دستمال‌گردن به نوع دیگریست! برای مثال؛ ترنچ‌کت‌ها که بیشتر رنگ‌های نود و خاکستری آنها پر فروش هستند، با توجه به اینکه افراد از سادگی و زیبایی آنها لذت می‌برند اما گاهی هم از آنها خسته می‌شوند. پیشنهاد ما برای تنوع در ترنچ‌کت‌ها استفاده از روسری و شال به عنوان کمربند یا به دور آستین است. همچنین قرار دادن روسری به گونه‌ای که بخشی زیر یقه قرار گیرد و بخشی بیرون زده باشد، باعث به وجود آمدن یقه‌ی متنوع و توجه بر چهره شما می‌شود.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اما روش دیگر برای تنوع در ترنچ‌کت و حتی مانتو استفاده از روسری سایز بزرگ می‌باشد که بخش بسیار زیادی از ترنچ‌کت شما را فرابگیرد و حتی می‌توانید شال بزرگی را به سر کرده و بخش زیادی از آن را آزاد بر روی مانتو یا ترنچ کت قرار داده و بعد کمربند را روی آن گره بزنید که این روش در استریت استایل‌ها بسیار دیده می شود.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

سرهمی‌ها یکی از مواردی هستند که علاوه بر کشیده نشان دادن افراد گاهی به علت یکدست بودن رنگ و طرح کسل‌کننده می‌شوند! برای تنوع در سرهمی‌های خود باز می‌توانید از روسری و یا شال به عنوان کمربند همراه گره‌های متنوع استفاده کنید. همچنین پیشنهاد دیگر استفاده از پیچیدن آنها به دور بندهای بلند قسمت بالا تنه پیشبند مانند سرهمی‌های لی می‌باشد.

اکسسوری برای کیف

این مورد را نیز کم ندیده‌اید که امروزه تحت عنوان دستمال کیف شناخته می‌شود و می توان به دور بند کیف بافت یا نوعی آویز به کیف باشد یا حتی آن را به بند کیف پاپیون کرد.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

اکسسوری برای شلوار

این اکسسوری مناسب ایجاد تنوع در استایل افرادی که علاقمند به جین همراه بلوز، سارافون و… به رنگ سفید هستند می‌شود. به دو روش از شال و روسری کنار شلوار استفاده می‌شود :

۱) روسری و شال را می‌توان باز هم به جای کمربند‌های ساده و تک‌رنگ استفاده کرد.

۲)روسری و شال را تنها به عنوان یک اکسسوری و آویز به شلوار متصل کنید!

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

ترکیب با کلاه

کلاه یکی از آیتم‌هایی می‌باشد که به ندرت در استایل یک فرد ایرانی خواهید دید! دلیل آن هم در نظر بعضی افراد زیبا نبودن استفاده از این دو آیتم ( روسری و کلاه) در کنار یک دیگر است! اما اگر شما راه و روش خوش‌پوش‌بودن را بلد باشید و اعتماد به‌نفس داشته و از انتخاب خود راضی باشید به خوبی این دو را کنار هم قرار خواهید داد. برای این روش می‌توانید از شال و یا روسری کوتاه که خیلی وقت است در استایل‌ها دیده نمی‌شود اما جذابیت خاصی دارد، استفاده کنید. روش دیگر گره‌زدن روسری به کلاه و یا پاپیون زدن شال به کلاه می‌باشد که ادامه‌ی شال آویزان است.

ایجاد تنوع در استایل با روسری و شال

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید