اپن آشپزخانه دو طبقه
کافه دکوراسیون

اپن آشپزخانه دو طبقه، متفاوت و پرکاربرد!

1.56Kبازدید

امروزه دیگر آشپزخانه کمتر خانه ای را می بینیم که به شکل قدیمی شبیه به یک اتاق مجزا باشد و با کمک یک در از سایر فضاها تفکیک شده باشد. آشپزخانه اپن، نعمتی است که دنیای مدرن و معماری مدرن به خانه های ما هدیه داده است. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با آشپزخانه اپن و به خصوص اپن دو طبقه برایتان بگوییم و به شما کمک کنیم که با کمک این نوع از اپن آشپزخانه بتوانید با یک تیر چند نشان بزنید.

درباره اپن آشپزخانه

اپن آشپزخانه دو طبقه

به طور کلی باید بگوییم که اپن آشپزخانه به عنوان یکی از عناصر و المان هایی در دکوراسیون آشپزخانه شناخته می شود که می تواند علاوه بر افزایش سطوح مورد استفاده، تاثیرات بسیاری در فضا و طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز داشته باشد. برای مثال امروزه بسیاری از اپن هایی که توسط طراحان، تولید و ساخته می شوند در انواع مدل های ال شکل، یو شکل، مستطیلی، نیم دایره یا دایره، چرخدار و… قابل دسترسی هستند. هر کدام از این انواع اپن آشپزخانه به نوبه خود می توانند تاثیرات بسیاری را در زیبایی آشپزخانه و همین طور کارکرد فضا داشته باشند.

اگر بخواهیم به مزایای آشپزخانه اپن بپردازیم می توانیم بگوییم که با کمک اپن آشپزخانه شما می توانید فضای کوچک آشپزخانه خود را به مراتب بزرگ تر نشان دهید. طبیعی است که به همین دلیل هم هست که امروزه در تمامی خانه هایی که با متراژ پایینی ساخته می شوند، اپن بودن آشپزخانه معیار مهمی به نظر می رسد. علاوه بر این شما می توانید با داشتن آشپزخانه اپن با خانواده تان ارتباط بیشتری داشته باشید. در کنار این افزایش سطوح مورد استفاده در کابینت نیز از دیگر مزایای داشتن اپن آشپزخانه به شمار می رود. در ادامه شما را با یکی از متفاوت ترین و در عین حال مناسب ترین انواع اپن آشپزخانه آشنا می کنیم.

درباره اپن دوطبقه

اپن آشپزخانه دو طبقه

امروزه نوعی از اپن آشپزخانه طراحی و تولید می شود که از آن با نام اپن دو طبقه یاد می کنند. همان طور که از نام این نوع از اپن آشپزخانه بر می آید سطح مورد استفاده آن از دو طبقه مجزا تشکیل شده است که با تفاوت ارتفاع و گاهی مساحت خود می توانند طراحی متفاوت و منحصر به فردی را شکل دهند. این نوع از اپن آشپزخانه را می توان به عنوان بستری برای ایجاد یک تحول بزرگ در آشپزخانه شناخت، چرا که هم می تواند در میزان استفاده از فضا موثر باشد و هم در زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه.

اپن آشپزخانه دو طبقه

اپن دو طبقه را می توان از جهات بسیاری به عنوان یک انتخاب درست و هوشمندانه معرفی کرد، چرا که به شما کمک می کند تا بتوانید بیشترین استفاده را از سطح اپن آشپزخانه خود داشته باشید. این موضوع به خصوص در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه های کوچک یا آشپزخانه هایی که سطوح قابل استفاده کابینت آنها بسیار کم است می تواند به مراتب مفیدتر و موثرتر باشد. به همین دلیل هم اگر آشپزخانه کوچکی دارید و یا نمی دانید که با کمبود سطوح آشپزی در خانه تان چه کنید پیشنهاد می کنیم که روی اپن دوطبقه به عنوان یک انتخاب ایده آل حساب کنید.

مزایای اپن دو طبقه

اپن آشپزخانه دو طبقه

با داشتن اپن دو طبقه شما می توانید کارایی سطح کانتر خود را دو برابر کنید. به همین دلیل هم هست که توصیه می کنیم در صورت نیاز به سطوح پخت و یا سرو غذا حتما به سراغ چنین نوعی از اپن آشپزخانه بروید. علاوه بر این شما می توانید با کمک اپن دو طبقه آشپزخانه خود فضای مورد استفاده در کانتر را به دو قسمت تقسیم کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بخشی از اپن آشپزخانه را که در واقع قسمت پایینی آن به حساب می آید به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار دهند و بخش بالایی را به عنوان سطحی با قابلیت استفاده دیگر.

اپن آشپزخانه دو طبقه

از دیگر ویژگی های مثبت اپن دو طبقه آن است که به شما کمک می کند شلوغی های آشپزخانه خود را تا حدودی بپوشانید. همه ما می دانیم که اپن آشپزخانه یکی از پرمصرف ترین و در نتیجه شلوغ ترین سطوح موجود در خانه است و خیلی کم پیش می آید که بتوان سطح آن را خالی، تمیز و مرتب دید. با داشتن اپن دو طبقه شما می توانید سطح مورد استفاده کانتر و اپن آشپزخانه را تفکیک کرده و آن را در پس ارتفاع طبقات اپن پنهان کنید.

طراحی اپن دو طبقه

اپن آشپزخانه دو طبقه

به طور کلی باید بگوییم که طراحی اپن دو طبقه هایی که امروزه در بازار طراحی داخلی منزل دیده می شوند با هم متفاوت هستند و شما می توانید بنا بر سلیقه و همین طور نیاز خود به سراغ انواع اپن دوطبقه بروید. یکی از مسائلی که می توان در رابطه با طراحی اپن آشپزخانه مطرح کرد نقش آن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است.

متریال اپن دو طبقه

اپن آشپزخانه دو طبقه

در بسیاری از مدل های اپن دو طبقه معمولا با حداقل دو متریال متفاوت رو به رو می شویم که ترکیب آنها می تواند به عنوان تکمیل طراحی کابینت ها شناخته شود. برای مثال در مدلی که در این تصویر ملاحظه می کنید سطح بیرونی اپن دو طبقه که با چوب ساخته شده موجب آن شده که ترکیب سفید کابینت ها و آشپزخانه به تعادل برسد و به عنوان یک نقطه کانونی به چشم بیاید. این موضوع به نوبه خود می تواند زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را به مراتب افزایش دهید.

منبع: چیدانه

نظر بدهید