انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت
مدل لباس مردانه

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

4.27Kبازدید

آیا کاربرد انگشتر مردانه معنای خاصی دارد؟ وقتی شما انگشتری را در انگشت چهارم دست چپ یک فرد ببینید فورا تصور خواهید کرد که او ازدواج کرده است. این تصور به این دلیل در ذهن شما نقش می‌بندد که انگشترها دارای معنا و مفهوم هستند و کاربرد آن‌ها نه فقط به عنوان یک اکسسوری بلکه به عنوان یک منتقل کننده پیام نیز اهمیت دارد. البته این به معنای آن نیست که انگشتر مردانه فقط برای انتقال پیام است و در استایل و شیک پوشی نقشی ندارند بلکه نقش انگشتر مردانه یک نقش دوگانه است و شما باید با این دو نقش به طور کامل آشنا بوده و به درستی از آن‌ها در استایل خود استفاده کنید. در این مطلب به انگشتر مردانه به عنوان یکی از اکسسوری‌ها و جواهرات مردانه خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که انگشتر مردانه در هر انگشت در شما چه معنا و کاربردی دارد.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

کاربرد جواهرات و انگشتر در استایل مردانه

بسیاری از آقایان تصور می‌کنند جواهرات مخصوص خانم‌ها هستند و آقایان نه تنها به جواهرات نیازی ندارند بلکه نباید هم از آن‌ها استفاده کنند و فقط یک انگشتر ازدواج برای آن‌ها کافی است. اما این تصور به هیچ عنوان درست نیست، واضح است که نحوه استفاده از جواهرات در آقایان با خانم‌ها تفاوت‌های اساسی دارد و نباید انتظار داشت یک آقای شیک پوش به همان شکل و همان مقداری از جواهرات استفاده کند که خانم‌ها استفاده می‌کنند اما این به معنای مذموم بودن و ممنوع بودن جواهرات در استایل مردانه نیست. آقایان شیک پوشی که آیکن مد محسوب می‌شوند از جواهرات به مقدار کافی و صحیح در استایل خود بهره می‌برند و همین جواهرات ساده و روزمره شیک پوشی آن‌ها را چندین مرحله ارتقاء می‌دهد.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

لازم به ذکر است که استفاده از جواهرات به هر قیمتی نمی‌تواند شما را شیک پوش کند بلکه شما باید روش انجام این کار را بدانید و از این اکسسوری‌ها، درست و به اندازه استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین جواهرات که نسبت به انواع دیگر کاربرد بیشتری در استایل مردانه دارد انگشتر است. انگشتر فقط محدود به حلقه ازدواج نیست و این اکسسوری اشکال و کاربردهای مختلف دیگری هم دارد که بر اساس موقعیت و استایل شما سنجیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده کاربرد انگشتر مردانه جایگاه آن در دست شما است، این که انگشتر را در کدام انگشت خود استفاده می‌کنید معنا و مفهوم آن را تغییر می‌دهد و تاثیر متفاوتی بر استایل شما می‌گذارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که انگشتر مردانه در هر انگشت چه معنا و کاربردی برای شما خواهد داشت.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

معنای انگشتر مردانه در انگشت کوچک

اگر قصد دارید انگشتری خاص و متفاوت به دست کنید که طرح متفاوتی روی خود دارد انگشت کوچک بهترین محل برای این کار است. وقتی انگشتری دقیقا در حاشیه دست شما قرار گرفته باشد توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و همه آن را می‌بینند. به خاطر این ویژگی‌ها انگشت کوچک برای آقایانی که می‌خواهند پیام خاصی را به دیگران منتقل کنند بسیار محبوب بوده است. در کشور کانادا مهندسان یک انگشتر آهنی در انگشت کوچک خود می‌کنند که نشانه‌ای شوخ طبعانه از غرور آن‌ها نسبت به حرفه‌شان است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در قرون وسطی کشیش‌ها در انگشت کوچک خود انگشتری به دست می‌کردند که نشانه تعهد برای عدم ازدواج بود. البته امروزه چنین معنایی برای انگشتر در انگشت کوچک تصور نمی‌شود اما هنوز هم این کار نشانه‌ای از لاکچری بودن است. در دیدگاه طالع بینی انگشت کوچک با سیاره عطارد در ارتباط است که نشانه عقل و هوش و قدرت متقاعد کردن دیگران را به شما می‌دهد.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

معنای انگشتر مردانه در انگشت حلقه

انگشت چهارم یا انگشت حلقه سبابه کلاسیک‌ترین محل برای استفاده از انگشتر است و زمانی که شما می‌خواهید استفاده از انگشتر را شروع کنید همیشه ابتدا سراغ این انگشت می‌روید. انگشت سبابه دست چپ محل استفاده از حلقه ازدواج است اما در کشورهای اروپای شرقی و همین طور اسپانیا حلقه ازدواج در دست راست استفاده می‌شود. در طالع بینی این انگشت با ماه ارتباط دارد و نشانه خلاقیت و رمانتیک بودن است. انگشتر مردانه ازدواج معمولا یک انگشتر ساده از جنس طلا یا پلاتین در رنگ‌های زرد یا نقره‌ای است که معمولا جزئیات زیادی روی آن وجود ندارد و آقایان شیک پوش ترجیح می‌دهند حلقه ازدواج خود را ساده‌تر از بقیه انگشترها انتخاب کنند.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

معنای انگشتر مردانه در انگشت وسط

استفاده از انگشتر در انگشت وسط تا حد زیادی غیرمتعارف است چون وجود انگشتر در این انگشت می‌تواند عملکرد انگشت اشاره را محدود کند و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همین نکته می‌تواند ایده‌ای برای یک کار خلاقانه باشد و ظاهری خاص و متفاوت و جسورانه به دستان شما بدهد. برای این کار بهتر است از یک انگشتر ظریف‌تر استفاده کنید تا عملکرد و حرکت انگشت اشاره شما را مختل نکند. جالب است بدانید که در طالع بینی انگشت وسط با زحل در ارتباط است که معنای تعادل و مسئولیت را می‌رساند.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

معنای انگشتر مردانه در انگشت اشاره

انگشت اشاره کاربردی‌ترین انگشت در دست شما است که به طور سنتی انگشترهای رسمی، خاتم و مهر و نشان‌های خانوادگی روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی افراد سطح بالا مثل نجیب زادگان، پادشاهان و سناتورها و اعضای خاندان‌های سلطنتی انگشترهای خود را در این انگشت قرار می‌دهند و به این ترتیب جایگاه بالای خود را نشان می‌دهند اما شما می‌توانید انگشترهای سطح بالای خود را در این انگشت قرار دهید و جایگاه اجتماعی خود را بالا نشان دهید. در طالع بینی انگشت اشاره با خدای ژوپیتر مرتبط است که مفهوم افتخار و قدرت می‌دهد.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

معنای انگشتر مردانه در انگشت شست

از دیدگاه سنتی انگشت شست نماد شخصیت شما است. در آسیای دور کمانداران حلقه‌ای به انگشت شست خود می‌کردند تا کار کشیدن زه کمان را ساده‌تر کند و باعث آسیب به انگشت شست نشود. اما امروزه به ندرت در انگشت شست از انگشتر استفاده می‌شود و تنها افرادی این کار را انجام می‌دهند که حس خلاقانه زیادی دارند. در فرهنگ غربی استفاده از انگشتر روی انگشت شست رواج زیادی ندارد اما در فرهنگ‌های دیگر انگشتر در انگشت شست به معنای ثروت و نفوذ بیشتر است. اگر شما هم می‌خواهید انگشتری را روی این انگشت خود امتحان کنید بهتر است بدانید که انجام این کار ممکن است حس عجیبی داشته باشد و عادت کردن به آن زمان‌بر خواهد بود اما انگشتر روی انگشت شست هم می‌تواند زیبا و جالب باشد و اگر از فرم انگشت خود راضی نیستید و تصور می‌کنید بیش از حد ضخیم است بهتر است از انگشترهای درشت‌تر استفاده کنید.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

و چند نکته مهم

حال که با کاربرد و معنای انگشتر مردانه در هر انگشت آشنا شدید در انتها بهتر است که با چند نکته مهم هم در این ارتباط آشنا شوید و به روش درست از انگشترهای خود استفاده کنید. نکته اول مربوط به تناسب است، شما با استفاده از انگشتر مناسب می‌توانید دستان خود را متعادل‌تر نشان دهید مثلا اگر انگشتان باریکی دارید بهتر است از انگشترهایی استفاده کنید که ضخامت کمی دارند و بند آن‌ها نازک است، با این کار دستان شما قوی‌تر و متعادل‌تر به نظر می‌رسد. در مقابل اگر انگشتان شما ضخیم و زمخت است باید از انگشترهایی استفاده کنید که درشت و ضخیم هستند تا انگشتانتان باریک‌تر و متعادل‌تر دیده شوند. نکته مهم دیگر در مورد تعادل است. اگر از دو سه انگشتر یا بیشتر در دستان خود استفاده می‌کنید همه آن‌ها را در یک دست خود به کار نبرید بلکه سعی کنید تعادل لازم را ایجاد کنید و انگشترها را بین دستانتان تقسیم کنید. البته این به معنای تقارن نیست مثلا لزومی ندارد که شما تعداد مساوی و متقارنی انگشتر در دو دست خود داشته باشید بلکه چیزی که اهمیت دارد تعادل است. نکته مهم آخر تشابه است که قانون بسیار ساده‌ای دارد و آن این است که همه انگشترهای شما باید از یک رنگ باشند مثلا همه آن‌ها باید طلایی یا نقره‌ای باشند البته منظور از مشابهت، شبیه بودن دقیق و صددرصدی نیست بلکه سرد و گرم بودن رنگ‌ها است که اهمیت دارد مثلا سعی کنید همه رنگ‌ها را گرم (طلایی، برنزی، رزگلد) و یا سرد (نقره‌ای، استیل، طلای سفید) انتخاب کنید.

انگشتر مردانه و معنای آن در هر انگشت

منبع : مجله قرمز

نظر بدهید