انواع مدل کفش کتانی تابستانه
کافه خواندنی

انواع مدل کفش کتانی تابستانه را بهتر بشناسید!

959بازدید

فصل تابستان با گرمای خود، حرارت بدن را بالا می‌برد و در این فصل بسیاری تصمیم می‌گیرند که از خواب زمستانی بیدار شوند و در روزهای گرم و بلند تابستان به فعالیت بیشتری مشغول شوند. با این حال به منظور محافظت از قلب دوم، یعنی پا و انجام درست فعالیت‌های روزانه، ورزشی یا حتی تفریحی، نیاز به یک کفش استاندارد دارید که در میان تمام کفش‌ها، کفش کتانی تابستانه مناسب‌ترین کفش به شمار می‌آید.

تفاوتی که که کفش کتانی تابستانه با دیگر کفش‌های ورزشی دارد، سبکی و جنس خنک آن است. معمولا این مدل کفش مردانه یا زنانه را به گونه‌‌ای طراحی می‌کنند که جریان هوا به سادگی از آن عبور کند و پا دچار تعریق، بو و خستگی نشود.

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در آینده دچار پا درد، زانو درد یا کمر درد نشوید، کفش‌های غیر استاندارد و تقلبی یا به اصطلاح فیک را فراموش کنید. کفش‌هایی فیک یا تقلبی دوخت و کفی استانداردی ندارند و ممکن است در پیاده‌روی یا فعالیت‌های ورزشی به پا و کمرتان آسیب جدی وارد کنند که در این صورت ممکن است هزینه درمان بیشتر از خرید کفش کتانی زنانه یا مردانه استاندارد شود.

همچنین خانم‌ها به یاد داشته باشند که کفش تخت مجلسی یا کفش پاشنه بلند، مناسب پیاده‌روی یا فعالیت‌های روزانه نیست. این مدل کفش زنانه تنها مناسب مهمانی، قرارهای رسمی یا دوستانه است و در صورتی که پایتان بیش از ۵ ساعت در این کفش‌های ناراحت قرار گیرد، ممکن است به کمرتان آسیب جدی وارد می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم به منظور حفظ سلامت بدن‌تان این مقاله را دنبال کنید و با انواع مدل کفش کتانی تابستانه بهتر آشنا شوید.

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

کفش کتانی تابستانه انواع بسیاری دارد و بسیاری از برندهای ورزشی معتبر دنیا همچون آدیداس، ریباک، نایک و سالومون سعی کرده‌اند برای هر یک از رشته‌های ورزشی، یک کفش ورزشی به‌خصوص با ویژگی‌های متمایز طراحی کنند. اما شما می‌توانید به صورت کلی با این مدل کفش‌ها آشنا شوید، چرا که بسیاری از مدل کفش‌های ورزشی را می‌توانید در چندین رشته ورزشی استفاده کنید.

کفش رانینگ (Running Shoes)

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

همانطور که از اسم این مدل کفش ورزشی پیدا است، از کفش رانینگ هنگام دویدن استفاده می‌کنند. فصل تابستان زمان مناسبی است که به اندام دل‌خواه‌تان دست یابید. از این رو دویدن ارزان‌ترین و بهترین ورزشی است که با آن چربی و کالری قابل توجهی را از دست می‌دهید. (به یاد داشته باشید که اگر یک دونده حرفه‌ای هستید که در مسابقات شرکت می‌کند، باید یک کفش ورزشی حرفه‌ای‌تر تهیه کنید!)

با این حال در صورتی که هنگام دویدن کفش مناسب و استاندارد به پا نداشته باشید، ممکن است دچار پا درد یا کمر درد شوید و پایتان به سرعت خسته شود. کفش رانینگ کفی و جنس انعطاف‌پذیری دارد که مانع پا درد، کمر درد و بسیاری از دردهای عضلانی می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید در فصل تابستان یک کفش ورزشی مناسب دویدن تهیه کنید، کفش رانینگ انتخاب مناسبی خواهد بود. توصیه می‌کنیم کفش ورزشی تابستانه‌ای تهیه کنید که وزن سبکی داشته باشد و رویه کفش قابلیت تهویه هوا را داشته باشد.

در صورتی که نمی‌خواهید بدوید و تنها می‌خواهید در فصل تابستان پیاده‌روی کنید، باز هم کفش رانینگ انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال برای پیاده‌روی، کفش رانینگ سبک (Light Running Shoes) را توصیه می‌کنیم که هنگام پیاده‌روی پایتان خسته نشود.

بسیاری تصور می‌کنند که پیاده‌روی باعث چربی سوزی نمی‌شود و یک فعالیت ورزشی به شمار نمی‌آید. اما یک پیاده‌روی با سرعت معمولی به مدت ۳۰ دقیقه، باعث کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری در روز می‌شود. در صورتی که نمی‌خواهید پاهایتان هنگام پیاده‌روی خسته شود و می‌خواهید بدون خستگی به پیاده‌روی‌تان ادامه دهید، خرید کفش کتانی تابستانه یا یک کفش رانینگ استاندارد، کمک بسزایی در فعالیت و چربی سوزی به شما می‌کند.

کفش ترینیگ (Training Shoes)

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

کفش ترینیگ مناسب تمرینات ورزشی است و این مدل کفش ورزشی به گونه‌ای طراحی شده که باعث سرعت، استقامت و تعادل بیشتر بدن می‌شود. بسیاری از ورزشکاران در بسیاری از رشته‌های ورزشی از این مدل کفش ورزشی زنانه یا مردانه بهره‌مند می‌شوند.

مدل کفش ترینیگ سبک (Light Training Shoes) مناسب تمرینات ورزشی سرعتی است. این مدل کفش وزن سبکی دارد که پا در تمرینات ورزشی سرعتی، دچار خستگی نمی‌شود. معمولا مدل تابستانه این کفش ورزشی جنس رویه خنک‌تری دارد که پا در آن دچار تعریق کمتری می‌شود.

از مدل‌های دیگر کفش ترینیگ می‌توان به کفش کراس ترینیگ (Cross Training Shoes) نیز اشاره کرد. فصل تابستان، زمان مناسبی برای انجام تمرینات ورزشی در باشگاه است. معمولا بسیاری از افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، این فصل گرم را انتخاب می‌کنند، چرا که بدن دچار تعریق بیشتری می‌شود و چربی سوزی راحت‌تر صورت می‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید در این فصل به باشگاه بروید و تمرینات ورزشی را به درستی انجام دهید یا با دستگاه ورزش کنید، کفش کراس ترینیگ انتخاب مناسبی خواهد بود.

کفش کراس ترینیگ به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید تمرینات ورزشی تعادلی همچون تمرینات باشگاه، ایروبیک و زومبا را به خوبی انجام دهید. همچنین این کفش مانع کمر درد یا پا درد می‌شود و پس از تمرینات سخت ورزشی در باشگاه، پاهایتان کمتر دچار خستگی می‌شود. معمولا کفش ترینیگ زمستانه لایه داخلی پُرتری نسبت به جنس سبک تابستانه آن دارد. از این رو پیش از خرید کفش ورزشی، حتما از جنس تابستانه آن مطمئن شوید.

کفش کتانی روزمره

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

بسیاری از کفش‌های کتانی که این روزها در بازار موجود است، در گروه لباس‌های مخصوص یک رشته ورزشی قرار نمی‌گیرند. این مدل کفش کتانی روزمره را می‌توانید در نرمش‌های معمول، پیاده‌روی، مدرسه، دانشگاه یا حتی محل کار به پا کنید.

تنوع، رنگ و مدل کفش کتانی روزمره، روز به روز بیشتر می‌شود، چرا که مورد استقبال بسیاری از خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است. برای مثال یکی از کفش‌هایی که در چند سال اخیر توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان جوان را به خود جلب کرد، کفش اسنیکرز سفید بود که معمولا یک نمونه خوبی از مدل کفش کتانی تابستانی محسوب می‌شود.

البته به یاد داشته که به مجموع کفش‌های ورزشی (کفش تنیس، بسکتبال، اسکیت، فوتبال، والیبال، کفش تمرین و…) اسنیکرز (Sneakers) می‌گویند. کلمه اسنیکرز به معنای دزدکی راه رفتن است. این کلمه را می‌تواند به کفی کفش نسبت داد که بر خلاف کفش‌های مجلسی صدایی ایجاد نمی‌کند.
خرید کفش ورزشی مردانه آنلاین

کفش کتانی پیاده‌روی (Walking Shoes)

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

در صورتی که نمی‌خواهید هزینه بالایی را صرف خرید کفش ورزشی کنید، کفش کتانی پیاده‌روی، انتخاب مناسبی است. این مدل کفش جنس سبکی دارد و معمولا آن را مناسب فصل گرم تابستان طراحی می‌کنند.

اگرچه این مدل کفش کتانی تابستانه وزن سبک‌تری نسبت به کفش‌های ورزشی دیگر دارد، اما به کمر و پایتان آسیب وارد نمی‌کند. در صورتی که به پیاده‌روی در عصرهای تابستان علاقه دارید یا می‌خواهید مسیری را با خیالی آسوده طی کنید، این کفش به راحتی پاهای شما کمک بسزایی می‌کند.

بسیاری از خانم‌ها و آقایان در انجام کارهای روزمره خود همچون خرید، می‌توانند از این مدل کفش کتانی بهره‌مند شوند. معمولا کف این مدل کفش تخت نیست و کمی لژ دارد. همین موضوع مانع درد کمر یا خستگی پاهایتان می‌شود.

کفش اسپرت راحتی

انواع مدل کفش کتانی تابستانه

کفش اسپرت راحتی یکی از مدل‌های اصلی کفش کتانی تابستانی به شمار می‌آید. معمولا این مدل کفش اسپرت مردانه یا زنانه را برای انجام کارهای روزمره به پا می‌کنند. ناگفته نماند که بسیاری از این کفش‌ها همچون کفش اسپرت راحتی برند وَنس (Vans) مناسب رشته‌های ورزشی همچون اسکیت هستند.

از این رو اگر دختر یا پسر جوانی دارید که به رشته‌های ورزشی همچون اسکیت علاقه دارد، کفش اسپرت راحتی انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر می‌خواهید از تفریحات و پیاده روی‌های تابستانه لذت ببرید، خرید کفش اسپرت تابستانه، یک تجربه به یادماندنی خواهد بود.

بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان در مدرسه و دانشگاه علاقه بسیاری به این مدل کفش‌ اسپرت دارند، چرا که پاهایشان باید ساعت‌ها در یک کفش راحت و استاندارد قرار گیرد. علاوه بر این مسیر دانشگاه یا مدرسه تا خانه را باید با یک کفش سبک و راحت طی کنند.

منبع: بانی مد

نظر بدهید