افزایش سرعت رشد ناخن
کافه زیبایی

افزایش سرعت رشد ناخن با یک ترفند ساده

987بازدید

برای اغلب زنانی که به ظاهر خود رسیدگی میکنند داشتن ناخن‌های سالم و محکم اهمیت دارد برای داشتن ناخن‌های زیبا و در عین حال سالم باید روش‌های رسیدگی به آن‌ها را بدانید و به طور مرتب انجام دهید. در ادامه همراه با ما شوید تا ترفند‌های افزایش سرعت رشد ناخن و روش‌های طبیعی برای داشتن ناخن محکم و سالم را بدانید.

روغن زیتون می‌تواند واقعا شگفت آور باشد. همانطوریکه می‌دانیم روغن زیتون برای پوست و مو مفید است. روغن زیتون واقعا روغن معجزه گری است.

افزایش سرعت رشد ناخن

مواد لازم:

روغن زیتون – سیر – آب پرتقال تازه

راه آماده سازی:

در کاسه آب پرتقال تازه و سیر کوبیده شده رامی ریزیم و ناخن‌ها را در این مخلوط قرار می‌دهیم، و حدود ۱۰ دقیقه نگه می‌داریم. پس از آن، انگشتان دست خود را در روغن زیتون بمدت ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم.

این روش را دو بار در هفته انجام بدهید و تغییر فوق العاده آن را ببینید ببینید که چطور ناخن هایتان زود بلند می‌شود.

بد نیست سایر ترفند‌ها برای افزایش سرعت رشد ناخن را بدانید :

روغن نباتی

ساده‌ترین و باور نکردنی‌ترین روش برای داشتن ناخن‌های زیبا استفاده از روغن نباتی است! بله اشتباه نکنید روغن نباتی معمولی که در هر خانه وجود دارد، چند روز به ناخن هایتان بمالید تا نتایج معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

روغن زیتون و آب لیمو

مخلوط حاصل از دو قاشق روغن زیتون و دوقاشق آب لیمو تازه به اندازه مساوی را درون یک کاسه به خوبی هم بزنید و به آرامی ناخن هارا هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن‌های قوی و بلندی داشته باشید.

مرطوب کننده خانگی

یک مرطوب کننده با استفاده از یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده تهیه کنید و پس از خوب مخلوط کردن این مرطوب کننده قوی رو بر روی ناخن هاتون برای ساعتی قرار بدین.

افزایش سرعت رشد ناخن

روغن دانه کتان

روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده طبیعی برای محافظت از سلامت ناخن‌های شماست، استفاده از ماساژ ۱۰ دقیقه‌ای از این روغن بر روی ناخن و پوست اطراف اون بسیار فوق العاده موثر خواهد بود.

غذا‌هایی که ناخن‌ها را قوی‌تر می‌کنند :

توت فرنگی

از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما باید آنرا در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید. بعلاوه، این میوه دارای آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می‌کند.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتئین است. ناخن‌ها از کراتین ساخته شده اند، یعنی همان پروتئینی که فولیکل‌های مو از آن بوجود می‌آیند.

مصرف مقدار زیادی پروتئین، درست مانند کاری که با مو می‌کند، پایه‌ی ناخن را نیز قوی‌تر خواهد کرد. پس، افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه‌ی غذایی تان هم می‌تواند به روند رشد و تقویت ناخن هایتان کمک کند.

کلم بروکلی

غذا‌هایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می‌سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی نه تنها حاوی سیستئین بلکه حاوی مقدار قابل توجهی آهن هم است و کمبود این عنصر باعث انحنای ناخن هایتان به درون می‌شود.

منبع:دکتر سلام

نظر بدهید