افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی
کافه سلامت

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

1.39Kبازدید

ناخن ها نقش مهمی در زیبای دستان ما دارند، شما تصور کنید دستی که ناخن های آن بلند و کوتاه است در ظاهر چقدر زشت به نظر می آید، اگر ناخن ها به خوبی رشد نکنند مانیکور آن ها تا اندازه ای سخت می شود. مراقبت کردن از ناخن ها به تنهایی مسئله مهمی در زیبایی دستان ما به شمار می آید. اگر شما هم مشکل شکنندگی و دیر رشد کردن ناخن ها را دارید روش های زیر را امتحان کنید .

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

مصرف پروتئین

ساختمان ناخن از کراتین و پروتئین تشکیل شده است. پس استفاده از پروتئین در برنامه غذایی روزانه می تواند بسیار مهم باشد. برای دریافت پروتئین می توانیم از غذاهایی مانند لوبیا، تخم مرغ، گوشت و عدس را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. با مصرف این غذاها هم معده خوشحال می شود و هم ناخن ها. اگر غذاهای مغذی بخورید ناخن ها همیشه سالم می مانند.

استفاده از دستکش

بهتر است این موضوع را بدانید که مایع ظرفشویی ها و مواد شوینده شیمیایی که ما در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم می تواند ساختمان کلی ناخن را از بین ببرد و روی رشد ناخن های ما تاثیر منفی بگذارد. بنابراین همیشه هنگام شستشو و استفاده از آب دستکش بپوشید تا ناخن های سالمی داشته باشید.

روغن زیتون

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه برای رشد ناخن ها نیز مفید است. هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن ها را با روغن زیتون کمی ماساژ دهید. روغن زیتون ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و خشک شدن و شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

سیر درمانی

شاید باورتان نشود ولی یکی از فواید و خواص سیر کمک به رشد ناخن ها می باشد. به این صورت که شما می تواند برای استفاده از خواص آن یک سیر را رنده کرده و یا برش بزنید و به صورت یک تا دوبار در هفته روی ناخن های خود بمالید. سپس بگذارید خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب می کنند و از درون تغذیه می شوند.

ناخن هایتان را گاز نگیرید

شاید این نکته نیازی به گفتن نداشته باشد چون همه ما می دانیم که برای رشد مناسب ناخن ها باید از گاز گرفتن آن ها خودداری کنیم. این کار باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها می شود.

از خشک شدن ناخن هایتان جلوگیری کنید

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

همانطور که می دانید شستن ناخن ها امر بسیار مهمی در حفظ و نگهداری ناخن هاست اما زیاده روی در این امر رطوبت موجود در ناخن ها را می گیرد. برای جلوگیری از خشک شدن آن پس از شستن دست ها قبل از این که به رختخواب بروید به ناخن ها لوسیون بزنید. قبل از بیرون روفتن به دست ها و ناخن ها هم ضد آفتاب بزنید. با این کارها از خشک شدن ناخن ها جلوگیری کرده اید.

از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید

ویتامین ها و مواد معدنی هم برای سلامت بدن و هم برای ناخن ها ضروری هستند. با مشورت پزشک ویتامین ها و مکمل های مناسب و مورد نیاز بدن تان را استفاده کنید. مصرف مکمل ها هم به رشد ناخن ها کمک می کند و هم به سلامت و تندرستی بدن.

افزایش رشد ناخن با آبرسانی

آب مایه حیات است و استفاده از آن نقش کلیدی و مهمی برای سلامتی بدن و ناخن های ما دارد.بدین منظور باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با پیروی از این نکات ساده خیلی زود متوجه تغییر در سلامت ناخن های تان خواهید شد.

روغن نارگیل استفاده کنید

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

برای این که ناخن هایمان رشد خوبی داشته باشند باید در ابتدا ناخن های خوب و سالمی داشته باشیم. اگر ناخن های سالمی نداشته باشیم هرگونه تلاش برای رشد آن ها کاملا بی تاثیر خواهد بود.به جای این که از محصولات گران قیمت استفاده کنید بهتر است روش های ساده خانگی را امتحان کنید. یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد ناخن ها روغن نارگیل است. روغن نارگیل ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و کوتیکول ناخن را محکم و قوی می کند. ساده ترین روش استفاده از آن استفاده از روغن نارگیلگرم شب ها قبل از خواب است.

از لیمو استفاده کنید

افزایش رشد ناخن با چند روش خانگی

استفاده از لیمو یکی دیگر از روش های خانگی برای رشد ناخن ها است. یکی از مهم ترین ویتامین های مفید برای رشد ناخن ها ویتامین C است که به مقدار زیادی در لیمو یافت می شود. برای تقویت رشد ناخن ها باید ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و آن را گرم کنید. سپس ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آن قرار دهید. هنگام استفاده از این روش ها باید کاملا صبور باشید تا به نتیجه برسید.

افزایش رشد ناخن ها با کمک ماده بیوتین

برای افزایش رشد ناخن هایتان بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارند و از غذاهایی استفاده کنید که دارای بیوتین فراوان هستند. غذاهایی که دارای بیوتین هستند عبارتند از: سالمون، بادام، عدس، هویج، غلات کامل، گوجه فرنگی و… هستند. تمام این ها مشکل شکنندگی ناخن ها را رفع می کنند.

منبع : ویبره

نظر بدهید